توضیحات
عنوان: تاثير استراتژی های منابع انسانی بر عملکرد مالی
- مقدمه
- بیان مسئله
- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش
- ادبیات تحقیق
- منابع انسانی
- استراتژی منابع انسانی
- انواع استراتژی های منابع انسانی
- استراتژی های عام منابع انسانی
- استراتژی های خاص منابع انسانی
- انواع رویکردها در استراتژی های منابع انسانی
- رویکرد مبتنی بر منابع
- رویکرد رفتاری
- رویکرد سیستم های سایبرنتیک
- رویکرد کارگزار / هزینه مبادله
- رویکرد قدرت و وابستگی منابع
- رویکرد نهادی گرایی
- پیشینه تحقیق
- منابع فارسی
مقدمه
آیا فعالیتها و اقدامات منابع انسانی تفاوتی در نتایج سازمانی از جمله عملکرد مالی آن ها ایجاد می كند؟ با مرور مطالعات و تحقیقاتی كه به “اثر منابع انسانی بر عملكرد” پرداخته اند پاسخ مثبت است. یكی از نقاط ضعف اساسی متخصصان منابـع انسانی واهمه داشتن از نتایج كمی و اندازه گیری عملكرد است. این ترس ممكن است ناشی از عدم وجود دانش یا تجربه در زمینه اندازهگیری عملی اثرات منابع انسانی باشد. شاید زمان آن رسیده باشد كه این ترس با راه حل جوئی تعویض گردد. اندازه گیری منابع انسانی پیچیده، مشكل و وقت گیر است ولی هم امكانپذیر است و هم ضروری. هنگامی كه متخصصین منابع انسانی شروع به فهم استراتژی ها و اهداف سازمانی می كنند می توانند آنها را به فعالیتهای قابل اندازه گیری منابع انسانی پیوند بزنند. چنین فعالیت هائی متضمن تمركز بر این نكته است كه فعالیتهای منابع انسانی و متخصصین چه ارزشی برای شركت ایجاد میكنند. مفهوم سازی، تعریف و كاربردی كردن ارزشهائی كه فعالیت منابع انسانی به شركت (سازمان) ارائه میكند قدم گذاشتن در راه اندازه گیری منابع انسانی است.انجام تحقیق
واحد منابع انسانی در سازمانها مانند سایر واحدها (از جمله واحد مالی، واحد بازاریابی، واحد تكنولوژی و سایر واحدهای وظیفه ای) باید با استفاده از داده ها و شواهد بتواند در گفتمان استراتژیك سازمان، مشاركت كند. متخصصین منابع انسانی باید بتوانند به صراحت و وضوح در مورد ارزش افزوده خود برای نتایج سازمانی صحبت كنند. آنها در بخش منابع انسانی به اندازه گیری این اثر، ابزارهای كمی سازی و عملیاتی كردن این ایده نیاز دارند.
2-بیان مسئله
“رویكرد سیستمی ” به عنوان برخورد نظام مند با مسائل سازمانی، برنامه های اجرایی و توسعه ای سازمان و فعالیتهای مرتبط با آن از جمله رویكردهای نوین و كارسازی است كه در تحقق اهداف سازمان سهم مؤثری خواهد داشت. توجه به این رویكرد در حوزه منابع انسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . واقعیت این است كه وظیفه های اصلی منابع انسانی مانند استخدام ،گزینش و انتخاب ، پرداخت حقوق ، برنامه ریزی مسیر شغلی ، ارزیابی عملكرد كاركنان ، آموزش و … در واحدهای گوناگون و بدون هماهنگی با هم انجام می شود البته این ناهماهنگی بی دلیل نیست چرا كه وظیفه های منابع انسانی در واكنش به دشواری های ویژه طرح ریزی شده اند ، هدفهای منابع انسانی ممكن است با دیگر هدفها ناسازگار باشد و همچنین متخصصین منابع انسانی كارهای خود را كمتر با توجه به آنچه كه در دیگر بخش ها رخ میدهد انجام میدهند و…. برای از میان بردن این دشواری ها باید دیدگاهی سیستمی و كل نگر داشت. همچنین مدیریت برای ارزیابی اثربخشی وظایف نیاز دارد فعالیتهای مذكور را در حوزه ” استراتژیهای منابع انسانی” بسنجد. “استراتژی” عبارتست از تعیین اهداف و آرمان های بلندمدت و اساسی برای یك شركت و پذیرش مجموعه ای از اقدامات و تخصیص منابع لازم برای حصول به این اهداف و آرمان ها )آرمسترانگ، .(47 :1381
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.