انجام پروژه کتیا

انجام پروژه کتیا توسط متخصصین مهندسی مکانیک یک دو سه پروژه

  • مدلسازی و مونتاژ قطعات با کتیا

  • انجام پروژه نقشه کشی صنعتی با کتیا

  • انجام پروژه مهندسی معکوس با کتیا

  • طراحی و مونتاژ قطعات

  • شبیه سازی حرکت و مکانیزم

  • طراحی جیک و فیکسچر

  • طراحی قالب فلزی

  • طراحی قالب تزریق پلاستیک و لاستیک با کتیا

  • انجام پروژه در محیط Sketcher, Part Design ,Assembly Design

  • انتشار نقشه‌های ساخت و مدیریت ساخت

  • گسترده سازی ورق‌ها جهت برش آنها در catia

29+

پروژه آموزشی کتیا
برای مشاهده نمونه پروژه های انجام شده کتیا و اطمینان از کیفیت پروژه ها، صفحه پروژه های انجام شده Catia در انتهای همین صفحه را ببینید.

امکان تهیه فایل راهنما بصورت گزارش کار و فیلم از نحوه مدلسازی

امکان ارائه فایل های نرم افزاری
با فرمت .CATPart, CATProduct

16/7

پشتیبانی 7 روز هفته و روزانه 16 ساعت توسط سامانه آنلاین و خطوط تلفنی

برای مشاهده قسمت مورد نظرتان روی آن قسمت کلیک نمایید تا لیست کشویی باز شود.

رقبای اصلی نرم‌افزار کتیا در بازار کرئو و ان ایکس زیمنس می‌باشد.

تاریخچه

نخستین نسخه این نرم‌افزار در سال ۱۹۸۱ به بازار عرضه شد و بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان مانند بوئینگ،[۳] ایرباس،[۴]آئودی[۵] و… از استفاده‌کنندگان این نرم‌افزار به شمار می‌روند.

درباره نرم‌افزار

تصویری از فضای کاری در نرم‌افزار

می‌توان قوی ترین نرم‌افزار در زمینه CAD و CAM دانست و در زمینه CAE این نرم‌افزار با نرم‌افزار مکمل خود نرم‌افزار آباکوس کامل می‌گردد. به نحوی حل پیچیده ترین پروژه‌های آنالیزی جهان نیز در این نرم‌افزار انجام پذیر می‌باشد.البته در سال های 20133 به بعد شرکت داسالت سیستم نسخه جدید در قالب شبکه این نرم افزار را با نام 3DEXPERIENCE در آپدیت کتیا ورژن ۶ روانه بازار کرده است که از قابلیت های شگرفی علی الخصوص توانایی کار در شبکه این نرم افزار می توان نام برد.

توانایی‌های دیگر نرم‌افزار

از توانایی‌های جالب دیگر آن در قسمت قطعات مکانیکی، با تولید G-code می‌توان به دستگاه‌های تراشکاری cnc متصل تا قطعه ساخته شود. مدل سازی قطعات ساده تا پیچیده از ماوس گرفته تا بدنه خودرو و هواپیما و همچنین شرکت‌های هواپیماسازی همچون بوئینگ و شرکت‌های خودروسازی همچون فورد و نیسان نیز از نرم‌افزار به طور گسترده‌ای استفاده می‌کنند.

۱. محیط‌های مدل سازی (Solid Model):این قسمت که در زیر مجموعه ماژول Mechanical Design قرار دارد برای مدل کردن قطعات توپر (Solid) و مجموعه مونتاژی و طراحی قالب و طراحی مدل‌های ورق کاری (Sheetmetal)، نقشه کشی صنعتی، تلورانس گذاری و… استفاده می‌شود.

۲. مدل سازی سطوح: این قسمت علاوه بر ساخت سطوح پیچیده قابلیت انجام مدل‌سازی روی ابر نقاط و فایل‌های حاصل از اسکن سه بعدی را نیز دارا است.

۳. محیط ماشین‌کاری: پس از ساخت مدل به کمک قابلیت‌های محیط ماشین‌کاری به راحتی می‌توان عملیات ماشین‌کاری مورد نیاز برای تهیه قطعه مدل شده از روی قطعه خام را تعریف کرده و هر مرحله از ماشین‌کاری را به صورت متحرک (انیمیشن) مشاهده کنید.

۴. محیط تحلیل المان محدود: به کمک قابلیت‌های این محیط می‌توانید قطعات و مدل‌های مونتاژی ساخته شده در این نرم‌افزار را تحلیل کرده و مواردی مانند تغییر شکل، توزیع تنش و… را در آن‌ها بدست آورد.

۵. طراحی و تحلیل مکانیزم‌ها: به کمک این قابلیت از نرم‌افزار Catia می‌توانید پس از تعریف اتصالات بین اجزای مختلف مکانیزم، حرکت مکانیزم را مشاهده کرده و آن‌را تحلیل کنید. البته اینها برخی از قابلیت‌های نرم‌افزار می‌شود و قابلیت‌های ان بالتر از این می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این نرم‌افزار این است که به کاربر اجازه می‌دهد به راحتی که از یک محیط کاری به محیط کاری دیگر منتقل گردد. به عنوان مثال شما پس از این که در محیط Digitized Shape Editor از یک ابر نقاط اسکن تهیه کردید به راحتی می‌توان در محیط Generative Shape Design و یا Free Style از آن Surface تهیه کنید.

همان‌طور که اطلاع دارید برای اینکه بتوانید مدل خود را از یک محیط به محیط دیگر ببرید ابتدا نیاز است که مدل خود را به صورتی ذخیره و یا Import کنید که نرم‌افزار دیگر قابلیت خواندن این اطلاعات را داشته باشند و احتمالاً در این انتقال مدل شما ممکن است data lost (از دست دادن اطلاعات) داشته باشد.

قطعه طراحی شده توسط نرم‌افزار

در نسخه 3DEXPERIENCE ما شاهد انقلاب شگرفی در ساختار نرم افزار کتیا ۶ هستیم و آن هم قابلیت مهم کار در شبکه که به کاربران و مدیران این امکان را می دهد که براحتی با تعریف کلاینت های مختلف در نرم افزار با ویژگی در هر زمان و در هر مکان براحتی پروژه های بزرگ را تعریف و همزمان با پیشرفت کار بخش های مختلف که با کلاینت ها و لایسنس های مختلف تعریف شده است بتوان اقدام به تعریف و اجرای چنین حجم اطلاعاتی را نمود.

محیط‌های کاری نرم‌افزار

۱-محیط‌های مدل سازی: این قسمت که در زیر مجموعه ماژول Mechanical Design قرار دارد برای مدل کردن قطعات توپر (Solid) و مجموعه مونتاژی و طراحی قالب و طراحی مدل‌های ورقکاری (Sheetmetal)، نقشه کشی صنعتی، تلرانس گذاری و … استفاده می‌شود.

۲-مدل سازی سطوح: این قسمت علاوه بر ساخت سطوح پیچیده قابلیت انجام مدلسازی روی ابر نقاط و فایلهای حاصل از اسکن سه بعدی را نیز دارا است.

۳-محیط ماشینکاری: پس از ساخت مدل به کمک قابلیتهای محیط ماشینکاری براحتی می‌توان عملیات ماشینکاری مورد نیاز برای تهیه قطعه مدل شده از روی قطعه خام را تعریف کرده و هر مرحله از ماشینکاری را بصورت متحرک (انیمیشن) مشاهده کنید.

۴-محیط تحلیل المان محدود: به کمک قابلیتهای این محیط می‌توانید قطعات و مدلهای مونتاژی ساخته شده در این نرم‌افزار را تحلیل کرده و مواردی مانند تغییرشکل، توزیع تنش و … را در آنها بدست آورد.

۵-طراحی و تحلیل مکانیزمها: به کمک این قابلیت از نرم‌افزار Catia می‌توانید پس از تعریف اتصالات بین اجزای مختلف مکانیزم حرکت مکانیزم را مشاهده کرده و آنرا تحلیل کنید. منبع: ویکی پدیا

برای مدلسازی قطعات میتوانید صفحه انجام پروژه سالیدورک، انجام پروژه اتوکد و برای تحلیل با سایر نرم افزارها صفحه انجام پروژه انسیس را ببینید. صفحه انجام پروژه متلب، انجام پروژه پایتون، انجام پروژه برنامه نویسی نیز برای سفارش پروژه های کدنویسی مفید است.

  1. رابط گرافیکی قوی در نورپردازی در هر لحظه و به طور پیوسته و دوران نقشه بدون دوران نوشته‌های آن
  2. هوشمندی در به‌کارگیری دستورات بعد از اجرای هر دستور، دستورات زیر مجموعه آن فعال می‌شود.
  3. مراحل ایجاد ترسیم به شکل نمودار درختی قابل مشاهده و به هر مرحله می‌توان مراجعه کرد و تغییرات مورد نظر را به آن بخش اعمال نمود.
  4. نرم‌افزار کتیا توانایی ترسیم و تحلیل در اکثر گرایش‌های فنی مانند: مکانیک، عمران، تأسیسات، برق صنعتی، الکترونیک، و… را دارد.
  5. ویژگی ساخت مدل‌های مرکب از سطوح و حجم‌ها در کتیا
  6. ویژگی به شکل مجموعه بودن (مجموعه‌ای از توانایی‌ها)
  7. نگهداری تاریخچه تغییرات ایجاد شده بر روی مدل کتیا
  8. این ویژگی سبب می‌شود که در این نرم افزار بتوان عملیات را به قبل برگرداند و یا عملیاتی را حذف و یا بی اثر کرد.
  9. امکان تعریف ابعاد وابسته توسط کتیا
  10. این ویژگی کارایی خود را در مدل‌های پیچیده نشان می‌دهد چون وقتی یکی از ابعاد را تغییر دهیم بقیه هم به دلیل پارامتریک بودن تغییر می‌کنند.
  11. مشاهده به هنگام تغییرات در کتیا
  12. با این ویژگی می‌توان در هنگام اضافه کردن یک مشخصه تغییراتی که در آینده به وجود می‌آید را به عینه ملاحظه کرد.
  13. محیط راحت و کارا کتیا
  14. محیط گرافیکی قوی و کاربرپسند است و طراحی‌ها به خوبی به نمایش گذاشته شده‌اند.
  1. برای سفارش انجام پروژه کتیا بر روی دکمه سفارش پروژه کتیا که در انتهای همین صفحه قرار دارد، کلیک کنید. کلیه پروژه  ها در سیستم سفارش 1.2.3 ثبت می گردند.
  2.  کارشناسان و متخصصان  ۱.۲.۳ پروژه پس از بررسی دقیق محتوای پروژه، زمان و هزینه آن را تعیین می کنند که توسط ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.
  3.  پس از توافق بر موعد تحویل و هزینه انجام پروژه و پرداخت پیش پرداخت، بلافاصله کار روی پروژه آغاز خواهد شد.
  • انجام پروژه کتیا در یک دو سه پروژه توسط صدها متخصص و کارشناس کتیا انجام میپذیرد. از آنجاییکه هر پروژه کتیا دارای جزئیات متفاوت و مختلفی می باشد، کارشناسان با توجه به حجم پروژه، زمان مورد نیاز و تخصص و تجربه آن را قیمت گذاری مینمایند. لذا نمیتوان تعرفه ثابت و مشخصی را برای پروژه های کتیا درنظر گرفت.
  • شما پیشنهاد زمانی برای انجام پروژه کتیا را تعیین میکنید. کارشناسان با توجه به حجم پروژه و با مکاتبه با شما بر سر زمان نهایی به توافق خواهند رسید.
  • ۱.۲.۳ پروژه به عنوان واسط میان شما و مجری عمل نموده و این امر موجب میشود که مبلغ پرداختی شما پس از دریافت پروژه و تایید آن به حساب مجری واریز شود. لذا از جهت کیفیت جای نگرانی وجود ندارد و مجری ملزم به انجام پروژه مطابق سفارش شما میباشد.
  • پس از ثبت سفارش شما در سیستم یک کد سفارش به آن اختصاص می یابد و یک ایمیل مبنی بر دریافت سفارش برای شما ارسال می شود. دریافت کد سفارش بدین منزله است که سفارش شما به دست ما رسیده و برای کارشناسان گروه ارسال شده است.
  • برای پیگیری سریع تر سفارش، بایستی ایمیل خود را به صورت روزانه بررسی فرمایید. (پوشه spam فراموش نشود، در موارد نادر ممکن است ایمیل ما به این پوشه رفته باشد.)
  • کلیه سفارش ها ظرف مدت حداکثر 24 ساعت پاسخ داده میشوند، در صورت عدم دریافت پاسخ می توانید در محیط کاربری وضعیت پروژه را پیگیری نمایید.
انجام پروژه کتیا

آخرین پروژه های آموزشی کتیا

برخی از سوالات متداول پروژه کتیا

تعرفه انجام پروژه انجام پروژه کتیا چقدر است؟

به طور کلی نمیتوان یک تعرفه خاص برای پروژه های Catia اعلام نمود، اما معمولا قیمت گذاری بر اساس حجم پروژه و مدت زمان موردنیاز برای تکمیل آن اعلام میشود.

زمان انجام یک پروژه انجام پروژه کتیا چقدر است؟

مدت زمان دقیق بر اساس حجم پروژه و خواسته ها و پس از بررسی اعلام می شود.

آیا برای ثبت سفارش و ارزیابی پروژه Catia بایستی هزینه ای پرداخت کنم؟

خیر، کلیه سفارشها در یک دو سه پروژه رایگان ارزیابی و اعلام هزینه میشوند.

ضمانت منطبق بودن پروژه انجام پروژه کتیا با درخواست به چه صورت است؟

پس از تحویل پروژه 48 ساعت زمان بررسی دارید و پس ازین مدت مبلغ برای مجری واریز خواهد شد و در خلال این مدت کلیه اصلاحات رایگان می باشد.

پروژه Catia از قبل آماده شده هم وجود دارد؟

بله، صدها پروژه مهندسی انجام پروژه کتیا از پیش آماده شده در فروشگاه با قیمت مناسب قابل خرید می باشد که بصورت آنی پس از خرید در دسترس خواهد بود.

چطور به عنوان متخصص Catia مشغول به کار شوم و پروژه بگیرم؟

درصوتیکه در یکی از نرم افزارهای تخصصی رشته انجام پروژه کتیا مهارت دارید، میتوانید از صفحه همکاری رزومه خود را ارسال نموده و به عنوان همکار ما مشغول به کار شوید.

کلیه حقوق برای یک دو سه پروژه محفوظ است. هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. 1402-1391
بیش از 30% تخفیف ویژه محصولات آموزشی فروشگاه !ورود به فروشگاه
+