توضیحات
عنوان: گردشگری و گردشگری خرید
- گردشگری خرید
- پیشینه تحقیق
- چارچوب تئوریك
- خرید؛ رویکرد نوین گردشگری
- لباس ایرانی محصولی پرجذبه و متفاوت در گردشگری خرید
- دبی مال ، کامل ترین مرکز خرید
- بزرگترین شیرینی فروشی جهان در دبی مال
- آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب
- آب نمای دبی مال
- منابع
گردشگری خرید
گردشگری خرید از جمله گونه های گردشگری است كه به خصوص در الگو فضایی گردشگری شهری در توسعه مقاصد و اقتصاد گردشگری جایگاه با اهمیتی را دارا م ی باشد. به گونه ای كه در جریان گردشگری به خصوص در نواحی شهری مراكز خرید جزو لاینفك اقتصاد گردشگری محسوب می شوند.
فراز و نشیب های گسترش و توسعه ی گردشگری در مدرنیته و پسامدرنیته، نشان از گذار از شیوه های تولیدی مختلفی می باشد كه محصول گردشگری را جهت عرضه به بازار تقاضای آن شكل داده است . گردشگری كه زاده ی مدرنیته بوده (پاپلی یزدی و سقایی) و بر مینای شیو ه ی تولید فوردیسم در چارچوب گردشگری انبوه 1 گسترش و توسعه یافته بود در پسامدرنیته و بر مبنای شیوه تولید پسافوردیسم، فعالیت های گردشگری جایگزین در قالب گروه های كوچك و یا به صورت انفرادی را شكل داد ه كه به نام مسافرت های آزاد و مستقل (FITS) شناخته می شوند.
از جمله گونه های گردشگری كه در عصر حاضر در الگوی فضایی گردشگری شهری مطرح گردیده گردشگری خرید بوده است. بوده كه اهمیت بسیاری را در جلب مشتری از بازار جهانی دارا می باشد. گردشگری خرید تمایل به سفر و خرید را در هم آمیخته و بستری مستعدی برای فروش محصول گردشگری فراهم آورده است،
پیشینه تحقیق
تحقیقاتی كه در رابطه با خرید در سفرهای گردشگری و گردشگری خرید انجام گرفته، نشان می دهد خرید یكی از فراگیرترین فعالیت های اوقات فراغت است كه گردشگران بسیاری را به خود مشغول كرده . دانش پژوهان، خرید را به عنوان یك فعالیت اقتصادی روانی، اجتماعی قابل توجه به رسمیت شناخته اند.
نتایج بیشتر بررسی های اخیر در رابطه با گردشگری خرید كه توسط انجمن سفر آمریكا انجام شده، نشان می دهد 63 درصد مسافران ورودی در سال 2000 صرفا برای خرید به این كشور مسافرت كرده اند . تیموتی و باتلر استدلال كرده اند كه خرید تنها، یك فعالیت گردشگری بسیار معمولی نیست و بلكه انگیزه ی نخست برای برخی از انواع سفر، به خصوص سفرهای برون مرزی است.
چارچوب تئوریك
در عصری زندگی می كنیم كه فرایند جهانی سازی، مرزهای جغرافیایی را درهم ریخته و جهان در چارچوب عرضه و تقاضا بدل به بازاری بزرگ و یك پارچه گردیده است. این بازار یك پارچه تبادلات بسیاری از كالا و خدمات را مابین عرضه و تقاضا شكل داده و تبلیغات و بازاریابی در كنار تولید محصول و گاهی حتی فراتر از آن قرار گرفته و تضمین كننده موفقیت فروش یك محصول در بازار تقاضای آن است. بخش بندی بازار جهانی بر بنیان تقاضا شكل می گیرد كه در مقیاس جهانی وجود داشته و عرضه را بیش از همه در این عصر برده تقاضا نموده است.
محصول گردشگری خرید دارای پنج جزء اصلی است كه عبارتند از : 1 جاذبه ها، 2 دسترسی، 3 امكانات زیربنایی، 4 خدمات میهمان نوازی و 5 عناصر نهادی و سازمانی می باشند (سقایی). در این زمینه مراكز خرید به عنوان جاذبه ی اصلی در گردشگری خرید محسوب شده و شرط لازم شكل گیری جریان گردشگری خرید می باشند.
خرید؛ رویکرد نوین گردشگری
- جرات هواپیما سوار شدن که داشته باشید کمتر از دو ساعت با تهران فاصله دارد. در زمستانها وقتی میان سرمای تهران نفس حبس میشود، شاید گرمایش مطبوع باشد و دوست داشته باشی در کنار ساحل خلیجفارس قدم بزنی، اما در تابستانها هوای گرم و شرجی آن تصور قدم زدن در ساحل تفتیده را از ذهن پاک میکند. اینجا جای دوری نیست. دبی است و فاصلهاش با همین کیش و قشم خودمان خیلی کم است و درست در روزهایی که بازارهای این دو جزیره رویایی روزهای کم و بیش یکسانی را پشت سر میگذارند، بازارهای دبی پر از مسافرانی است که دست به جیب میشوند و چرخ اقتصاد این شیخنشین را با سرعت بیشتری به گردش درمیآورند.
واقعیت این است که گردشگری خرید، امروز به یکی از مهمترین رویکردهای گردشگری تبدیل شده است. در همین اطراف خودمان، ترکیه و امارات توانستهاند از این مسیر، صنعت گردشگری خود را به صورت ویژه تقویت کنند.
- کسب موفقیت در این عرصه، اتفاقی نبوده و نیست؛ بلکه نیازمند برنامهریزیهای بلندمدتی است که از جمله میتوان به لزوم ایجاد ساختارهای خردهفروشی و همچنین ساخت فضای فیزیکی و جلب مشارکت برندهای مختلف اشاره کرد.
- به عبارت بهتر، گردشگری خرید، یک روند است که مسائل مختلفی آن را تحتتاثیر قرار میدهد. مهمترین دلیلی که باعث شکلگیری گردشگری خرید میشود، تقویت روحیه تنوع و خرید در زندگی انسان مدرن است، بهگونهای که هماکنون خریدکردن به عنوان یکی از مهمترین رفتارهای انسان وارد سبک زندگی خیلیها شده است و همین مساله در حقیقت باعث شکلگیری و تاسیس بازارهای بزرگ شده است که گوی سبقت را از یکدیگر میربایند و هر روز نیز در حال گسترش هستند.
- به نظر میرسد خرید و سبک جدید آن در ایران نیز طی این سالها تغییرات جدی کرده است. احداث مجتمعهای بزرگ چندمنظوره خرید از جمله رخدادهایی است که بیانگر تحول در این عرصه است؛ اما هنوز ظرفیتهای زیادی برای فعال کردن وجود دارد که تاکنون نادیده انگاشته شده است.
- واقعیت این است که گردشگری خرید، امروز به یکی از مهمترین رویکردهای گردشگری تبدیل شده است. در همین اطراف خودمان، ترکیه و امارات توانستهاند از این مسیر، صنعت گردشگری خود را به صورت ویژه تقویت کنند.
• کسب موفقیت در این عرصه، اتفاقی نبوده و نیست؛ بلکه نیازمند برنامهریزیهای بلندمدتی است که از جمله میتوان به لزوم ایجاد ساختارهای خردهفروشی و همچنین ساخت فضای فیزیکی و جلب مشارکت برندهای مختلف اشاره کرد.
به عنوان مثال اگر بخواهیم شرایط خود را در این زمینه با کشوری مانند ترکیه مقایسه کنیم، این کشور با برنامهریزی جشنوارههای خرید توانسته است ضمن ایجاد موج در صنعت گردشگری، ارقام میلیاردی سود برای فعالان بازار خود فراهم کند.- اینجا فرصت مناسبی است که تجربه ترکیه را با دقت بیشتری مدنظر قرار دهیم. مرور تجربه ترکیه از این جهت حائز اهمیت است که بخش مهمی از گردشگری بازار ترکیه مبتنی بر گردشگران ایرانی سازماندهی شده است، تا جاییکه آمارها بیانگر آن است که سود گردشگری خرید ایرانیان برای ترکها حدود یک میلیارد دلار در سال است؛ ضمن اینکه نباید فراموش کنیم ترکها یکی ازمهمترین جشنوارههای خرید خود را از پایان اسفند تا اردیبهشت برگزار میکنند که درست همزمان با فصل خرید و مسافرت ایرانیان است. ترکها در مدت برگزاری این جشنوارهها تلاش میکنند با ارائه تخفیفهای زیاد، گاهی اوقات تا 70درصد، سودی بادآورده که البته براساس برنامهریزی و شم اقتصادی آنها حاصل شده است برای خود تضمینکنند.
- این تنها ترکیه نیست که از گردشگری بازار ایرانیان سود میبرد، در دبی ارقام بالاتر از این است و برآوردها حاکی است که سهم سود بازار دبی از ایرانیان به حدود دو میلیارد دلار در سال میرسد.
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.