توضیحات
عنوان: کیفیت حسابرسی
- چارچوب مفهومی کیفیت حسابرسی
- معیارهای اندازه گیری کیفیت حسابرسی
- معیارهای ورودی اندازه گیری کیفیت حسابرسی
- رتبه بندی موسسه های حسابرسی
- جمع بندی در خصوص معیارهای کیفیت حسابرسی
معیارهای ورودی اندازه گیری کیفیت حسابرسی
اندازه حسابرس
اندازه حسابرس به صورت یک متغیر مجازی با ارزش 1 برای شرکت هایی که حسابرس آن ها یکی از 4 موسسه بزرگ بین المللی است و ارزش صفر برای سایر شرکت ها به کار می رود.
تخصص حسابرس در صنعت صاحبکار
تخصص حسابرس در صنعت صاحبکار معمولا با رویکرد سهم بازار توسط پژوهشگران اندازه گیری شده است. رویکرد سهم بازار، یک متخصص صنعت را به عنوان یک موسسه حسابرسی که خودش را از سایر رقیبانش از نظر سهم بازار در یک صنعت خاص متمایز کرده است. انجام پاورپوینت
حق الزحمه حسابرسی
برخی از معیارهای کیفیت حسابرسی مانند حق الزحمه حسابرسی از ارتباط بین حسابرس و صاحبکار حاصل می شوند. حق الزحمه حسابرسی از این جهت می تواند معیاری برای اندازه گیری کیفیت حسابرسی باشد، که به عنوان یک عامل ورودی در فرایند حسابرسی، میزان تلاش های صورت گرفته توسط حسابرسان را منعکس می نماید.
حق الزحمه غیرعادی حسابرسی
هرچه حق الزحمه پرداختی به حسابرسان کمتر یا بیشتر از میزان متعارف و استاندارد باشد، کیفیت اجرای حسابرسی کمتر می شود. پایین بودن بیش از حد هزینه های حسابرسی این پیام را به ما می دهد که حسابرسی با اثربخشی کمتری انجام شده است. بنابراین حق الزحمه غیرعادی حسابرسی می تواند یکی از معیارهای کیفیت حسابرسی باشد.
تداوم تصدی حسابرس
یکی از معیارهای اندازه گیری کیفیت حسابرسی مبتنی بر رابطه دو طرفه صاحبکار و حسابرس، تداوم تصدی حسابرس یا چرخش حسابرس (تغییر حسابرس) می باشد. در این خصوص دو دیدگاه متقابل وجود دارد: طرفداران تداوم تصدی حسابرس معتقدند که تداوم انتخاب حسابرس موجب می شود تا حسابرس به مرور دانش خاص صاحبکار را کسب کند.
از سوی دیگر مخالفان بیان می کنند که تداوم انتخاب حسابرس موجب نزدیکی بیش از حد حسابرس به مدیریت صاحبکار می شود.
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.