توضیحات
عنوان: پاورپوینت برنامه ریزی شهری پارکینگ
- بیان مسئله
- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
- تعاریف
- ادبیات و پیشینه تحقیق
- مطالعات انجام شده مرتبط با موضوع تحقیق در ایران و جهان
- مقاله شماره 1
- مقاله شماره2
- مقاله شماره 3
- مقاله شماره4
- مقاله شماره 5
- بحث و نتیجه گیری مقالات مروری
- نتایج کلی حاصل از تحقیقات
- منابع مورد استفاده داخلی
- منابع مورد استفاده خارجی
بیان مسئله
- مدیریت پارکینگ یکی از مهمترین ابزار در مدیریت شهری است.
- پاركینگهای شهری در كشور ما به طور معمول در مناطق پر ازدحام مراكز شهری قرار گرفته اند ، در حالیكه سطح و سرانه اختصاص یافته به این كاربری در محلات بسیار اندك و در حد مالكی ت های اختصاصی برخی از منازل می باشد. بدین ترتیب ما شاهد ازدحام خودروها در محلات و كوچه های شهری، در هنگام شب و زمانهای استر احت و فراغت هستیم . در طول ساعات روز نیز خودرها با پازكهای حاشیه ای در بسیاری از موارد باعث تنگی خیابان و بروز سوانح ترافیكی فراوانی در سطوح معابر می شوند.
- مكان یابی صحیح پاركینگ باعث كاهش سفرهای درون شهری می شود كه اگر با كاهش یا عدم پارك حاشیه ای همراه باشد باعث افزایش عرض خیابان ها و روان شدن تردد وسایل نقلیه می شود بدین منظور بایستی معیارهای مؤثر طوری در نظر گرفته شود كه باعث كاهش پارك حاشیه ای و روان تر شدن ترافیكی معابر شود.)حسین زاده و همکاران، 1393:86).
- در حال حاضر مکانیابی پارکینگ محله ای به صورت سنتی و با در نظر گرفتن تعداد کمی از پارامترهای موثر مانند قیمت زمین و مشکل آزاد سازی زمین صورت می گیرد که این امر باعث عدم کارایی مناسب پارکینگ می شود. از این رو ضروریست در مکان یابی پارکینگ های محله ای از روش های جدید که توانایی تجزیه و تحلیل تهداد زیادی پارامتر را به طور همزمان داشته باشد استفاده گردد. یکی از سیستم های مناسب در این زمینه GIS می باشد. از جمله کارهای انجام شده در این زمینه می توان به می توان به مطالعات Weant در زمینه ی پارکینگ اشاره کرد. وی تحقیقاتی را در مورد نیازهای برخی از شهرهای آمریکا به پارکینگ های جدید با استفاده از GIS انجام داد (Weant,1978: 287-288).
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
- پاركینگهای شهری در كشور ما به طور معمول در مناطق پر ازدحام مراكز شهری قرار گرفته اند ، در حالیكه سطح و سرانه اختصاص یافته به این كاربری در محلات بسیار اندك و در حد مالكیت های اختصاصی برخی از منازل می باشد. )قنبری، 1389:12). بدین ترتیب ما شاهد ازدحام خودروها در محلات و كوچه های شهری، در هنگام شب و زمانهای استراحت و فراغت هستیم . در طول ساعات روز نیز خودرها با پاركهای حاشیه ای در بسیاری از موارد باعث تنگی خیابان و بروز سوانح ترافیكی فراوانی در سطوح معابر می شوند.(روستایی، 1390:164).
- سطوح مختلف امکانات پارکینگ می تواند بر کارایی ترافیک و کیفیت زندگی شهری تأثیر بگذارد. تصمیمات نادرست و مدیریت غیر استاندارد موجب تأثیر نامطلوب بر سیستم ترافیکی شهری، صدمه و تخریب محیط زیست، افزایش در هزینه های ساخت و مانع از پیشرفت اقتصادی می شود . بعد از گذشت چندین دهه و افزایش اتوموبیل و نبود فضای کافی برای پارک و در نهایت هزینه زیاد ساختن امکانات پارکینگ، ارزیابی دقیق برای مدیریت و مکانیابی پارکینگ را ضروری ساخت. (حسین زاده و همکاران، 1393:85).
توجه:
- برای دانلود فایل کامل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.