توضیحات
عنوان: پاورپوینت اصول علم اقتصاد
- معرفی کارل منگر
- نظریه عمومی کالا
- رابطه علی بین کالاها
- قوانین حاکم بر ویژگی کالا ها
- زمان و خطا
- عوامل افزایش رفاه بشری
- مالکیت
- اقتصاد و کالاهای اقتصادی
- احتیاجات بشری
- مقادیر موجود
- منشاء اقتصاد و کالاهای اقتصادی
- رابطه میان کالای اقتصادی و غیر اقتصادی
- ثروت
- ماهیت و منشاء ارزش
- مبدا اندازه گیری ارزش
- اصول حاکم بر ارزش کالای مرتبه بالاتر
- زیرساخت های مبادله اقتصادی
- محدودیت های مبادله اقتصادی
- نظریه قیمت
- تشکیل قیمت
- تشکیل قیمت طی یک مبادله مجزا
- تشکیل قیمت تحت شرایط انحصار
- تشکیل قیمت و توزیع کالاها تحت شرایط رقابت دو جانبه
- ارزش استعمال و ارزش مبادله
- رابطه میان ارزش استعمال و ارزش مبادله
- نظریه کالا
- قابلیت عرضه کالا در بازار
- نظریه پول
- انواع پول در ملل و ادوار تاریخی خاص
- پول به عنوان «سنجش قیمت» و ذخیره ثروت قابل مبادله
- مسکوکات
معرفی کارل منگر
کارل منگر ( به آلمانی : Carl Menger ) (فوریه ۱۸۴۰ – فوریه ۱۹۲۱) اقتصاددان اتریشی و بنیانگذار مکتب اقتصادی اتریش بود. او همچنین یکی از سه مؤسس انقلاب مطلوبیت نهایی است.
کارل منگر در ۲۸ فوریه ۱۸۴۰ در گالیشیا که امروز در لهستان است، زاده شد. او فرزند یک خانواده اصیل اتریشی بود که صنعتکاران، کارمندان، افسران ارتش و موسیقیدانانی را در خود پرورش داده بود.
نظریه عمومی کالا
- خصوصیات یک کالا، رابطه ای خاص بین برخی اشیاء و انسان می باشد. کالا چیزی است که:
- خصوصیاتی داشته باشد که بتواند ارتباط علت و معلولی با ارضای نیاز انسان به ارمغان آورد
- نیاز انسانی وجود داشته باشد.
- دانش بشری از این ارتباط علت و معلولی وجود داشته باشد
- نیروی انسانی کافی برای هدایت اینکه آن شئ نیاز را برطرف کند
- بنابراین یک کالا، خصوصیات کالایی اش را از دست می دهد اگر:
- نیاز از بین می رود که ممکن است به دلیل ارضای آن نیاز باشد.
یا
- کالا نمی تواند نیاز را برطرف کند
یا
- دانش از رابطه علت و معلولی از بین برود
یا
- توان لازم از بین رفته باشد
- تمامی کالاها به دو دسته زیر تقسیم می شوند:
- کالاهای فیزیکی
- فعالیت های مفید انسانی
- چهار شرط از رابطه بین خصوصیات کالاها شرط لازم هستند، اما تنها رابطه پیوستگی و اتصال آنها شرط کافی است.
- منگر بیان میکند محصولات می توانند به صورت “واقعی”، و یا “خیالی” باشند،
- او همچنین بیان میکند دامنه “اقدامات مفید”، بسیار گسترده تر از محدوده خدمات نیروی کار می باشد.
رابطه علی بین کالاها
- کالاها می توانند یک رابطه علت و معلولی غیر مستقیم با ارضاء نیازهای انسان داشته باشند.
- در این رابطه، می توان بین محصولات سطح 1، سطح 2و غیره یک تمایز ایجاد کرد.
- محصولات سطح 1 = کالاها که می تواند در ارتباط علت و معلولی مستقیم با ارضاء نیاز قرار گیرد = کالاهای مصرفی
- محصولات سطح 2 = محصولاتی که نمی توان در ارتباط علت و معلولی مستقیم با ارضاء نیاز نمی شود قرار داده است، اما این در یک ارتباط علت و معلولی غیر مستقیم قرار دارد، تا آنجا که در خدمت تولید محصولات سطح 1 باشند = کالای تولیدکنندگان.
- محصولات سطح بالاتر = کالایی که می تواند در ارتباط علت و معلولی با محصول سطح 2 قرار بگیرد، محصول سطح 3 نامیده می شود و به همین صورت، سطوح بالا تر.
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.