توضیحات
عنوان فارسی: یک مدل صف M/M/c برای مساله پوشش هاب
عنوان انگلیسی:
An M/M/c queue model for hub covering location problem
چکیده
در این مقاله مساله شبکه هاب و spoke با ازدحام و تجمع در سیستم در نظر گرفته شده است. زمان و نرخ رسیدن ماشین های حمل و نقل متغیرهای تصادفی است. هاب ها محدودیت های زمانی و ظرفیت دارند. هاب هایی که در پر ازدحام ترین قسمت شبکه قرار دارند، به عنوان سیستم صف M/M/c مدل می شوند. برای استفاده از مدل، تعداد ماشین ها از توزیع پواسون در سیستم صف پیروی می کنند. ابتدا یک برنامه نویسی ریاضی غیر خطی برای حل بهینه یافت شد که سپس محدودیت های غیر خطی مدل را به محدویت های خطی تبدیل کردیم. با توجه به پیچیدگی محاسباتی مدل، ما رویکرد فراابتکاری بهبود یافته را براساس الگوریتم رقابتی امپریالیستی و الگروریتم ژنتیک برای راه حل نزدیک به بهینه مساله پیشنهاد می کنیم. عملکرد راه حل های یافت شده با GA خالص و این مدل برنامه نویسی خطی مقایسه شده است.
مقدمه
ویژگی های کلیدی این شبکه ها، مسیریابی محصولات از طریق زیر مجموعه خاصی از لینک ها، به جای مسیریابی هر محصول با لینک مستقیم از منشاء به نقطه مقصد آن است. در متون چهار نوع اصلی از مسائل مکانیابی هاب وجود دارد. از جمله: مساله مکانیابی صلاحیت دار و غیر صلاحیتدار، مساله میانه P-هاب ، مساله مرکز P-هاب و مساله پوشش مکانیابی. در مسائل مکانیابی هاب (HLP) (نوع اول)، هدف به حداقل رساندن هزینه کلی مکانیابی هاب ها و حمل و نقل جریان کالاها از طریق شبکه هاب می باشد. تمام چهار نوعی که در بالا بییان شد به دو قسمت اصلی ، یعنی مسائل مکانیابی هاب با تخصیص تکی و چندگانه تقسیم می شوند. در این مقاله ما مساله مکانیابی پوشش هاب صلاحیتدار با تخصیص تکی را در نظر گرفته ایم.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه مدل صف M/M/c در هاب از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.