توضیحات
عنوان فارسی: طرح وسایل نقلیه
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Bogie designs
طرح وسایل نقلیه
امروزه، اصول طراحی واگن بسیار متفاوتی استفاده می شوند. تمرکز اصلی این فصل, ویژگی های واگن هایی است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به کاربرد جعبه محور مربوط هستند. موارد اصلی, پارامترهای اصلی طراحی واگن، هدایت / تعلیق، فنر اولیه و اصول نوسانات که در تعامل با طراحی جعبه محور eها و بلبرینگ هستند.
اصول طراحی
واگن یک ساختار در زیر بدنه خودرو راه آهن است که محور و چرخ از طریق بلبرینگ به آن متصل هستند. اصطلاح “واگن” در انگلیسی بریتانیایی استفاده می شود، در حالی که “چرخ کامیون”، و یا به سادگی “کامیون” در انگلیسی آمریکایی استفاده می شود. اصطلاح کلی, “قسمت متحرک ماشین” است، که هم واگن و هم وسایل نقلیه با دو یا چند محور بدون هر گونه واگن را پوشش می دهد. در این مورد، این محور به طور مستقیم به بدنه خودرو از طریق هدایت و فنر دستگاه ها، و برای سرعت های بسیار پایین حتی بدون فنر نصب می شود.
قسمت های متحرک ماشین چند هدف دارند:
- پشتیبانی از بدنه خودرو راه آهن
- ثبات در هر دو مسیر صاف و منحنی
- ارائه راحتی سوار با جذب ارتعاش، و به حداقل رساندن نیروهای گریز از مرکز زمانی که قطار بر روی منحنی ها در سرعت بالا حرکت می کند
- به حداقل رساندن تولید بی نظمی مسیر و سایش راه آهن
عناصر اصل طراحی
واگن های راه آهن, زیر سیستم های پیچیده در راه آهن هستند و شامل سیستم ترمز، سیستم های درایو از جمله جفت جعبه دنده و موتور کشش برای چرخ های خودرو، قاب واگن با سیستم های فنر ثانویه و زیر سیستم های چرخ، که اساسا مجموعه ی دو چرخ و یک محور هستند. در این فصل ، تمرکز بر روی برخی از اصول طراحی واگن عمومی و به ویژه ویژگی های طراحی است که با سیستم بلبرینگ جعبه محور رابطه دارند. جعبه محور به طور مستقیم به چرخ ها و قاب واگن متصل است (فصل 3) که حاوی سیستم بلبرینگ جعبه محور می باشد (فصل 4 و فصل 5 ). جعبه محور به زیر سیستم های دیگر و لوازم جانبی مانند سیستم های مقدماتی فنر، هدایت جعبه محور ، کمک فنر و دامپر، مکانیزم فرمان چرخ ها، دستگاه های بازگشت زمین و همچنین به سنسورهای مربوط به شناسایی پارامترهای عملیاتی (فصل 7) و سیستم نظارت بر واگن متصل است ( فصل 8).
زیر سیستم های دیگرمتصل به – واگن, سیستم روانکاری فلنج چرخ ، مفاصل متحرک، بلبرینگ سرعت و بلبرینگ های ساده ویژه ای برای حمایت دمپر هستند (فصل 9)
چرخ دنده های در حال حرکت و واگن ها
انواع واگن راه آهن با چرخ دنده در حال حرکت مجهز شده اند، که می توانند به عنوان اتومبیل 2 و یا 3 محور و یا به عنوان واگن طراحی شوند. طراحی خودرو 2 محور به طور عمده برای اتومبیل های حمل و نقل اروپا، بازسازی لوکوموتیو و برای بخش های اتومبیل های کمرشکن از جمله طراحی واگن راه آهن نور و یا ترمس استفاده می شوند.
طرح واگن ها
امروزه، اکثر واگن راه آهن به واگن هایی مجهز شده اند که عمدتا شامل دو محور هستند، اما در برخی موارد، مانند لوکوموتیو های سنگین تر و قدرتمند، طرح های 3 محور استفاده می شوند. به دلیل فاصله محور کوتاه تر طرح های واگن، بخش های خودر / خودروهای طویلتر مورد استفاده قرار می گیرند. از طرف دیگر، راحتی سوار واگن بسیار بهتر از واگن های مجهز به محوری هستند که به طور مستقیم توسط بدنه خودرو پشتیبانی می شوند.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.