توضیحات
عنوان: نقد مقاله تأثیر مسئولیت اجتماعی و تصویر شرکت بر ارزش ویژۀ برند
- عنوان
- چکیده
- واژه های کلیدی
- مقدمه
- چارچوب نظری و پیشینۀ تحقیق
- الگو، فرضیه/ فرضیات پژوهش
- روش پژوهش
- ابزار گردآوری داده ها
- روش آماری
- یافته های پژوهش
- بحث و نتیجه گیری
- پیشنهادات کاربردی و آتی
- محدویت های تحقیق
- یادداشت ها و منابع
- عنوان
نخستین بخش هر مقاله که توسط خوانندگان دیده می شود، عنوان است و معمولاً نیز نخستین قضاوت دربارۀ محتوای مقاله از مطالعۀ عنوان حاصل می شود. بنابراین می بایست روشن، گویا، جامع و تا حد امکان مختصر و بدون ابهام باشد. براساس توضیحات بیان شده درخصوص عنوان، می توان عنوان مقالۀ حاضر را چنین نقد نمود که؛ اگر نویسنده به جای استفاده از کلمۀ برند از واژۀ فارسی آن استفاده می کرد، مناسب تر می بود (به عنوان مثال؛ نام و نشان تجاری). عنوان این مقاله در واقع منعکس کننده ی محتوای این مقاله است ضمن اینکه دربردارندۀ کلید واژه های اصلی این پژوهش یعنی؛ مسئولیت اجتمای شرکت، تصویر شرکت، و ارزش ویژۀ برند می باشد، که این امر بازیابی این مقاله را ممکن می سازد و نکته مهم تر اینکه این عنوان، هدف پژوهش را که همان بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی و تصویر شرکت بر ارزش ویژۀ برند را نیز مشخص می نماید. همچنین نویسنده می توانست مورد مطالعۀ خود را نیز در عنوان ذکر نماید، به عنوان مثال بر روی چه شرکتی این پژوهش را انجام داده است. ولی در مجموع عنوان این مقاله در سطح مطلوبی ارزیابی می شود.
- چکیده
هدف از چکیده فراهم آوردن تصویری کلی درخصوص محتوای مقاله است. در چکیدۀ مقالۀ حاضر، نویسنده به تفکیک بخش های هدف و نتیجه گیری پرداخته و هر یک را به روشنی توضیح داده است ولی درخصوص دو بُعد دیگر که شامل؛ روش تحقیق و یافته ها می باشد سخنی به میان نیاورده است. نویسندۀ این مقاله بهتر می بود که توضیحات کمتر ولی در عین حال جامعی را در دو سطر ابتدایی مقاله ارائه می نمود و سپس به سایر ابعاد اصلی در روش تحقیق می پرداخت. تعداد نمونه و روش نمونه گیری به خوبی بیان گرده ولی سخنی از ابزارهای بکار رفته در جهت گردآوری و تجزیه و تحلیل داده ها ارائه نشده است و در انتها نیز به بیان نتیجه ی به دست آمده از تحقیق می پردازد. به طور کلی می توان گفت؛ چکیده نیاز به بررسی، ویرایش و تدوین مجدد دارد.
- واژه های کلیدی
وقتی از واژه های کلیدی مناسب در مقاله، استفاده شود این امکان برای سایر افراد در آینده ایجاد خواهد شد تا بازیابی مقاله برایشان راحت تر صورت پذیرد. تعداد استاندارد واژه های کلیدی بین 3 تا 7 کلمه است. همچنین کلید واژه ها می بایست با موضوع اصلی مقاله، تناسب کافی داشته باشند. واژه های کلیدی مقالۀ حاضر شامل مسئولیت اجتماعی شرکت ها، مسئولیت اخلاقی، تصویر شرکت، وفاداری به برند و ارزش ویژۀ برند می باشد. کلید واژه های انتخاب شده ارتباط موضوعی لازم را با محتوای مقاله دارند.
- مقدمه
مقدمۀ یک مقاله با بیان اهمیت موضوع مقاله، خواننده را به خود جذب کرده و او را به مطالعه، علاقه مند می سازد و ذهن مخاطب را جهت ورود به بحث اصلی، آماده می نماید. در ابتدای مقدمۀ مقالۀ حاضر، نویسنده به بررسی مسئولیت اجتماعی از گذشته تا به امروز می پردازد و از منظر نویسندگان مختلفی مورد بررسی قرار می دهد سپس با استفاده از همین متغیر، به بیان یکی از دستاوردهای اجرای موفق مسئولیت اجتماعی در شرکت ها یعنی؛ ایجاد تصویر نام تجاری مثبت اقدام می نماید. در انتها نیز به متغیر ارزش ویژۀ برند پرداخته، که امروزه با افزایش رقابت در بازارهای جهانی، عاملی مهم ارزیابی می شود. از نکات مثبت دیگر در این بخش می توان به استنادهای کافی و معتبر در مقاله اشاره نمود، همچنین اسامی نویسندگان به انگلیسی، در پاورقی به خوبی نگارش شده است.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.