توضیحات
عنوان: کاربرد ابررساناها در ژنراتورها
- چکیده
-
ابررساناهای نوع1
-
مقاومت AC
-
اثر مایسنر
-
ابررساناهای نوع2
-
ژنراتور
- نتیجه گیری
چکیده:
ابررساناها میتوانند چگالی جریانی بسیار بیشتر از رساناهای معمولی را بدون تلفات عبور دهند. ماشینهای الکتریکی که با استفاده از سیمپیچهای ابررسانا ساخته میشوند، به طور قابل توجهی نسبت به ماشینهای معمولی سبکتر، کوچکتر و پر راندمانتر هستند. این ویژگیها باعث توجه خاص به ماشینهای ابررسانا شده است. ساختار متداول در بسیاری از موتورهای ابررسانای سیستمهای رانش هوایی و دریایی، از نوع سنکرون با سیمپیچ تحریک ابررسانا در روتور و استاتور معمولی است. هسته روتور معمولاً از یک ماده فرومغناطیس بوده و ممکن است همراه سیمپیچ روتور در قسمت سرد ماشین قرار گیرد و یا از سیمپیچ جدا شده و در بخش گرم ماشین باشد. معمولاً روتورهای سرد برای ماشینهای با توان کمتر از 10مگاوات مناسبتاند. در توانهای بیشتر برای کاهش بار حرارتی سیستم سردکننده معمولاً از روتور گرم استفاده میشود. چگالی شار نسبتاً زیاد روتور ممکن است باعث اشباع مغناطیسی دندانههای استاتور شود. برای جلوگیری از این مشکل، معمولاً استاتور این ماشینها بدون شیار ساخته میشوند. این ساختار باعث بهبود توزیع شار در فاصله هوایی و حذف تلفات دندانههای استاتور نیز میشود.
فلزاتی از قبیل تیتانیوم، آلومینیوم، جیوه، قلع و روی در دماهای بسیار کم وارد فاز ابررسانایی میشوند. این فلزات اولین ابررساناهای کشف شده بودند و به ابررساناهای نوع1 معروفند. بعدها مشخص شد که این ابررساناها در حضور یک میدان مغناطیسی با شدت مشخص، دوباره به حالت نرمال برمیگردند. اندازه این شدت میدان که شدت میدان بحرانی نام دارد، به اختلاف سطح انرژی آزاد بین حالت نرمال و حالت ابررسانایی وابسته است.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.