توضیحات
عنوان: معرفی شرکت گلرنگ
- معرفی شرکت گلرنگ
- تاریخچه شرکت
- رسالت و ماموریت شرکت
- چشمانداز
- بیانیه مأموریت
- ارزشهای سازمانی
- بیانیه ارزش
- ترکیب فعالیت های کسب و کار و محصولات شرکت
- محصول انتخاب شده
- رقبا، مشتریان، واسطه ها و تامین کنندگان محصول انتخابی
- رقبا
- مشتریان
- واسطه ها
- تامین کنندگان
- جایگاه محصول براساس ماتریس BCG
- بخش بندی، هدف گیری و جایگاه یابی (STP) پیشنهادی برای محصول انتخابی
- بخشبندی بازار
- بخش بندی مشتریان بر اساس
- هدفگذاری
- جایگاهیابی
- مشخصات فردی بازار هدف (از لحاظ ویژگی های روانی، شخصی، اجتماعی، فرهنگی)
- ویژگی های روانی
- ویژگی های شخصی
- ویژگی های اجتماعی
- ویژگی های فرهنگی
- طبقه بندی کالا (راحتی، مقایسه ای، …)
- مرحله چرخه عمر محصول
- استراتژی قیمت گذاری پیشنهادی این محصول
- نوع و تعداد سطوح شبکه توزیع پیشنهادی محصول
- راهبردهای کششی و رانشی پیشنهادی این محصول
- بهترین رسانه ها برای تبلیغ محصول
معرفی شرکت گلرنگ
ما و همکارانمان در «گروه صنعتی گلرنگ» با همآفرینیِ یک مجموعه اقتصادی پویا در زمینههای گوناگون سرمایهگذاری، مشغول به فعالیت هستیم. علاوه بر تولید کالا در طی سالهای گذشته، در سالهای اخیر، به حوزهی سرمایهگذاری خارجی و تبادلات بینالمللی نیز ورود کردهایم که از آن جمله میتوان به واردات خودرو و صنایع آرایشی و زیبایی اشاره کرد.
گروه صنعتی گلرنگ را با اتکاء به تلاشهای بخش خصوصی شکل دادیم؛ سپس با بهرهمندی از روحیهی کارآفرینی و با هدف ارتقاء سبک زندگی خانواده، کسبوکار را گسترش دادیم تا جایی که موفق به ایجاد ۵۰ برند فعال و ۸۶ شرکت متنوع در سطح ملی، منطقهای و بینالمللی شدیم. این دستاوردها، فتح چشماندازهای ما را تضمین میکند.
کسب و کار ما حوزههای متنوعی را شامل میشود؛ حوزههایی چون:
صنایع شوینده و بهداشتی، صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع سلولزی، توزیع و فروش، صنایع آرایشی و زیبایی، صنعت خودرو، نفت، گاز، پتروشیمی، معدن، انرژی، ساختمان، خدمات بازرگانی بینالمللی، چاپ و بستهبندی، خدمات بیمه، حمل و نقل سراسری، تولید مواد شیمیایی پلاستیک و پلیمر، خدمات آموزشی، فناوری اطلاعات و غیره.
در حال حاضر ما در این گروه صنعتی بیش از ۱۸۰۰۰ نفر همکاریم و چشمانداز ما پیوستن به فهرست ۵۰۰ شرکت برتر بینالمللی تا سال ۱۴۰۴ است؛ به گونهای که ۴۰ درصد از فروش این گروه صنعتی، بینالمللی و برون مرزی باشد.
ما در گروه صنعتی گلرنگ در سالیان متمادی فعالیت خود موفق به خلق دهها برند مشهور در صنایع گوناگون فعال در عرصههای مختلف اقتصادی شدهایم. تقریبا تمامی ایرانیان و بخشی از مصرفکنندگان منطقهای و بینالمللی با بسیاری از برندهای ما آشنا هستند؛ برندهایی چون گلرنگ، اوه، سافتلن، اویلا، فامیلا، اکتیو، بایودنت، بارلی، نانسی، هوم پلاس، مرسی، مریدنت، اکشن، سانتین، کیمبال و … .
ارائه و فروش بیش از یک میلیارد واحد محصول در سال، برخورداری از نرخ رشد بیش از سه برابر رشد صنعت در طول ٢۰ سال گذشته، تولید بیش از ۶۰ گروه محصول، سرمایهگذاری با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال در راستای تجهیز و توسعه آزمایشگاههای تحقیقاتی، و بسیاری موارد دیگر از جمله توانمندیهای ما در گروه صنعتی گلرنگ به حساب میآید.
هماکنون ۱۶ کشور جهان مقاصد صادراتی ما هستند و به دلیل اهمیت صادرات در تلاشیم هر ساله بر تعداد این مقاصد، افزوده شود.
1-1- تاریخچه شرکت
استاد حاج محمدكریم فضلی، شرکت تولیدی ـ شیمیایی پاکشو را در سال ۱۳٥۱ بنیان نهاد. محصولات اولیه شرکت پاکشو با عنوان برند گلرنگ و تحت عنوان محصولات شوینده و آرایشی بهداشتی گلرنگ ثبت شدند. شرکت پاکشو از آن زمان تا کنون به طور مستمر رشد کرده است و امروزه با به کارگیری منابع انسانی متعهد، نوآوری در صنعت، توجه به حقوق مصرفکننده، کسبوکار حرفهای اخلاقمدار، شرکتی پیشتاز، نوآور و قدرتمند در تولید با کیفیت و بروز در اقتصاد ایران محسوب میگردد و یکی از بزرگترین شركتهای صنعت شوینده ایران به شمار میرود. در سال ۱۳۷۳ مهندسین و متخصصین كار پژوهش در مورد محصولات جدید را آغاز كردند و در سال ۱۳۷۴ اولین محصولات جدید شامل انواع شامپو و مایع دستشویی به سبد محصولات گلرنگ افزوده شد. در همین سال تبلیغات تلویزیونی نیز آغاز شد.
- در سال ۱۳۷۸ با هدف بازاریابی، فروش و توزیع بخشی از محصولات شرکت پاکشو، شركت گلپخش اول تأسیس گردید و در سال ۱۳۷۹ با توزیع محصولات شوینده با نام تجاری اَوِه رسما شروع به فعالیت نمود. در همان سال شركت گلرنگپخش نیز به ثبت رسید تا بخش دیگری از محصولات شرکت پاکشو را که عمدتاً با برند گلرنگ تولید میشد، توزیع و پخش نماید. در حال حاضر این دو شركت از قدرتمندترین شركتهای پخش كالا در ایران هستند. لازم به ذکر است علاوه بر سبد کامل محصولات و خدمات، گستردگی جغرافیایی و شبکه توزیع قوی از جمله دلایل موفقیت شرکتهای پخش گروه صنعتی گلرنگ به شمار میرود.
- شركت پدیده شیمی نیلی در سال ۱۳۷۹ با تولید مواد اولیه مرغوب به جمع تولیدكنندگان مواد اولیه صنایع شوینده پیوست. این شرکت در حال حاضر با شرکت پدیده شیمی جم ادغام شده است. «گروه صنعتی گلرنگ» در سال ۱۳۸۲ تأسیس شد. این گروه صنعتی پس از تاسیس، مطابق آموزههای بنیانگذار گروه، خلق آینده پایدار، کسب و کار حرفهای اخلاقمدار و بهبود سبک زندگی خانواده را مدنظر خود قرار داد و چشمانداز خود را ورود به بازارهای جهانی و پیوستن به ٥٠٠ شرکت برتر دنیا در نظر گرفت.
- در سال ۱۳۸۴ پدیده شیمی پایدار با هدف تولید و عرضه سبدی متنوع و کامل از محصولات با کیفیت برتر در زمینه محصولات شوینده و بهداشتی تأسيس شد.
- گروه صنعتی گلرنگ در سال ۱۳۸۶ اولین کارخانه غذایی خود را با نام دالین مهر بنیان نهاد؛ این کارخانه تولیدکننده انواع کیک با نام تجاری بینگو است.
- در سال ۱۳۸۶ مجتمع تولیدی ـ شیمیایی پاکشو شامل ٥ کارخانه تولیدی با هدف تولید نهایی محصولات شوینده از جمله پودر شوینده و مواد اولیه مورد نیاز در شرکت پاکشو به بهرهبرداری رسید.
- در سال ۱۳۸۷ پخش پدیده پایدار تأسیس شد؛ این شرکت توزیع محصولات شوینده شرکت پدیده شیمی پایدار را با نام تجاری «اكتیو» آغاز کرد.
- نظر به اهمیت دانشافزایی به ویژه دانش تخصصی و حفظ و ارتقای آن، گروه صنعتی گلرنگ در سال ۱۳۸۷ دانشگاه جامع علمی ـ كاربردی گلرنگ را با هدف ارتقای سطح مهارت شاغلان بخشهای مختلف صنعت بنیان نهاد.
- در سال ۱۳۸۷ شرکت مهد سرمایهگذاری خاورمیانه نیز به عنوان یک هلدینگ در زمینههای انرژی، معدن و نفت تاسیس شد.
- در سال ۱۳۸۸ خط تولید مرغوبترین SLES موجود در ایران در مجتمع تولیدی ـ شیمیایی پاکشو راهاندازی شد.
- در سال ۱۳۸۸ گروه صنعتی گلرنگ تصمیم به راهاندازی فروشگاههای زنجیرهای افق كوروش گرفت و از آن زمان تا کنون شعبههای مختلف این فروشگاههای زنجیرهای در سراسر کشور افتتاح شدهاند. از آن جا که افق کورش از بدو تاسیس قدرتمند در زنجیره تامین ظاهر شده است شعبههای آن در سراسر کشور به سرعت مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
- شركت صنایع سلولزی ماریناسان نیز در سال ۱۳۸۷ به ثبت رسید و در سال ۱۳۸۸ تولید محصول دستمال کاغذی را آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر علاوه بر انواع دستمال کاغذی تولیدکننده دو نوع پوشک کامل بچه با نامهای تجاری مرسی و بارلی و گسترهای از محصولات سلولزی دیگر است؛ تولید و توزیع این محصولات از سال ۱۳۹٠ آغاز شده است. علاوه بر آن، آرین سلولز صنعت همزمان با شرکت ماریناسان شروع به فعالیت كرده و هدف از تأسیس آن تأمین مواد اولیه كارخانه ماریناسان بوده است.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.