توضیحات
عنوان: عارضه یابی نظام جذب و تامین منابع انسانی در بانک سپه
- چكیده
- مقدمه
- بیان مسئله
- اهداف
- سوالات تحقیق
- شناخت وضعیت موجود منابع انسانی بانک سپه با هدف عارضه یابی
- بازنگری و تدوین نظام جامع منابع انسانی
- قلمرو موضوعی مکانی زمانی
- مبانی نظری تحقیق
- فرایند توسعه مدیریت منابع انسانی
- مشکل جذب نیروهای متخصص و هوشمند در بانک سپه
- نیاز به فن آوری مدیریت افراد هوشمند
- زبان مشترک در مدیریت منابع انسانی
- طرف دیگر معادله
- روش های نوین جذب افراد
- نیاز به مدیریت منابع انسانی افراد هوشمند و متخصص
- نتیجه گیری
- منابع
چكیده
در وضعیت جدید بانک های امروزی مطلب نوینی با عنوان مدیریت نیروهای هوشمند مطرح شده است که اثرات زیادی بر موفقیت های سازمانی بانک دارد . عباراتی چون مدیریت سرمایه انسانی ، مدیریت روابط کارکنان ، مدیریت نیروی کار و مدیریت افراد هوشمند مفاهیم جدیدی نیستند ، اما عبارت آخری در برنامه منابع انسانی شرکتهای گذشته جائی نداشته است . در اغلب بانک ها فعالیت هائی مانند برنامه استخدام و گزینش ، آموزش و توسعه ، مدیریت عملکرد ، برنامه نیروی کار ، حقوق و دستمزد و سایر برنامه های منابع انسانی یا فعالیت های آموزشی ، اکثرا در واحد جداگانهای سازمان می یافت.
موضوع مدیریت جذب و نگهدای افراد هوشمند و فرهیخته معمولا بخش کم اهمیتی در فعالیت های مدیرت منابع انسانی بوده و ارتباط کمی با سایر بخش ها داشت و سازگاری مناسبی با اهداف تجاری بانک نداشت و معیار لازم برای سنجش اثرات آن بر سایر بخش های سازمان در نظر گرفته نمی شد .
در چند سال گذشته عدم توجه به به موضوع مدیریت افراد هوشمند در بانک سپه ، موجب از دست دادن تعدادی از نیروهای متخصص بعضی سازمان ها شد در نتیجه افراد باقی مانده تخصص لازم و بهنگام را دارا نبوده اند . بنابراین ، مسیر مشخصی برای حصول به موفقیت وجود ندارد و بدون یک راه حل استراتژیک ، تجمیع و یک جهت نمودن فعالیت های متفرق منابع انسانی ، امکان پایداری و پیشرفت به وجود نمی آید. تغییرات گسترده و شتابان محیط فعالیت در بانک سپه ضرورتهایی را در زمینة اتخاذ تدابیر و استراتژیهای متنوع و متناسب با شرایط، فراهم آورده است. در این میان مدیریت منابع انسانی به عنوان عامل انسجام افقی سازمان از سویی به مثابة یك استراتژی مؤثر قابل پیشنهاد و پیگیری است و ازسویی دیگر نیز به عنوان شرط موفقیت استراتژیهای دیگر مطرح است. منابع انسانی به عنوان یك منبع و سرمایه انسانی موجود و واجد سرمایههای چهارگانه فیزیكی، فكری، اجتماعی و عاطفی است كه مدیریت منابع انسانی میتواند در فرآیندی مدیریت شونده انباشت این سرمایهها و بكارگیری آنها را میسر سازد.
مقولة منابع انسانی به سبب پیچیدگی معطوف به واقعیت انسانی و همچنین روابط حیطة حضور انسان از پیچیدگیها و ظرافتهای فوقالعادهای برخوردار است كه تعدد مفاهیم مرتبط با این حوزه، خود تصدیقی بر این مدعا است.
مدیریت منابعانسانی باموضوعات جذب، نگهداشت و ارتقاء با مفاهیم گستردهای همچون آموزش، فرهنگ سازمانی، انگیزش، تلقیهای كاری، اخلاق كاری، اعتماد و … سروكار دارد.
در این راستا، در این تحقیق، سعی بر آن است، ضمن بررسی نقش و اهمیت سرمایة انسانی در بانک سپه، و نیز مروری بر مبانی تئوریك نظام جذب و نگهداشت نیروی انسانی،علت وقوع عارضه های جذب و تامین نیروی انسانی در سطح بانک سپه، مورد بررسی قرار گیرد.
مقدمه
بیشك دنیای كنونی، دنیای سازمانها است و متولیان این سازمانها انسانها هستند؛ انسانهایی كه در كالبد سازمان روح میدمند، آن را به حركت درمیآورند و اداره میكنند. سازمانها بدون وجود نیروی انسانی نه تنها مفهومی ندارند، بلكه اداره آنها نیز میسر نخواهد بود. حتی با وجود فنآورشدن سازمانها و تبدیل آنها به تودهای از سختافزار، همچنان نقش انسان به عنوان عاملی حیاتی و راهبردی در بقای سازمان، كاملاً مشهود است. براین اساس منابع انسانی امروزه به عنوان ارزشمندترین منبع سازمانی بانک به شمار میآیند چراكه به تصمیمات سازمانی شكل داده، مسایل و مشكلات سازمان را حل نموده و بهرهوری را عینیت میبخشند.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.