توضیحات
عنوان: تجزیه و تحلیل عوامل داخلی و خارجی شركت قطعه سازی کروز
- چکیده
- مقدمه
- دربارۀ شرکت کروز
- شرکت های زیرمجموعه کروز
- شرکای تجاری
- اهمیت و ضرورت برنامه ریزی استراتژیك
- معرفی روش كار
- مرحله شروع
- بیانیه ماموریت شركت کروز
- مرحله ورودی
- تعریف نقاط قوت و ضعف
- مرحله تطبیق و مقایسه
- نتیجه گیری
- پیشنهادات
- منابع
چکیده
شركت های قطعه سازی با توجه به شرایط محیطی و قابلیت های كنونی و آینده خود باید استراتژی مناسبی را انتخاب نمایند تا به بقا و رشد این شركت ها در عرصه پر رقابت صنعت قطعه سازی كمک كنند. شركت کروز به عنوان یك شركت بزرگ سازنده قطعات خودرو، در کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج در تهران واقع شده است. برای تجزیه و تحلیل عوامل داخلی و خارجی این شركت از چارچوب جامع تدوین استراتژی استفاده شده است. در مرحله شروع، بیانیه ماموریت شرکت کروز تعیین گردیده و سپس در مرحله ورودی ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE) و ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE)آورده شده است و در پایان یک جمع بندی از مجموع مباحث اصلی تحقیق صورت پذیرفته است.
مقدمه
امروزه در جهان، صنعت خودروسازی نقش مهمی در اقتصاد كشورها دارا می باشد. در كشور ما نیز صنعت خودروسازی نقشی اساسی در تولید و اشتغال كشور دارد. شركت خودروسازی، قطعات مورد نیاز برای مونتاژ خودروها را به شركت های قطعه سازی واگذار می كنند تا از این طریق هزینه های تولید خود را كاهش دهند و كیفیت محصولات خود را افزایش دهند (1).
شركت های قطعه ساز از نظر بزرگی، بسیار كوچكتر از شركت های خودروسازی هستند ولی تعداد آنها بسیار بیشتر است و در مجموع شركت های قطعه ساز میزان اشتغال بیشتری را نسبت به شركت های خودروسازی دارند. میزان سرمایة موردنیاز برای تاسیس یك شركت قطعه سازی اندك می باشد (3) و لذا سالانه چندین شركت قطعه سازی جدید وارد این صنعت می شوند و به همین دلیل است كه رقابت در این صنعت بسیار شدید است.
شركت های قطعه سازی باید استراتژی های مناسبی را با توجه به شرایط و موقعیت كنونی و آیندة خود، انتخاب نمایند. استراتژیهای مناسب به بقا و رشد این شركت ها در عرصة رقابتی صنعت قطعه سازی كمك می كنند (1).
برای تدوین استراتژی راهكارها و روش های مختلفی وجود دارد كه استراتژیست ها و طراحان استراتژیك سازمان با توجه به شناخت خود از موقعیت و شرایط سازمان راهكار و روش خاصی را برای تدوین استراتژی سازمان انتخاب می كنند (5).
شركت کروز یك شركت قطعه سازی می باشد كه قطعاتی چون؛ سوئیچ، قطعات تزئینی، قوای محرکه، داشبورد و سپر، چراغ، سنسور و کویل، سیستم تهویه، اگزوز و کنترل آلایندگی، دسته سیم، نشانگرها و مالتی مدیا، تعلیق و ترمز، ایربگ و ایمنی، آینه، کنترل بدنه و حفاظت، فرمان و بلوک سیلندر خودروهای داخلی را تولید می كند.
برای تجزیه و تحلیل عوامل داخلی و خارجی شركت کروز، از چارچوبی با عنوان چارچوب جامع تدوین استراتژی استفاده شده است این چارچوب ابزارها و روش هایی را ارائه می كند كه برای انواع سازمانها در اندازه های گوناگون مناسب است و در نهایت پیشنهاداتی را در جهت تصمیم گیری ارائه می نماید.
دربارۀ شرکت کروز
شرکت کروز از بدو پیدایش خود در سال 1361 تاکنون، استراتژی مشخصی را به عنوان مبنای کار خود در نظر داشته است: تامین قطعات و سیستم های با کیفیت و مطمئن جهت بر آورده کردن نیازهای صنایع کشور، همگام با استفاده از فرصتهای موجود جهت نفوذ به بازارهای صادراتی خارجی. به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده قطعات خودرو کشور، این وظیفه ماست که کیفیت و قابلیتهای خودرو های تولید شده در ایران را بهبود دهیم. جهت نیل به این هدف، ما بطور مستمر پروژه ها و فعالیتهای جدیدی را در دستور کار خود قرار می دهیم تا بتوانیم رانندگی را به تجربه ای لذت بخش و ایمن برای همه خریداران خودرو تبدیل کنیم. ما بواسطه ارتباطات تجاری و فنی رو به گسترش خود با بزرگترین شرکتهای تولید کننده قطعات خودرو در جهان، می توانیم با استفاده از فن آوری های نوین، محصولات نوآورانه خود را جهت ایجاد ارزش افزوده برای مشتریانمان با بهترین قیمت عرضه کنیم.مهمترین ارزشهای سازمانی شرکت کروز عبارتند از: صداقت، خلاقیت، سخت کوشی و اخلاق و بواسطه آنها، ما برآنیم که کیفیت زندگی کارکنان مان، جایگاه رقابتی شرکت مان و توان فنی صنعت خودرو ایران را به سطح بالاتری ارتقاء دهیم.
کارخانجات شرکت کروز
مساحت زمین: 26,000 متر مربع
مساحت مسقف: 31,000 متر مربع
مساحت زمین: 40,000 متر مربع
مساحت مسقف: 30,000 متر مربع
مساحت زمین: 170,000 متر مربع
مساحت مسقف: 65,000 متر مربع
تاریخچه شرکت
ماشینکاری بلوک سیلندر
1394
تولید بلوک سیلندر
1394
تولید کویل
1393
تولید قطعات سیستم تهویه
1392
تولید رادیو ضبط
1391
راه اندازی کارخانه 3: تولید داشبورد، سپر، ایربگ و چراغ
1390
تولید قطعات کنترل بدنه و حفاظت
1388
تولید قطعات تعلیق و ترمز
1386
راه اندازی کارخانه 2 : انتقال کلیه خطوط تولید دسته سیم به این کارخانه
1384
تولید قطعات قوای محرکه
1383
صادارت دسته سیم به اروپا
1379
تولید نشانگرها
1378
تولید قطعات تزئینی
1375
تولید دسته سیم
1374
ورود به صنعت خودروسازی: تولید انواع سوییچ های خودرو
1371
تولید کانکتورها و سوئیچ های مخابراتی
1369
تولید کلید و سوئیچ لوازم خانگی
1362
افتتاح کارخانه
1361
مشتریان شرکت کروز
گروه صنعتی ایران خودرو یکی از خودروسازان ایران است که دفتر مرکزی آن در تهران واقع است. نام اولیه شرکت ایران ناسیونال بوده که در سال 1341 تاسیس شده است.این شرکت انواع مختلفی از خودروها شامل سمند، پژو، رنو، کامیون، مینی بوس و اتوبوس را تولید می کند.این شرکت بزرگترین تولید کننده خودرو سواری در خاورمیانه، آسیای مرکزی و آفریقای شمالی است.
شرکت سایپا یکی از خودروسازان ایرانیست که در سال 1345 تاسیس شده است.این شرکتانواع مختلفی از خودروها شامل خودروهای سواری، وانت،4WD، خودروهای باری سبک و سنگین ، مینی بوس و اتوبوس را تولید می نماید. هولدینگ سایپا شامل بیش از 100 شرکت زیرمجموعه و وابسته است که در میان آنها 4 شرکت خودروسازی به نامهای سایپا ، زامیاد ، پارس خودرو و سایپا دیزل وجود دارد.
شرکت پارس خودرو یکی از خودروسازان ایران است که در سال 1346 تاسیس شده است. این شرکت اولین تولید کننده خودروهای SUV در ایران می باشد.در گذشته شرکت پارس خودرو محصولات شرکهای مختلف آمریکایی از جمله Rambler، General Motors و Jeep را تحت لیسانس آنها تولید می کرد.بعد از انقلاب ایران، شرکت پارس خودرو تولید خودروهای نیسان پاترول و رنو 5 را تحت لیسانس شرکتهای سازنده آنها آغاز نمود.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.