توضیحات
عنوان: برنامه ریزی درسی
- مفهوم برنامه درسی
- مدل های برنامه ریزی درسی
- مدل بابیت (تکنیکی)
- مدل “چارترز” (غیرتکنیکی)
- مدل تایلر (تکنیکی) چهار اصل اساسی
- مدل تبا (تکنیکی)
- مدل سیلور و الکساندر (تکنیکی)
- تصمیم گیری های هاکینز
- “مدل وین اشتین و فانتی نی” (غیر تکنیکی)
- نقد و بررسی مدل ها
- مدل پیشنهادی
- نتیجه گیری
- منابع
برنامه ریزان درسی با توجه به نگرشی که نسبت به ماهیت برنامه درسی و تعلیم و تربیت دارند، درمورد عناصر اصلی برنامه ی درسی تصمیم گیری می کنند و در هر یک از این عناصر، اصول و جهت گیری برنامه درسی را تعیین می نمایند که این فرآیند را “طراحی” می نامند و از نظر “زایس” طراحی عبارت است از: (( مشخص کردن مولفه های برنامه درسی یعنی نقشه ای برای آموزش تعریف شده است.))
در تعیین هدف زمانی که راجع به منابع تعیین اهداف و یا رابطه بین هدف ها و ارزش های جامعه تصمیم گیری می کنیم، در مرحله ی “طراحی” هستیم اما زمانی که روشهای مطالعه و منابع اطلاعاتی تعیین هدف را بررسی می کنیم و روش هایی را ارائه می دهیم و یا نحوه ی تحلیل هدف های کلی به هدف های جزئی را تعیین می نماییم در اقع به برنامه ریزی درستی دست یافته ایم.
“طراحی” نقشه کشی است و برنامه ریزی اجرای آن نقشه است.
فرآیند برنامه ریزی درسی یک فرآیند چهار بعدی شامل موارد زیر است:
اول: برنامه ریزی درسی، یک فرآیند یا شیوه میان افراد است.
دوم: برنامه ریزی درسی، یک فرآیند سیاسی است.
سوم: برنامه ریزی درسی، یک امر اجتماعی است.
چهارم: برنامه ریزی درسی، یک امر جمعی است و باید با همکاری انجام گیرد. انجام تحقیق
مدل های برنامه ریزی درسی
مدل های برنامه ریزی درسی را می توان در دو گروه طبقه بندی کرد. گروه اول افرادی هستند که اعتقاد دارند می توان هدف های تعلیم و تربیت را به دقت بیان نمود و سپس به شیوه ی خطی آن ها را تحقق بخشید.این گروه رویکرد تکنیکی علمی به برنامه ریزی درسی دارند.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.