توضیحات
تحقیق بررسی هوش تجاری در بانکداری الکترونیک
چکیده:
استفاده از بانکداری سنتی مستلزم صرف وقت و هزینه در انجام خدمات اقتصادی بود. با گسترش تکنولوژی و استفاده از اینترنت در تمامی زمینهها، بانکداری نیز به صورت الکترونیک تبدیل شد. در این راستا خدمات بدون حضور فیزیکی در بانک و بدون هزینه و با کمترین وقت مصرفی به انجام رسید. با این حال، بسیاری مشکلات همچنان پابرجا بود. از جمله میتوان به اینکه چه خدماتی را باید به چه مشتریانی اعطا کرد و یا اینکه امنیت چگونه برقرار شود و … اشاره کرد.
با توجه به مطالب فوق، بانکداری نیازمند روشی بود تا بتواند تمامی مشکلات و چالشهای موجود رد بانکداری الکترونیک را تا حد زایدی کاهش دهد و یا از بین ببرد.
هوش تجاری به مجموعهای از فعالیتها و تکنولوژیهایی گفته میشود که با پیادهسازی در سازمان بتوانند دادهها را از منابع مختلف جمعآوری کرده و آنها را تحلیل و پردازش کنند و در تصمیمگیری درست مدیران را یاری دهند.
برای همین تمامی بانکها و موسسات مالی و سازمانها نیازمند استفاده از هوش تجاری شدند. هوش تجاری در بانکها و موسسات دارای کاربردهای مختلفی میباشد. از جمله میتواند برای کشف قلب و یا کاهش ریسک و … به کار رود.
در این سمینار در ابتدا به معرفی هوش تجاری و مزایا و معایب و جنبههای مختلف آن پرداخته و سپس هوش تجاری در بانکداری را بررسی کرده و در انتها نیز روی جدید در این زمینه را معرفی خواهیم کرد.
واژگان کلیدی:
هوش تجاری، بانکداری الکترونیک، کشف تقلب، مدیریت ریسک.
فهرست مطالب:
فصل اول: 10
کلیات تحقیق… 10
1-1-مقدمه: 11
1-2-بیان مسئله: 11
1-3-اهداف تحقیق: 12
1-4-کاربردهای تحقیق: 12
1-5-هوش تجاری: 13
1-6-ساختار سمینار: 16
فصل دوم: 17
مروری بر کارهای گذشتگان.. 17
2-1-مقدمه: 18
2-2-بانکداری الکترونیک: 18
2-3-دلایل استفاده از BI: 24
2-4-مراحل پیاده سازی هوش تجاری در یک سازمان: 25
2-5-کاربردهای هوش تجاری در بانکداری: 28
2-6-اجزا اصلی هوش تجاری در سیستم بانکداری: 29
2-7-ارزیابی عملکرد: 32
2-8-اهداف ارزیابی عملکرد: 33
2-9-معیارهای ارزیابی عملکرد سازمانی: 34
2-10-روش های ارزیابی عملکرد: 35
2-11-خلاصه فصل: 43
فصل سوم: 44
بررسی کارهای انجام شده. 44
3-1-مقدمه: 45
3-2-استفاده از هوش تجاری با رویکرد کارکرد کیفی: 45
3-3-استفاده از روش آنتالوژی: 47
3-4-استفاده از هوش تجاری در کشف تقلب در بانکداری الکترونیک: 48
3-5-تشخیص تقلب با استفاده از الگوریتم ژنتیک: 52
3-6-تشخیص تقلب با استفاده از شبکه عصبی: 53
3-7-استفاده از هوش تجاری در بانک سامان: 55
3-8-مدیریت ریسک با استفاده از FCM: 57
3-9-سایر کارها: 58
3-10-خلاصه فصل: 61
فصل چهارم: 64
روش پیشنهادی… 64
4-1-نتیجهگیری: 65
4-2-روش پیشنهادی: 66
4-3-خلاصه فصل: 69
گرایش به سوی بانکداری الکترونیک نیاز روز افزونی است که علاوه بر کاهش هزینه های بانکی، هزینه های مشتریان را نیز به میزان متنابهی کاهش میدهد. از جمله این هزینه ها، برای مشتریان کاهش جابجایی پول، امنیت بیشتر، جابجایی فیزیکی کمتر و بهداشت فردی بالاتر میباشد. برای بانک ها نیز این روش بانکداری، هزینه کمتر اپراتوری، کاهش خطای انسانی سیستم ودست به دست شدن کمتر پول به ویژه در هنگام جابجایی مبالغ زیاد بین حساب ها را که با کاهش هزینه چاپ اسکناس همراه خواهد بود را در پی خواهد داشت[1]. انجام تحقیق
در حال حاضر در اکثر موسسات بانکی، مسئولیت طراحی ، مدیریت و نگهداری از سیستم های کامپیوتری و زیرساخت های فنی را بخش فن آوری اطلاعات بعهده دارد. سامانه حل مشکل ابزاری برای پاسخ سریع به حوادث عملیاتی در فن آوری اطلاعات میباشد. این سیستم شامل روش های سریع گزارش دهی حوادث مربوطه به مدیریت فناوری اطلاعات است. این سامانه همچنین ابزاری برای ضبط تمام وقایع و پیگیری اقدامات صورت گرفته برای اصلاح مشکل فراهم میکند. در این به کاربران در تمام مسائل مربوط سیستم واحد های اطلاع رسانی فنی به فناوری و برقراری ارتباط به منظور شناسایی و بررسی مشکلات عملکردهای مختلف فن اوری اطلاعات کمک شایانی میکند[1].
بانکها باید برنامه منظم نگهداری و پشتیبانی از تجهیزات مرتبط با فن آوری اطلاعات، از قبیل سخت افزار کامپیوتر ، دستگاه های شبکه ، توزیع برق ، تامین برق اضطراری یو پی اس وَ دستگاه تهویه هوا و … تهیه نمایند. برنامه نگهداری منظم و مرتب بر طبق توصیه های عرضه کننده تجهیزات و استانداردهای فن آوری اطلاعات متضمن توانایی ادامه فعالیت در تمام عرصه های ارائه خدمات فن آوری اطلاعات میگردد. این برنامه همچنین کمک میکند تا تمام کنترلها و ردیابیهای عیوب سخت افزار و نرم افزار به سهولت میسر گردد[1].
فهرست اشکال:
شکل 1-1-اهمیت استفاده از هوش تجاری.. 14
شکل 1-2-بیشترین کاربردهای هوش سازمانی.. 14
شکل 2-1-ضرورت استفاده از هوش تجاری.. 15
شکل 2-1-انواع بانکداری الکترونیک…. 19
شکل 2-2-اولویت بندی استفاده از هوش تجاری در بانکداری الکترونیک…. 21
شکل 2-3-دلایل استفاده از هوش تجاری.. 25
شکل 2-4-نمودار DFD.. 26
شکل 2-5-نمودار مورد کاربری.. 27
شکل 2-6-نمودار ترتیبی پیادهسازی هوش تجاری.. 28
شکل 2-7-دریافت دادهها از منابع مختلف… 30
شکل 2-8-اجزا اصلی هوش تجاری.. 32
شکل 2-9-اهداف ارزیابی عملکرد. 34
شکل 2-10-معیارهای ارزیابی.. 35
شکل 2-11-ارزیابی عملکرد. 42
شکل 3-1-الگوریتم روش AHP. 46
شکل 3-2-اولویت بندی نیازهای مشتریان.. 47
شکل 3-3-الگوریتم استفاده از آنتالوژی.. 48
شکل 3-4-فرآیند داده کاوی.. 49
شکل 3-5-روشهای کشف تقلب با استفاده از هوش تجاری در بانکداری.. 52
شکل 3-5-دیاگرام روش کار الگوریتم ژنتیک…. 53
شکل 3-6-مدل عصبی سه لایه. 54
شکل 3-7-فلوچارت نمایش اطلاعات کارت اعتباری.. 56
شکل 3-8-فلوچارت پیشنهادی برای دستگاههای خودپرداز 57
شکل 3-10-دیاگرام برای کشف تقلب… 59
شکل 3-11-مراحل تصمیم گیری در بانکداری الکترونیک…. 60
شکل4-1-شبه کد الگوریتم pso. 68
شکل 4-2-شبه کد PSO.. 68
شکل 4-3-روش TLBO فازی.. 69
نکات قابل ذکر:
- تحقیق بررسی هوش تجاری در بانکداری الکترونیک توسط کارشناسان گروه ۱.۲.۳ پروژه پیاده سازی گردیده و به تعداد محدودی قابل فروش می باشد.
- فایلهای پروژه به صورت کامل پس از خرید فایل بلافاصله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.