توضیحات
عنوان: بررسی نقش دولت الکترونیک در بهبود محیط کسب و کار
- چکیده
- مقدمه
- بیان مساله
- دولت الکترونیکی
- بلوغ الکترونیکی
- عوامل سازمانی
- سیستم های بین سازمانی
- مدل های تجارت الکترونیک
- مدل کسب و کار با مصرف کننده
- مدل کسب و کار با کسب و کار
- مصرف کننده با مصرف کننده
- زیرساخت های مورد نیاز جهت گسترش تجارت الکترونیک
- زیر ساخت اطلاعاتی
- زیرساخت حقوقی و قانونی
- زیرساخت مالی
- زیرساخت گمرکی (تعرفه) و مالیاتی
- زیرساخت انسانی
- رتبه بندی کشورها از لحاظ آمادگی الکترونیک و جایگاه ایران
- تجارت الکترونیک در ایران
- مسائل فرهنگی
- فقدان آموزش و آگاهی لازم
- ضعف بسترسازی ارتباطی
- چالش های قانونی و حقوقی
- نتیجه گیری
- پیشنهادات
- منابع
چکیده
با توجه به گستردگی عرصه بهره برداری از فناوری های ارتباطات در امور دولتی، تغییرات، تحولات و پیچیدگیهای خاص محیطی اعم از قوانین و مقررات، گرایش سازمان های دولتی به سیستم های رایانه افزایش یافته است در این راستا به صورت روز افزون، انتظارات و نیازهای افراد در مورد خدمات، نحوه و کیفیت ارائه خدمات در حال تغییر می باشد و دولت باید پاسخگوی این نیازها و انتظارات باشد دولت ها برای جذب سرمایه، توسعه مشاغل و ایجاد اشتغال برای کارگران ماهر، ترغیب گردشگران و موارد دیگر با هم در رقابت هستند و به این منظور به امکانات جدیدی نیاز دارند که دولت الکترونیک این امکانات را برای آنها فراهم می آورد دولت الکترونیکی شامل همه سازمان های دولتی می باشد که از طریق کاربرد فناوری، با یکدیگر ارتباط دارند، هیچنین پل ارتباطی بین افراد، تجارت، اطلاعات و خدمات دولتی می باشد.
واژگان کلیدی: دولت الکترونیک، کسب و کارهای جدید، بهبود محیط کسب و کار
مقدمه
امروزه، یکی از مشکلات عمده ای که دولت ها با آن مواجه می باشند، کاهش سطح اعتماد مردم به دولت هاست که با نام بحران اعتماد عمومی شناخته می شود. یکی از راه های غلبه بر ای بحران، الکترونیکی شدن است. هدف این پژوهش نیز بررسی تاثیر شاخص های دولت الکترونیکی روی اعتماد عمومی بوده است. بدون تردید می توان اظهار داشت که اعتماد مردم به دولت ها، تحکیم کننده هر دولتی در جهان می باشد. بنابراین، دولت ها به طور فزاینده ای به دنبال دموکراسی و جمع آوری آرای عموم مردم برای تصمیم گیری های اساسی هستند. یکی از کارآمدترین ابزارهایی که دولت ها به نقش غیرقابل انکار آن در زمینه تاثیر روی افکار عمومی، اعتقاد دارند، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) می باشد. دولت الکترونیک نیز ابزار قدرتمندی است که می تواند اعتقاد و اعتماد عمومی را به طور بالقوه افزایش داده و نقش موثری را در بهبود کیفیت خدمات ایفا نماید و نیز ابزاری برای توسعه سطح مشارکت اجتماعی باشد. دولت الکترونیک اشاره به استفاده از ICT توسط سازمان های دولتی داشته و قادر به تغییر روابط با شهروندان، کسب و کارها و دیگر بازوهای دولتی می باشد. همچنین می تواند روش های مختلف ارائه خدمات شامل انتقال آنلاین داده ها را برای عملیات های دولتی، بهبود بخشد.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.