توضیحات
عنوان: استراتژی و استارتاپ ها (Startups)
- چکیده
- مقدمه
- استراتژی برای استارتاپها
- بحث و نتیجه گیری
- منابع
چکیده
استارتاپ ها و استراتژی برای استارتاپ ها در مکتب کار آفرینی قرار می گیرند. افرادی که در سازمان های مختلف مشغول هستند، اول باید بدانند که در چه پارادایمی کار میکنند. فردی که مدیر استارتاپ و کار آفرین است باید به دنبال استراتژی در مکتب کار آفرینی باشد نه مکتب های دیگر مانند برنامه ریزی یا طراحی.
اولین نکته استارتاپ ها، به مدیر یا رهبر سازمان بر می گردد. استراتژی در استارتاپ ها یک فرایند ذهنی است که توسط مدیر یا رهبر مدیریت میشود یعنی استراتژی رسمیت یافته و مستند شده نیست چیزی است که در ذهن مدیر است. در واقع بجای اینکه از جنس یک Plan باشد، یک دیدگاه در ذهن مدیر یا رهبر کار آفرین است. طبق این دیدگاه استراتژی سازمان همان شهود و شم و تجربه و عقل و بینش و تشخیص رهبر است.
دومین نکته ای که در مدیریت استراتژیک اهمیت دارد، رسمیت آن است. تا حد امکان برنامه ریزی استراتژیک را باید با رسمیت کمی انجام دهند. یعنی آن را تبدیل به کاغذ بازی نکنند.
سومین نکته این است که مسیر تدوین استراتژی تا حد ممکن باید کوتاه و صریح باشد.
چهارمین نکته این است که استارتاپ ها بجای نوشتن تهدیدها باید فرصت ها را در نظر بگیرد.
پنجمین نکته اهداف استارتاپ است. هدف یک استارتاپ بیشتر از اینکه هدف مالی باشد باید مبتنی بر رشد باشد. رشد یک چشم انداز کلیدی برای یک استارتاپ است.
ششمین نکته خود استراتژی در استارتاپ است. معمولا در شرکت های بزرگ این استراتژی از جنس یک طرح جامع است با جزییاتی که سالیان آتی را در بر میگیرد. ولی این استراتژی در یک استارتاپ، یا در ذهن مدیر است و بیشتر جنبه های عاطفی و معنوی دارد، یا از جنس الگوی حاکم بر تصمیمات آن استارتاپ است. پس مجموعه ای از یکسری تصمیمات است نه یک طرح.
در واقع استراتژی بیشتر از اینکه یک طرح باشد به سه تصمیم اصلی سازمان می پردازد:
- زمین بازی من کجاست؟ چند محصول می خواهم داشته باشم؟
- شیوه بازی من چیست (شیوه برخورد با رقبا و مشتریان)؟ استراتژی توصیه شده به استارتاپ ها، استراتژی تمرکز یا نیش مارکتینگ است یک گوشه ای خاص از بازار را انتخاب کرده و به تدریج خودشان را جا بیندازند. یکی از ابزار هایی که در استارتاپ ها خیلی کاربرد دارد، ابزار بوم استراتژی است که مشخص می کند چه فضاهای خالی ای در بازار وجود دارد که یک استارتاپ می تواند وارد آن فضا ها شود (به سمت اقیانوس آبی بروند). در بوم استراتژی براساس یک سری از معیارها عوامل کلیدی موفقیت مثلا اعتبار، خدمات پس از فروش و … را که توسط خبر گان بدست آمده مشخص می نماید. ابزار دیگر گروه استراتژی است. به تعیین اقیانوس آبی و قرمز می پردازد و استارتاپ را به سمتی هدایت می کند که رقابت کمتر است.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.