توضیحات
عنوان: ارزیابی اثر بخشی هوش مبتنی بر موبایل در موفقیت سازمانها
- چکیده
- مقدمه
- مساله اصلی مقاله
- تشريح جزئيات موضوع و تحليل شكاف مقاله
- اهمیت و ضرورت مقاله
- بررسي موضوع و توجيه اهميت آن در سازمان مورد مطالعه
- سوالات مقاله
- – سوالات فرعی مقاله
- اهداف مقاله
- – اهداف فرعی مقاله
- مبانی نظری و پیشینه مقاله
- گزارههای مقاله
- روش مقاله
- جامعۀ آماری مقاله
- ابزار تجزیه و تحلیل دادههای مقاله
- روش مقاله
- نتیجه گیری
- منابع
ارزیابی اثر بخشی هوش مبتنی بر موبایل در موفقیت سازمانها
چكيده
تغییرات سریع و حجم انبوه اطلاعات در سازمانها، باعث شده است مدیریت تصمیمگیری درست امری بسیار پیچیدهای باشد. نرمافزارهای گوناگونی برای مدیریت بهتر و پردازش اطلاعات در سطوح مختلف سازمانی وجود دارد. یکی از مهمترین و جامعترین هوش تجاری نام دارد که با یکپارچه سازی و تجزیه و تحلیل داده و ایجاد گزارشهای متنوع، به مدیران برای تصمیمگیری بهتر در شرایط گوناگونی کمکرسانی میکند. هدف این مقاله، ارزیابی اثربخشی هوش مبتنی بر موبایل[1] در موفقیت سازمانهای مختلف است.
كلمات كليدی: هوش تجاری، عملکرد سازمانی، هوش موبایل.
1.مقدمه
امروزه در اکثر کشورهای جهان، صنایع کوچک و متوسط از جنبههای مختلف اجتماعی، تولیدی، صنعتی و ارائه خدمات در حال نقشآفرینی هستند. در بسیاری از کشورها این صنایع تامینکنندگان اصلی اشتغال جدید، مهدتحول و نوآوری و پیشرو در اِبداع فناوریهای جدید هستند. این صنایع با صادرات قابل توجه نقش موثری در توسعه اقتصادی کشورهای خود ایفاء میکنند]1[.
هوشتجاری[2] یک فرآیند مبتنی بر فناوری است که به منظور تحلیل دادهها به مدیران ارشد، مدیران میانی و سایر کاربران جهت اتخاذ تصمیمات بهینه به کاربرده میشود. هوشتجاری شامل مجموعهای از ابزارها، برنامههای کابردی و متدولوژیها است که با جمعآوری دادهها از منابع درون سازمانی و برونسازمانی، دادهها را برای تجزیه و تحلیل آماده میکند، امکان اجرای پرس و جو را مهیا میسازند، گزارشها و داشبوردها را ایجاد میکند به نحوی که این گزارشها در اختیار تصمیمگیران و همینطور کارکنان قرار گیرد]1[.
فناوری هوشتجاری همچنین شامل نرمافزارهای بصری سازی داده برای طراحی نمودارها و سایر دادهنماییها و ابزارهایی برای ساخت انواع داشبوردها میشود. برنامههای کاربردی هوشتجاری را میتوان از کمپانیهای متفاوتی خریداری نمود و یا آنکه به صورت یک پلتفرم مجتمع از یک کمپانی تهیه کرد]2[.
2.مسأله اساسي مقاله
عوامل و تغییرات سریع در محیط شرکتها و سازمانها، آنها را به سوی پشتیبانی رایانهای از عملیاتشان سوق میدهد. بدین معنی که فشارهای خارج از شرکتها منجر به ایجاد رویکرد پاسخ در سازمانها میشود که با توجه به سرعت محیط، این پاسخها باید با سرعت همراه باشد. چرا که محیط بسیار رقابتی است و لذا برای دستیابی به پاسخهای سریع، لازم است سامانههای رایانهای به کمک شرکتها بیایند. سامانههای رایانهای میتوانند فرآیند پاسخ را تسهیل و تسریع نمایند]1[.
3.تشريح جزئيات موضوع و تحليل شكاف مقاله
سامانههای رایانهای به مدیران و کسب و کارها به روشهای مختلفی کمک میکند. محاسبات را تسهیل میکنند و سرعت انجام آنها را افزایش میدهد، ارتباطات و همکاریها را بهبود میدهند، بهرهوری افراد را افزایش میدهند، مدیریت دادهها را ممکن میکند و آن را بهبود میدهند و در هایت قابلیت دسترسیها را افزایش میدهد. هوش تجاری یک فرآیند مبتنی بر فناوری است که به منظورِ تحلیل دادهها برای کمک به مدیران ارشد، مدیران میانی و سایر کاربران جهت اتخاذ تصمیمات بهینه به کار برده میشود]1[.
هوش تجاری شامل مجموعه وسیعی از برنامههای کاربردی نظیر تحلیلهای موردی و پرس و جو، گزارش ساز، پردازشگر تحلیلی آنلاین، هوش تجاری موبایل، هوش تجاری بلادرنگ، هوش تجاری عملکردی، هوش تجاری و سرویسهای ابری، هوش تجاری متن باز، هوش تجاری اشتراکی و هوش منطقهای میباشد]2[.
به دلیل کاربردی بودن این مساله، در این تحقیق به ارزیابی اثر بخشی هوش مبتنی بر موبایل در موفقیت سازمانها خواهیم پرداخت.
4.اهمیت و ضرورت مقاله
با توجه به رشدِ روزافزون کاربرانِ سیستمهای کامپیوتری و موبایل در سازمانهای مختلف، استفاده از هوش تجاری مبتنی بر موبایل در موفقیت سازمانها از اهمیت ویژهای برخوردار است]3[.
این تحقیق با بررسی و مقایسه روشهای ارائه شده، سعی برایجاد درک بهتر و دقیقتری از مفهومِ هوشتجاری موبایل دارد و در این راستا میکوشیم که این مساله را بهبود بخشیم.
- بررسي موضوع و توجيه اهميت آن در سازمان مورد مطالعه
نیازمندیهای سطح معماری یک راه حل هوشتجاری محدود به این موارد نیست و در دنیای تجارت جدید و با توجه به ضریب نفوذ و استفاده بالای ادوات مبتنی بر موبایل، ارتباط سیستمهای داشبورد و قابلیت ارائه شاخصها بر روی موبایل مدیران از دیگر نکاتی است که معماری راه حلهای هوش تجاری را تحت تاثیر قرار داده است]2[.
سیستمهای موبایل معمولا واسط کاربری ضعیفتری از رایانههای شخصی داشته و به سبب داشتن صفحات کوچک، عدم امکان استفاده از ماوس و تفکیکپذیری و دقت گرافیکی نسبتا پایین واسط کاربری خاص خود را میطلبند، به این سبب استفاده از معماری کلاینت قوی برای ارائه اطلاعات مناسبتر است]2[.
دسترسی به شبکه در میان موبایل به سرعت رو به گسترش میباشد، اما هنوز نسبت به شبکههای کاری و شبکههای موجود برای سیستمهای کامپیوتری در محل کار بسیار کندتر عمل میکنند، به همین علت دادههای سازمانی برای انتقال به موبایل باید خلاصه شده و از واسط نرمافزاری خاصی عبور داده شوند، به این ترتیب استفاده از وبسرویس یکی از تکنیکهای رایج در یکپارچه سازی سیستمهای سازمانی موبایل به شمار میرود]3[.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.