توضیحات
عنوان: اخلاق در تبلیغات
- مقدمه
- تعریف اخلاق
- تعریف تبلیغ
- انواع تبلیغ
- اهداف تبلیغات و اخلاق تبلیغات
- ویژگیهای تبلیغات
- شاخصهای تبلیغات موفق
- مزایای تبلیغات
- معایب تبلیغات
- اخلاق در تبلیغات
- پیشینه اخلاق تبلیغات
- دیدگاهها درباره اخلاق تبلیغات بازرگانی
- اهمیت و آثار اخلاق در تبلیغات و بازاریابی
- اصول اخلاقی در تبلیغات
- اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری
- اصول اخلاق انتخاباتی(سیاسی)
- اصول اخلاق تبلیغ دین (تبلیغات فرهنگی)
- لزوم ضابطهمند کردن تبلیغات و بازاریابی
- تعامل قوانین و مقرارت حقوقی و اخلاق
- تفاوت دستورهای حقوقی و اخلاقی
- لزوم اجتناب از خلط حقوق و اخلاق
- نمونه ای از دستورالعمل های اخلاقی در تبلیغات
- نتیجهگیری
- منابع
مقدمه
ك از موضوعات چالشبرانگیز و بسار ضرور در عصر حاضر كه در حوزه اخلاق كاربرد مطرح میشود بحث از اصول و مسائل اخلاق در رسانههای جمع است. رسانهها بهعنوان قطب تأثرگذار در جامعه ابزار قدرتمند برا تبلغات به شمار میروند بهگونهای كـه فرهنـگ جامعـه، رفتارهـا مخاطبـان و نـز تصممگرها آنان را تحت تأثر قرار میدهند. تبلغات بازرگان كه سابقهای درنه در جامعه بشر دارد با ظهور انقلاب صنعت و افزاش تولدات مـازاد بـر مصـرف رونـق گرفتـه و در كشـاكش رقابـت شرکتهای تولد، پداش شرکتهای تبلغات و بهکارگیری علوم و ابزارهایی همچون آمار، روانشناس، جامعهشناسی، هنر، گرافك و… غافل از تأثرات سوء فرهنگ و اخلاق كه تبلغات بازرگان ممكن است به همـراه داشـته باشد، از روشهای نادرست و غراخلاق برا افزاش فروش كالاها بهره گرفته میشود كـه اـن اقـدام بـرا كسان كه سواد رسانهای ندارند گران تمامشده و در برخ موارد زندگ آنها را به خطـر میاندازد.
تبلیغات تجار، علمی است پویا که با تغییر و تحولات اجتماعی، سیاسی و اقتصاد هرروز شکل تازهای به خود میگیرد. بـالا رفتن سطح آگاهی اجتماعی، رشد فکر و تغییر سلیقه مـردم ازیکطرف و رشد سطح درآمد و افـزایش جمعیـت و تمایـل بـه مصرف و بهتر زیستن از طرف دیگر مسئلۀ تبلیـغ را بهشدت تحت تأثیر قرار داده است. میتوان یکـی از عوامـل موفقیـت در تبلیغات را رعایت اصول اخلاقی در آن دانست. موفقیـت در هـر حرفهای مستلزم بهکارگیری مدیریت اخـلاق در آن حرفـه اسـت. اخلاق حرفهای از اعتمادآفرینی شروع میشود و همـین اعتمـاد باعث میشود که؛ مسئولیت اخلاقی در سطح وسیعی مانع به وجود آمدن مسئولیت حقوقی و کیفر شود.
تعریف اخلاق
اخلاق به لحاظ لغو جمع خَلق و خُلق است و به معنا خلقوخوی درون و علـم اخـلاق آمـده اسـت. در جا دگر اخلاق به معن شیوههای رفتار ك فرد، گروه ـا جامعـه كـه ناش از نظام ارزش باشد بهکاررفته است. در فرهنگ فارس معن اخلاق جمع خلق به معن خوها، طبعت باطن، سرشت درون، علم ا تهذب اخلاق ـا تهـذب نفـس، ك از شعب حكمت علم است و آن دانش بد و نك، خوها و تـدبر انسـان بـرا نفـس خـود ـا ـك شخص خاص است. در فرهنگ دهخدا نز همن معن برا اخلاق ذکرشده اسـت.
اما به لحاظ اصطلاح اخلاق علم است كه با آموزش صفات و ملكات پسندده و طریقه كسـب آنها و
نز بان صفات بد و راه و روش اجتناب از آنها، راه رسدن به منش خوب را به ما نشان میدهد و نـز شیوه صحح رفتار ما را در ارتباط با خود ، دگران و خداوند ، بهمنظور نل به سعادت و كمال، معرفـ میکند.
تعریف تبلیغ
تبلغ از ریشه بلَغَ به معنا رساندن، ابلاغ و پغام رسـاندن اسـت. تبلغـات جمع تبلغ است به معنا رساندن پام ا خبر ا مطلب به مردم ا موضوع را با انتشار اخبـار بـه وسـال مختلف مانند رادو، تلوزون و …در اذهان عموم جاگر كردن.
به لحاظ اصطلاح تبلغات تلاش آگاهانه و عمد برا اجاد و تغر نگرش از طرق ارتباطـات اسـت. انجام تحقیق
تبلغات در معنا گسترده آن، تحت تأثر قرار دادن عمل انسانها از طرق دستکاری تصـورات و احساسـات
آنان است. بهبیاندیگر تبلغات مجموعه اطلاعات ا نظرات است كه با آگاه و عمد درزمینه قانع ساز
مخاطبان برا پذرش عقیدهای خاص ارائه میشود.
از تبلیغ تعریفهای متفاوتی ارائهشده است؛ برخی آن را انجام دادن فعالیتی سازمانیافته برای گسترش یک عقیده یا جلب نظر مردم بهسوی کسی یا چیزی تعریف کردهاند و جمعی دیگر در فرهنگها معنی؛ ابلاغ کردن، اعلام کردن، رساندن، اطلاع دادن و آگهی را برای آن عنوان نمودهاند.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.