توضیحات
عنوان: بررسی چابکی در زنجیره تامین سبز
- چکیده
- فصل اول مقدمه و کلیات تحقیق
- مقدمه
- مدیریت زنجیره تأمین
- مزایای مدیریت زنجیره تأمین
- اهداف مدیریت زنجیره تأمین
- فصل دوم مبانی نظری
- بررسی تأثیر چابکی و انعطاف پذیری بر زنجیره های تأمین پایدار
- پارادایم های زنجیره تأمین
- چابکی زنجیره تامین
- فصل سوم پیشینه پژوهش
- مروری کوتاه بر ارزیابی چابکی پایدار از زنجیره تأمین
- بررسی مطالعات دیگر
- چابکی
- عملکرد سبز
- فرضیه ها
- مدل مفهومی
- روش شناسی
- فصل چهارم بحث و نتیجه گیری
- نتایج مدل اندازه گیری
- بحث و نتیجه گیری
- نتیجه گیری کلی و پیشنهادها
- پیامدها برای تمرین کنندگان
- منابع
فصل اول
مقدمه و کلیات تحقیق
مقدمه
امروزه دنیای بی مرز و محیط تغییر پذیر جهانی چالش های جدیدی را پیش روی سازمان ها می گذارد. بخشی از تغییرات سریع محیط که سازمان ها با آن مواجهند، رقابتی شدن صنعت است. عدم انعطاف پذیری و تغییر سازمان ها با توجه به نیازهای زنجیره تأمین در جهان متغیر امروزی یکی از موانع موفقیت این گونه سازمان ها در راستای رقابتی شدن می باشد. در رقابت های جهانی موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشتری، در دسترس وی قرارداد. خواست مشتری بر کیفیت بالا و خدمات رسانی سریع، موجب افزایش فشاریهایی شده است که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکت ها بیش از این نمی توانند به تنهایی از عهده تمامی کارها برآیند. در بازار رقابتی موجود، بنگاه های اقتصادی و تولیدی علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلی خود، به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیز نیاز یافته اند. علت این امر، در واقع، دستیابی به مزیت یا مزایای رقابتی با هدف کسب سهم بیشتری از بازار است. مدیریت زنجیره تأمین پدیده ای است که این کار را به طریقی انجام می دهد که مشتریان بتوانند خدمات قابل اطمینان و سریع یا محصولات با کیفیت در حداقل هزینه دریافت کنند. در سال های اخیر چابکی زنجیره تامین به عنوان ابزاری برای رقابت پذیری در محیط کسب و کار اهمیت فراوانی یافته است. حال این نکته قابل اهمیت است که چابکی به عنوان پارادایم جدید در صنعت می تواند در بهبود شرایط این سازمان ها دخیل باشد. بنابراین در این پژوهش با شناخت عناصر مهم در موفقیت زنجیره تأمین سعی در شناخت تأثیر قابلیت های چابکی بر روی کیفیت عملکرد زنجیره تأمین می باشیم. مجموعه ای از تأمین کنندگان، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، خرده فروش ها و مشتریان، که در آن، مواد از تأمین کنندگان به سمت مشتریان، رو به پایین جریان می یابند و جریان اطلاعات در آن از هر دو طرف است، زنجیره تأمین نامیده می شود. این زنجیره وظایفی از قبیل خرید، جریان وجوه، انتقال مواد، برنامه ریزی و کنترل تولید، کنترل موجودی و لجستیک و توزیع و تحویل را به عهده دارد. در یک تعریف گسترده تر، زنجیره تأمین از دو یا تعداد بیشتری سازمان مستقل ازنظر قانونی تشکیل شده است که توسط جریان های مواد، اطلاعات و مالی به یکدیگر متصل شده اند. این سازمانها ممکن است شرکت هایی باشند که قطعات، اجزا یا محصول نهایی تولید میکنند، خدمات پشتیبانی ارائه میدهند و یا حتی مشتری نهایی باشند (Stadtler & Kilger, 2005). زنجیره تأمین، شبکه ای است که یکی از وظایف اصلی آن تبدیل مواد اولیه به محصول نهایی و توزیع آن در میان مشتریان می باشد، که در این سیکل مقوله تولید، انبارداری و بازرسی کیفی از ارکان آن میباشد. راهبرد زنجیره تأمین، تحویل به موقع قطعه باکیفیت مناسب و حداقل هزینه و قیمت میباشد. پیچیدگی این زنجیره، بسته به نوع صنعت، متفاوت است. زنجیره تأمین در شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارد و ممکن است بسیار پیچیده باشد. زنجیره تأمین برای یک خودرو، شامل صدها عرضه کننده، هزاران کارگاه ساخت و کارگاه مونتاژ، انبارها، دلال ها، فروشندگان تجاری مستقیم، عمده فروشان، مشتریان و وظایف پشتیبانی از قبیل مهندسی محصول، نمایندگی های خرید، بانکها و شرکتهای نقل و انتقال است. هدف اصلی زنجیره تأمین، کاهش هزینه، افزایش اثربخشی و کارایی و به طورکلی افزایش سود برای تمام ذینفعان خود است. درنتیجه با مدیریت علمی و منطقی بر زنجیره تأمین به عنوان یکی از مؤلفه های مهم مدیریت راهبردی میتوان به مزیت رقابتی دست پیدا کرد (Agarwal et al., 2007).
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.