توضیحات
پروژه تاثیر و میزان استفاده از اینستاگرام در پوشاک، مد و لوازم آرایشی در ایران + بررسی آماری Endnote
در این پروژه تاثیر و میزان استفاده از اینستاگرام در پوشاک و مد و لوازم آرایشی در ایران همراه با مستندات ارائه شده و حداقل 20 فروشگاه مورد بررسی قرار گرفته اند و مزیتها و فرصتهایی که اینستاگرام ایجاد کرده مورد توجه قرار گرفته اند.
نتایج بصورت اطلاعات آماری ارائه شده است ( در اندنوت)
لیست فروشگاههای بررسی شده در این تحقیق
فروشگاه مهاستایل |
فروشگاه روبان |
فروشگاه خانومی |
فروشگاه بانی مد |
فروشگاه مو تن رو |
فروشگاه شیکسون |
فروشگاه مدیسه |
فروشگاه میثم عطر |
فروشگاه نیل موتی |
فروشگاه زیبو |
فروشگاه جین وست |
فروشگاه پریناتال |
فروشگاه تن درست |
فروشگاه ال سی وایکیکی |
فروشگاه مارال |
فروشگاه یامامای |
فروشگاه لاآماپولا |
فروشگاه ماوی |
فروشگاه پارفوآ |
فروشگاه ایدکسه |
همچنین در این تحقیق در انتها 4 فرضیه مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است. انجام پروژه صنایع
مقدمه
گزارش مربوط به این پروژه را میتوان شامل دو بخش اصلی و اساسی دانست؛ در بخش اول، توضیحاتی در مورد کلیات موضوع و قواعد در خصوص ارتباط میان ابزارها و رسانههای روابط اجتماعی و صنعت مد و به صورت ویژه پوشاک و لوازم آرایشی ارائه میگردد. پس از آن، با ارائهی مستندات و اطلاعات آماری در بخش دوم، برخی از این روابط به صورت آماری مورد بحث و توضیح قرار میگیرند.
بخش اول
به صورت کلی، مد به معنای هنر طراحی پوشاک بوده که تحت تاثیر اوضاع فرهنگی و اجتماعی جامعه در یک دورهی زمانی مشخص انجام میپذیرد. لوازم مربوط به صنعت مد را میتوان در دستههای مختفلی از جمعه پوشاک، لوازم آرایشی و موارد دیگر مشابهی تقسیمبندی نمود.
مد به عنوان یک صنعت بزرگ و پیچیده مطرح بوده که البته شامل صنایع کوچکتری از جمله فرآوردههای پوشاک، تامین کالا، پارچه، مواد خام، رنگ، تولید، حملونقل، فروش، عرضه و تقاضای و نهایتاً ضایعات میشود. به طور کلی، مد به صورت فصلی و در برخی برندها و محصولات به صورت هفتگی تغییر میکند. لازم به ذکر است تقاضا برای تغییر و همراهی با مد، به سرعت رو به افزایش بوده و به همین دلیل مصرف تولیدات ارزان قیمت با کیفیت پایین رو به افزایش و رشد میباشد. با توجه به توضیحات ارائه شده، افراد و مشاغل گوناگونی در ارتباط با صنعت مد ایجاد شده و شکل گرفتهاند که از جمله مهمترین آنها میتوان با طراحان لباس اشاره نمود [1].
در ابتدای قرن بیستم، اکثر نمودهای مربوط به صنعت مد از پایس و در موارد محدودی لندن شاعبه پیدا میکرد. به عبارت دیگر، عمدهی تبادلات در خصوص صنعت مد در مراکز و نمایشگاههای پاریس انجام گرفته و عرضه و تقاضای سراسر دنیا در این محل تجمیع شده بود. دنیای مد و فشن امروزه بهقدری اهمیت پیدا کرده است که تقریباً تمامی اقشار جامعه از تمام کشورهای جهان خواسته یا ناخواسته درگیر آن هستند و بیمیل نیستند که در جهت جریان آن حرکت کنند و مطابق روز دنیا پوشش ظاهر خود را تغییر دهند. کلماتی مانند مد، کوتور، ژرسه و مانتو که روزانه آنها را میشنویم اصالتی فرانسوی دارند. این کشور همراه با کشورهایی مانند انگلستان، ایتالیا، امریکا و ژاپن را میتوان صاحب اصلی مد و فشن در دنیا دانست اگرچه سایر کشورهای دیگر نیز شناسههای خاص خود را دارند. در این قسمت، توضیحاتی در خصوص تاریخچه مد و فشن و شروع آن در جهان و ایران ارائه میگردد.
اگرچه برای اولین بار خانه طراحی لباس در شهر پاریس فرانسه به صورت رسمی افتتاح شد اما نمیتوان گفت که شروع مد و فشن از زمان افتتاح این خانه بوده است چرا که قبل از آن نیز افراد ناشناخته زیادی بودند که ایدههای خود را پیاده میکردند و به مشتریان خود ارائه میکردند. بعد از افتتاح خانههای مد افراد طراح و هنرمند این فرصت را پیدا کردند که طرحهای خودشان را بیشتر به معرض نمایش بگذارند و فروش بیشتری داشته باشند. به صورت کلی تاریخچه مد و فشن از زمان شروع خود همواره تغییرات و تحولات بسیار چشمگیری داشته است. انجام پروژه اس پی اس اس
در آغاز قرن ۲۰ میتوان گفت مرکز مد و فشن در جهان شهر پاریس بود و تمام طراحان از سراسر دنیا نمونه کارهای خود را به این کشور میفرستادند و نمایشگاههای پاریس توانستند رونق بالایی داشته باشند. مجلات مد در این سالها شروع به چاپ عکسهای مختلف از طراحی لباس کردند و توانستند در سراسر دنیا فروش خوبی داشته باشند. سالهای ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۰ لباسهایی در میان زنان مد شده بود که در دوران شکوفایی Chales Worth رایج بود. اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ صنعت مد بسیار گسترده شد و صنعتی شدن زندگی تأثیر زیادی در این گستردگی داشت. مزون Redfern اولین خانه مدی بود که توانست از مردم سفارش قبول کند. پیراهنهای زیبا و انواع کلاهها در این سالها بیشتر مورداستفاده قرار گرفتند. در دهه ۱۹۱۰ استفاده از مد انعطاف بیشتری پیدا کرد و شهر پاریس برای اولین بار مد را به تمام جامعه ترویج داد. شلوارهای تنگ، کلاه و رنگهای شاد در این دوره بیشتر استفاده شد. Paul Poiret برای اولین بار لباسی طراحی کرد که فرد بهتنهایی و بدون کمک دیگران میتوانست بپوشد. هنر دکو Deco دچار انقلاب شد و به تمام کشورها رسید و پارچههای توری به همراه کلاههای نمدین و بی لبه به مد روز تبدیل شدند. شوی لباس زنانه برای اولین بار در این دوره راهاندازی شد. دهه ۱۹۲۰ را میتوان نقطه عطفی در تاریخچه مد و فشن دانست چراکه در فاصله بین دو جنگ جهانی اتفاق افتاد و دوران طلایی مد فرانسه بود. لباسهایی که شبیه به لباس هنرپیشگان بودند در این دوره وارد بازار شدند. کلاه پوشهای پفکرده جایگزین چترهای کوتاه شدند. لباس زنان به لباس مردان شباهت پیدا کرد. پوشش مردان از حالت رسمی به غیررسمی و راحت تغیر پیدا کرد و همه اقشار جامعه مانند جوانان لباس میپوشیدند. پیراهن کوتاه، شلوار کوتاه (گلف) بسیار استفاده میشدند.
تعدادی محدود پرسشنامه به منظور بررسی پایایی و استانداردسازی پرسشنامه ایجاد و تکمیل شده که اطلاعات مربوط به آن به شرح جدول زیر میباشد.
متغیر مستقل |
متغیر وابسته |
||||
نام متغیر |
میزان تعامل |
جذابیت |
انگیزه استفاده |
همانند سازی |
مدگرایی |
تعداد سوالات |
5 |
7 |
27 |
4 |
8 |
نمرهی آلفا |
60 درصد |
67 درصد |
87 درصد |
89 درصد |
80 درصد |
اندازهی آلفای به دست آمده نشان میدهد متغیرها با توجه به تعداد گویهها و سوالات پایایی مناسبی دارند.
منابع
[1]Bhardwaj, V., and Fairhurst, A., “Fast fashion: response to changes in the fashion industry”, The international review of retail, distribution and consumer research, Vol. 20, pp. 165-173, 2010.
[2]Ewing, E., History of 20th century fashion, Pavilion Books, 2014.
[3]Park, J., Ciampaglia, G.L., and Ferrara, E., “Style in the age of instagram: Predicting success within the fashion industry using social media,” Proceeding of. Proceedings of the 19th ACM conference on computer-supported cooperative work & social computing, pp. 64-73, 2016.
[4]Casaló, L.V., Flavián, C., and Ibáñez-Sánchez, S., “Influencers on Instagram: Antecedents and consequences of opinion leadership”, Journal of Business Research, Vol., 2018.
[5]Neale, M.C., Boker, S.M., Xie, G., and Maes, H.H., Mx: statistical modeling, Department of Psychiatry, Medical College of Virginia Richmond, VA, 1997.
- برای دانلود فایل پروژه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش پروژه مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.