توضیحات
عنوان: خلاصه مصرف اخلاقی و تصمیم گیری مصرف کنندگان: نقش شهود اخلاق
هدف:
هدف از این مقاله، کشف پیشینه های مورد مطالعه استندلال اخلاقی و فرآیندهای شناختی است که در نهایت مصرف اخلاقی را شکل می دهند.
معرفی:
هنگامی که مصرف کنندگان کالا و خدمات از شرکت ها با مسئولیت اجتماعی خریداری می کنند و از خرید از شرکت های غیر اخلاقی خودداری می کنند، آنها نوعی فعالیت مصرف کننده را نشان می دهند به نام مصرف اخلاقی.مصرف کنندگان به طور کلی برای بررسی شرایط اجتماعی و فرهنگی و زیست محیطی موثر بر مصرف اخلاقی، از دیدگاه عقل گرایانه استفاده کرده اند که این دیدگاه توضیح داده است که تصمیم گیری یک فرایند کنترل شده و عمدی است.
2.بیشینه نظری
2-1 مصرف اخلاقی
اصطلاح مصرف اخلاقی برای به دست آوردن رفتار مصرف کننده آگاهانه اجتماعی متمرکز بر اهداف اجتماعی، آرمانها و ایدئولوژی ها به کار می رود. مصرف کنندگان اخلاقی آگاهانه می دانند که مصرف خصوصی عواقبی عمومی دارد و این قدرت خرید می تواند تحولات اجتماعی را به همراه آورد.در نتیجه آن ها با دلار خود، رای می دهند، از شرکت های اداری مسئولیت اجتماعی خرید می کنند و از سرکت های غیر اخلاقی دوری می کنند و آن ها را تحریم می کنند. با این حال، خرید کالاهای تولید شده با دستمزد عادلانه، رفتار منصفانه با کارگران و پایداری زیست محیطی می تواند پر هزینه و ناخوشایند باشد. در نتیجه محققان به روش های تشویق به مصرف اجتماعی برای مقابله با تهدیدات برای پایداری و اخلاق جهانی مانند رژیم های سرکوبگر ، نقض حقوق بشر ، روابط کارگری بهره برداری ، حقوق نابرابر زمین ، تخریب محیط زیست ، بازاریابی غیر مسئولانه ، تجارت ناعادلانه ، قدرت هسته ای توجه کرده اند.انجام تحقیق
دو دیدگاه به افزایش روز افزون مصرف اخلاقی کمک کرده است. دیدگاه مدیریتی مصرف اخلاقی را به عنوان یک استراتژی بازاریابی برای ارتقا تصاویر تجاری و سود شرکت درگیر می کند و بنابراین در هدف قرار دادن مصرف کنندگان اخلاقی متمرکز است. برخلاف این، دیدگاه مصرف کننده ، مصرف اخلاقی را یک انتخاب فردی و آگاهانه می داند که توسط برداشت مصرف کننده از درست یا نادرست ایجاد می شود. مصرف گرایی اخلاقی می تواند بخشی از هویت شخصی باشد. اکثر تحقیقات مربوط به مصرف اخلاقی، فرآیندهای روانشناختی را مورد بررسی قرار داده اند که باعث می شود مصرف کنندگان انتخابی اخلاقی داشته باشند. این تحقیقات نشان داده است که مصرف کنندگان اخلاقی و منظم، 5 مرحله را در تصمیم گیری های خرید خود دنبال می کنند. آن ها یک نیاز را تشخیص می دهند، به جست و جوی اطلاعات می پردازند ، گزینه های دیگر را ارزیابی می کنند، خرید را انجام می دهند و در نهایت خرید خود را ارزیابی می کنند.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.