توضیحات
عنوان فارسی:آنالیز کمی تراکم خطا در الگوهای طراحی: یک مطالعه تجربی
عنوان انگلیسی:
Quantitative analysis of fault density in design patterns: An empirical
study
چکیده
متن: مزیت های زیادی برای استفاده از الگوهای طراحی و تاًثیر آنها بر روی کیفیت نرم افزار گزارش شده است. اگرچه شواهد و دلایل کافی برای اثبات این ادعاها و گزارشات ندارد و برخی از مطالعات نیز نتایج عکس به همراه دارد.
هدف: هدف از این مطالعه و تحقیق تجربی ، ارزیابی کمی و مقایسه ی تراکم خطای درونمایه ی الگوهای طراحی در سیستم های شیء گرا در سطوح مختلف است: سطح طراحی ، سطح مقوله (category level) ، سطح درونمایه و سطح نقش.
روش: یک تحقیق تجربی که شامل پنج سیستم نرم افزاری متن باز است. با استفاده از یک آزمون آماری مناسب و آزمودن تفاوت های معنا دار ، داده ها آنالیز شدند.
نتایج: بین کلاسهای تشکیل دهنده ی درونمایه ی طرح و کلاسهایی که به کار گرفته نشده اند تفاوت اصولی و منطقی در تراکم خطا وجود ندارد. با این حال ، کلاس های تشکیل دهنده ی درونمایه ی طراحی ساختاری گرایش کمتری به سمت تراکم خطا دارند. در رابطه با درونمایه طرح (تکوینی) ایجادی مشخص شد که گرایش مشخصی نسبت به اختلاف در تراکم خطا وجود ندارد. در رابطه با درونمایه طرح رفتاری مشخص شد که تفاوت چندانی بین کلاسهای تشکیل دهنده و کلاس دیگر وجود ندارد. ارتباط هایی بین پنج درونمایه طراحی (بیلدر ، متد فاکتوری ، آداپتر ،کمپوزیت و دکوراتور) و تراکم خطا مشاهده شد. ما دریافتیم که در سطح نقش ، تنها یک زوج نقش (adapter در مقابل client) اختلاف چشمگیری در تراکم خطا نشان می دهد.
نتیجه گیری: در درون مایه های طراحی ، میل به اختلاف محسوسی در تراکم خطا بین کلاسهای تشکیل دهنده و کلاسهای دیگر وجود ندارد. با این حال درونمایه های طراحی ساختاری رابطه ی معکوس با تراکم خطا دارد. درونمایه ی الگوی طرح builder رابطه ی مستقیمی با تراکم خطا دارد اما درونمایه های طرح های متد فاکتوری (factory method) ، آداپتر (adapter) ، کامپوزیت (composite) و دکوراتور (decorator) با تراکم خطا رابطه ی عکس دارد. کلاس های تشکیل دهنده ی نقش آداپتر (adapter) در مقایسه با کلاس های تشکیل دهنده ی نقش client تراکم خطای کمتری دارند.
مقدمه
الگوهای طراحی (DPs) راه حل های عمومی برای مشکلات مشترک مربوط به طراحی محسوب می شوند. هدف از فهرست کردن این راه حل ها از قبیل هدف آنها ، انگیزه ، کاربرد ، ساختار ، اجزاء تشکیل دهنده ، نتایج و غیره این است که آنها را مجدداً قابل استفاده نماییم. گاما و همکاران ، DP ها (معروف به GoF DPs) را به سه دسته تقسیم می کنند: الگوهای تکوینی (ایجادی) ، الگوهای ساختاری و الگوهای رفتاری. الگوهای تکوینی به ایجاد مجموعه ای از اشیاء با روش های تغییر پذیر و قابل انعطاف مربوط می شوند. الگوهای ساختاری ، مجموعه ای از اشیاء وابسته به هم را نشان می دهند. الگوهای رفتاری روی ارتباط و وضعیت بین مجموعه ای از اشیاء تمرکز دارند. 23 الگوی GoF DPs وجود دارد: پنج الگوی تکوینی ، هفت الگوی ساختاری و یازده الگوی رفتاری. درون مایه های طراحی به بخش راه حلی DP ها اطلاق می شود که در کد منبع سیستم هایی پخش می شود که DP ها به کار می روند. در یک درون مایه طراحی ، یک یا چند کلاس های تشکیل دهنده با نقش های متفاوت وجود دارد. از زمان پیدایش الگوهای طرح (DP) به علت یک سری ادعاها مبنی بر مزایای کاربرد این الگوها ، توجه محققین و متخصصین نرم افزار را به خود جلب نموده است.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.