توضیحات
عنوان فارسی: بررسی وضعیت تجاری و اقتصادی در منطقه جنوب استان تهران و تاثیر گسترش ارائه خدمات نوین بانک تجارت
مقدمه |
بیان مساله |
اهمیت و ضرورت |
پیشینه تحقیقات خارجی |
پیشینه تحقیقات داخلی |
روش تحقیق |
مبانی نظری پژوهش؛ تعاریف و مفاهیم |
یافتههای تحقیق |
تاریخچه بانک تجارت |
خدمات بانک تجارت |
لزوم گسترش خدمات نوین بانکی در جنوب استان تهران |
دستگاههای خودپرداز |
خودبانک دستگاهی نوظهور در عرضه خدمات نوین بانكی |
بحث و نتیجهگیری |
مقدمه
گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کلیه ابعاد زندگی انسانها، تحولات اساسی ایجاد کرده است. با پیشرفت سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأثیر عمیق ابزارها و تجهیزات الکترونیکی، هر روز بر اهمیت این گونه وسایل و کاربرد آنها افزوده می شود (اشنایدر، 2006).
با توجه به شرایط کشورمان و تأکید بر به کارگیری سیاستهای اقتصاد مقاومتی، استفاده و بهرهگیری هرچه بیشتر از تکنولوژیهایی که اتلاف منابع را کاهش میدهند و ما را سریعتر به هدف خود میرسانند؛ امری ضروری مینماید. بنابراین مطرح شدن مسائلی از قبیل شهر الکترونیک، دولت الکترونیک، شهروند الکترونیک راهحلهایی کارگشا در زمان حال محسوب میشوند. توسعه سرویسهای جدید الکترونیکی در قالب شهر مجازی به همراه زیرساختهای مناسب، پیشرفت و ایجاد اشتغال را به دنبال داشته و جامعه را به سمت جامعه دانا محور رهنمون میسازد (روسک، 1993).
بنابراین بهرهگیری از نوآوریهای الکترونیکی از جمله بانکداری مجازی و الکترونیکی که تجلی ارائه خدمات به صورت مجازی و الکترونیکی به شهروندان است، میتواند ما را برای دستیابی به این هدف یاری رساند.
بیان مساله
با توجه به رشد و توسعهی فناوری در تمام زمینهها بویژه در امور بانکداری در سطح جهان و به تبع آن در کشور ما، ناکارآمد بودن روشهای سنتی و دستی بانکداری مشهود بوده و امروزه این نوع بانکداری پاسخگوی نیازهای واقعی بانکداری نمیباشد.
بانک تجارت ایران در این زمینه در مقایسه با بانکهای رقیب خود در داخل کشور و فعالیتهای بانکداری برون مرزی، لزوما نیاز به نهادینه کردن بانکداری الکترونیکی داشته و دستیابی به روشهای بانکداری الکترونیکی در مقایسه با روشهای بانکداری سنتی و در حال اجرای بانک تجارت ایران مورد تحقیق و بررسی این پژوهش میباشد.
اهمیت و ضرورت
بانکداری به جهت نقشی که در هدایت نقدینگی و خلق اعتبار در جامعه دارد؛ حائز اهمیت میباشد. امروزه به لحاظ شرایط داخلی و موقعیت بینالمللی نظام جمهوری اسلامی ایران ضرورت تحول در نظام بانکهای کشور بیش از هر زمان دیگر ملموس و قطعی میباشد. لازم است با توجه به نقشی که یک نظام بانکی شایسته و کارآمد در تحقق برنامههای توسعه دارد؛ به عنوان یکی از اساسیترین برنامههای توسعه کشور به آن توجه شود
)الوانی و ریاحی، 1382).
امروزه بانکها اساس و فلسفهی وجودی خود را در ارائه خدمت مناسب و با کیفیت به مشتریان میدانند و با توجه به تنوع و افزایش شعب مختلف و نیز گسترش بانکداری الکترونیکی نیاز به مشتری مداری و توجه به نیازهای آنان از اهمیت بیشتری برخوردار است. با انجام تحقیق روشهای مناسبی جهت تغییر روشهای بانکداری سنتی در حال اجرای بانک تجارت ایران، به روشهای نوین بانکداری الکترونیکی با توجه به رشد سریع تجارت جهانی و توسعهی آن به کشورهای جهان و از جمله کشور ما امری ضروری است.
از طرفی بانکها در تجارت الکترونیک اعم از داخلی و خارجی نقش بسیار مهم و حساسی دارند و بدون همراهی آنها موفقیت در این امر ممکن نیست.
پیشینه تحقیقات خارجی
در مطالعهای كه به منظور سنجش خدمات نوین بانكی توسط برخی اساتید دانشگاه چند رسانهای (مولتی مدیا)[1]مالزی انجام شده است، توسعه تكنولوژیهای ارتباطی و مخابراتی عامل جهش و تغییرعمده در بخش بانكی مالزی معرفی شده است. نتیجه این تغییر استفاده گسترده از خدمات نوین بانكی مثل عابربانك، تلفن بانك و بانكداری خانگی بوده است. این تغییرات عمده به منظور جلب رضایت مشتریان بانك صورت گرفته است. در بین خدمات گفته شده، بیشترین استقبال و استفاده از عابربانك و كمترین آن از تلفن بانك بوده است. برطبق مطالعات این محققان، بانكداری اینترنتی هنوز در مالزی ایجاد نشده است، اما به نظر میرسد دولت درپی ایجاد شرایط پیاده سازی آن است (كریشنان گرو[2] و دیگران، 2004).
تنی چند از اساتید دانشگاه دبی در بررسی بانكداری اینترنتی به مقایسه سیستم بانكی اردن و ایالات متحده امریكا پرداختهاند و تفاوت عمده بین كاربردهای شبكههای بانكی اردن و آمریكا را مشخص نمودهاند. این مطالعه تفاوت بین سیستم بانكی كشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را به خوبی نشان میدهد. یافتههای این تحقیق تفاوت این دو سیستم را به نحوه ارائه خدمات متفاوت در وب سایت آنها مربوط میداند. بانكهای آمریكا در وب سایتهای خود علاوه بر امكان ارائه خدمات بانكی، شرایط سرمایهگذاری، خرید سهام، پرداخت صورتحساب محاسبات مالی و… را فراهم آوردهاند. درحالیكه در بانكهای اردن ضعفهای بسیار عمده در این خصوص دیده می شود (ایوانس[3]و دیگران، 2004).
در مطالعه دیگری كه توسط مؤسسه ملی ارتباطات فرانسه با همكاری دانشگاه زیلینا اسلوواكی انجام شده، نقش عوامل مؤثر در جذب مشتریان خدمات بانكداری الكترونیكی مورد بررسی قرار گرفته است. براساس مطالعات این گروه، در فرایند ارائه خدمات بانكی شناخت رفتار مشتریان وعوامل مورد نظرشان در افزایش كیفیت خدمات الكترونیكی موثر شناخته شده است. برای افزایش كیفیت خدمات بانكی اینترنتی محققین توجه به چند عامل را مؤثر دانستهاند: زمان پاسخگویی، دامنه خدمات، ارتباط با مشتری، وجود اطلاعات مالی در دسترس، سهولت استفاده، امنیت، طراحی یك محیط گرافیكی مناسب از عوامل مؤثر برای جذب مشتریان اینترنتی است (ساهوت[4]،2003).
در مطالعهای كه در عمان انجام شده است، 225 پاسخگو به سئوالاتی در خصوص پذیرش و كاربرد شیوههای نوین بانكی از جمله بانكداری اینترنتی پاسخ دادهاند. نتایج این مطالعه گویای این مطلب است كه عادات سنتی و قدیمی افراد، عدم حمایتهای دولت، ضعف سیستمهای ارتباطی و سرعت پائین شبكه از جمله موانع عمده گسترش شیوههای جدید بانكداری در عمان هستند (امتیاز[5]و دیگران، 2004).
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.