توضیحات
عنوان: گزارش کار آموزی رشته کامپیوتر در یک شرکت برنامه نویسی
- مقدمه
- تشکر
- فهرست
- فصل اول
- آشنایی کلی با مکان کارآموزی
- فصل دوم
- ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز
- فصل سوم
- آزمون آموختهها
- متغیرهای عددی و سایر متغیرها در جاوا
- آرایهها
- معرفی آرایهها
- دستور شرطی if…Else
- دستور شرطی switch
- عملگرها در جاوا
- حلقه For
- حلقه While
- حلقه Do…While
- حلقه Foreach
- توابع در جاوا
- کلاسها
- ارثبری
- سطوح دسترسی
- متغیر Final
- Try-catch
- Threading
- Interface
- آشنایی با محیط آندروید استودیو
- آشنایی با SDK
- آشنایی با AVD Manager
- معماری اندروید
- چرخه حیات (Activity) در اندروید
- کنترلهای UI (رابط گرافیکی) در اندروید
- Hex Colors
- TextView در اندروید
- Button در اندروید
- مدیریت رخدادها (Events) در اندروید
- EditText در اندروید
- ImageButton در اندروید
- CheckBox در اندروید
- Radio Group در اندروید
- Switch در اندروید
- RatingBar در اندروید
- ProgressBar در اندروید
- TimePicker در اندروید
- DatePicker در اندروید
- Android Custom Spinner
- Android Custom ListView
- Android RecyclerView
- Android Bottom Navigation
- Android Tabbed Activity
- Android Drawer Layout
- Android Navigation View
- Android Alert Dialogue
- Android Custom Font
- Android Tab Widget
- Android Basic Activity
- Android Font Override
- Android Final List And Splash
- نتایج
- پیشنهادات
مقدمه
دورهی کارآموزی، دورهای است که باعث یادگیری موضوعات و مطالب مهم و با ارزشی میشود، مطالبی که در دورهی تحصیل بیشتر به صورت تئوری کار میشوند در این دوره به صورت عملی لمس شده و انجام میشوند. این امر باعث میشود که درک فرد از موضوع و مطلب بهتر شود.
در این دوره تجربیات زیادی بدست میآوریم که میتوانیم از این تجربیات در آیندهی نزدیک در عرصهی کار و صنعت استفاده کنیم و راه را برای کسب موفقیت هموارتر نماییم.
در راستای دورهی کارآموزی، اینجانب تصمیم گرفتم تا به شرکت کامپیوتری که در زمینه برنامه نویسی آندروید کار میکنند رفته و در آنجا با کسب اجازه از مسئولین شرکت، مشغول به گذران دوره کارآموزی شوم.
در این شرکت دورهی پر باری را گذراندم، در ابتدا تحت دورهی آموزشی جاوا قرار گرفتم و اصول و پایهی این زبان برنامهنویسی را یاد گرفتم، هدف از این کار، فراهم سازی، بستر آموزش زبان آندروید بود.
البته در راستای یادگیری جاوا، در پروژههای کدنویسی در شرکت هم نقش داشتم که این نقش با گذشت دورهی آموزشی پر رنگتر شد.
بعد از دورهی جاوا، دورهی برنامهنویسی اندورید شروع شد که برخی از سرفصلهای این دوره تدریس شد و اینجانب آموزشهای ابتدائی را گرفتم.
یکی از وظایف اینجانب به این صورت بود که افراد آموزشی که تازه وارد شرکت شده بودند را در زمینهی جاوا و زمینهی اندروید راهنمایی میکردم و به ایشان آموزش میدادم.
در کل در توضیح دورهی کارآموزی آموزشهای جاوا و اندروید خود را توضیح خواهم داد تا اگر افراد دیگری نیز این آموزشها را مطالعه کنند، بتوانند از آن بهرهی کامل را بگیرند.
شرکت در دوره کارآموزی تجربیات و آموختههای ارزشمندی را با خود برای من به همراه داشت، در این راستا از تمامی کسانی که باعث شدند مطلبی بیاموزم، از صمیم قلب تشکر میکنم.
ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز
در شرکت تیمهای برنامه نویسی وجود دارند و کار شرکت کلا در زمینهی برنامهنویسی است، از آنجاییکه اینجانب به اپلیکیشنهای اندروید علاقه دارم، با مشاوره شرکت تصمیم بر این گرفته شد که در بخش برنامهنویسی اندروید شرکت فعالیت داشته باشم.
لذا تصمیم بر آن شد که در یکی از تیمها به عنوان نیروی آموزشی قرار بگیرم و کار و دورهی آموزشی خود را در شرکت شروع کنم.
در شرکت در ابتدای کار برای این که فرد بتواند در تیمها به خوبی فعالیت نموده و خروجی تولید نماید، دورههای آموزشی برگزار میکنند.
اینجانب نیز با توجه به حیطهی کاری که مربوط به برنامهنویسی اپلیکیشنهای موبایل است، در دورههای جاوا و اندروید شرکت نمودم.
جاوا به این دلیل نیاز بود که پایهی اندروید است و برای یادگیری بهتر اندروید بهتر است که یاد گرفته شود.
در فصل بعد گزارش دورهی کارآموزی شرح دورهها و سرفصلهای آموزش داده را به صورت آموزشی قرار دادم.
تا افراد دیگری که این سند را مطالعه میکنند، از این دورهها بی بهره نمانند.
البته در طی این دوره، چند سرفصل از دورهی اندروید باقی مانده که بعد از اتمام دورهی کارآموزی در شرکت به ادامهی آموزشها خواهم پرداخت.
در این قسمت، به صورت یک پکیج آموزشی، موارد یادگرفته شده در شرکت را آموزش خواهم داد.
آموزش کامل زبان برنامهنویسی جاوا جهت شروع آندروید
متغیرهای عددی و سایر متغیرها در جاوا
متغیرها محلی برای نگهداری داده ها در حافظه اصلی کامپیوتر (RAM) هستند. متغیرها ابتدایی ترین اجزای یک برنامه هستند به طوری که می توان گفت یک برنامه کاربردی واقعی بدون متغیر معنا ندارد.
در جاوا دو دسته بندی کلی برای تقسیم متغیرها و نوع داده ها وجود دارد تحت عنوان:
1- نوع داده اصلی (Primitive Type)
2- نوع داده ارجاعی (Reference Type)
البته اسم های دیگه ای هم به این دو نوع گفته می شود مثل: ساده و پیچیده – غیر شی گرا و شی گرا و… اما ما از اسامی اصلی و ارجاعی استفاده می کنیم.
با نوع داده ارجاعی فعلا کاری نداریم (بعد از اینکه مباحث شی گرایی را مطرح کردیم به آن می پردازیم) و در حال حاضر تمرکز خود را روی نوع داده های اصلی قرار میدیم.
نکته: منظور از نوع داده (Data Type) نوع مقداری که داخل یک متغیر قرار می گیرد است.
در جدول زیر نوع داده های اصلی (Primitive) را مشاهده می کنید
در متغیرهای از نوع int و long و byte و short اعداد صحیح قرار می گیرند. تفاوت این نوع داده ها در ظرفیت آن هاست. به جدول زیر دقت کنید:
در ستون Type نوع متغیر را مشاهده می کنید (این جدول فقط نوع داده های اعداد صحیح را نشان میدهد) در ستون دوم میزان حافظه ای که هر متغیر از نوع داده مورد نظر اشغال می کند (بر حسب بیت) و در ستون آخر محدوده اعدادی که می توانند داخل نوع داده مورد نظر قرار بگیرند را مشاهده می کنید. توجه داشته باشید که هر متغیری که شما تعریف می کنید مقدار مشخصی از حافظه رم کامپیوتر را اشغال می کند که طبیعتا هرچه میزان حافظه اشغالی بالاتر باشد ظرفیت متغیر هم بالاتر هست.
نکته: رایج ترین نوع متغیری که برای نگهداری اعداد صحیح استفاده می شود int است.
از 6 نوع داده اصلی چهارتای آن را که برای اعداد صحیح بود بررسی کردیم. دو نوع داده دیگر هم برای نگهداری اعداد اعشاری به نام های double و float داریم. double مقدار عددی بیشتری نسبت به float میتواند نگهداری کند و برای اعداد اعشاری با دقت بسیار بالا هم از double استفاده می شود.
نکته: رایج ترین نوع متغیری که برای نگهداری اعداد اعشاری استفاده می شود double است.
دو نوع داده دیگر به نام های boolean و char داریم
boolean: این نوع متغیر فقط یکی از مقادیر true یا false (صحیح یا غلط) را میتواند نگهداری کند. شاید در نگاه اول خیلی کاربردی نباشد اما کاربرد آن را جلوتر که برویم متوجه خواهید شد.
char: از این نوع داده برای نگهداری یک کاراکتر (یک حرف) استفاده می شود. این نوع داده 16 بیتی می باشد.
نحوه تعریف متغیرها در جاوا :
; نام متغیر نوع متغیر
نکته: علامت ; که در آخر جمله مشاهده می کنید سمی کالون (semi-colon) نام دارد. طبق یک قاعده کلی تمام دستورها در زبان جاوا باید با این علامت به پایان برسند.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.