توضیحات
پروژه شبیه سازی جايابي منابع انرژی تجديد پذير در پاركينگ خودروی برقی با گمز
و تابع هدف نیز کم کردن هزینهی پارکینگ (یا افزایش سود)
و در اخر نیز پروفیل شارژ و دشارژ بهینه پارکینگ از نتایج خروجی باشد.
- مقدمه
شبیهسازی مورد نظر برای برنامهریزی شارژ و دشارژ 60 عدد خودرو الکتریکی نوشته شدهاست. خودروهای الکتریکی از سه نوع مختلف در نظر گرفته شدهاست. دادههای مربوط به خودروهای الکتریکی از مرجع [1] برداشته شدهاست. بر اساس این مرجع، خودروهای الکتریکی به ترتیب از نوع خودروهای الکتریکی با باتری (BEV)، خودروهای الکتریکی هیبریدی متصل به شبکه (PHEV) و خودروهای الکتریکی برد وسیع (EREV) در نظر گرفته شدهاست.
برای خودروهای نوع اول یعنی خودروهای BEV، ظرفیت باتری خودرو kWh 8.7 و توان شارژ/دشارژ باتری نیز kW 3 میباشد. برای نوع دوم خودروها یعنی PHEV، ظرفیت باتری kWh 8.2 و توان شارژ/دشارژ kW 3 میباشد. در نهایت برای خودروهای نوع سوم یعنی EREV، ظرفیت باتری kWh 16.9 و توان شارژ/دشارژ kW 6 است. انجام پروژه صنایع
برای شبیهسازی رفتار خودروهای الکتریکی، از مرجع [2] استفاده شدهاست. این اطلاعات به صورت زیر میباشند:
- مدت زمان حضور خودروها در پارکینگ (T_park): به صورت تصادفی و بر اساس تابع توزیع نرمال تولید شدهاست. برای خودروهای نوع اول و دوم، مدت زمان حضور خودروها در پارکینگ بین 3 تا 8 ساعت و برای خودروهای نوع سوم نیز بین 5 تا 8 ساعت در نظر گرفته شدهاست. طبیعی است که با توجه به بالا بودن ظرفیت باتری خودروهای نوع سوم، باید مدت بیشتری در پارکینگ باشند. این پارامتر با نام T_park ذخیره شدهاست.
- زمان رسیدن به پارکینگ (EV_ariv): نشان دهندهی ساعتی است که هر خودرو وارد پارکینگ شده و به شارژر متصل میشود. برای تمام خودروها به صورت تصادفی (بر اساس تابع توزیع نرمال) بین ساعات 6 الی 18 در نظر گرفته شدهاست. این پارامتر با نام EV_ariv ذخیره شدهاست.
- مقدار SOC اولیه خودروها (SOC0): درصد شارژ خودروهای الکتریکی در زمان ورود به پارکینگ را نشان میدهد. این مقدار نیز به صورت تصادفی بین 10 درصد (0.1) تا 70 درصد (0.7) در نظر گرفته شدهاست. این پارامتر با نام SOC0 ذخیره شدهاست.
- ساعاتی که هر خودرو در پارکینگ است(EV_park): بر اساس زمان رسیدن به پارکینگ و مدت زمان حضور هر خودرو در پارکینگ مشخص شده و در پارامتر EV_park ذخیره شدهاست.
- ساعتی که هر خودرو پارکینگ را ترک میکند (EV_ariv+T_park): بر اساس زمان رسیدن به پارکینگ و مدت زمان حضور هر خودرو در پارکینگ مشخص میشود.
دادههای ورودی بالا و همچنین تعرفه ساعتی برق از مرجع [2] برداشته شدهاست. تعرفه ساعتی برق در جدول 5 مقاله [2] داده شده و در کدنویسی گمز با پارامتر Pi_g ذخیره شدهاست.
مسئله مورد نظر یک مسئله خطی است زیرا تابع هدف و قیود آن را میتوان به صورت خطی مدلسازی کرد. از طرف دیگر برای نشان دادن حالت شارژ خودروهای الکتریکی از متغیرهای باینری استفاده شده است. بنابراین مسئله مورد نظر یک برنامهریزی خطی صحیح مختلط (MILP)[1] میباشد.
- توضیحات کدنویسی
اولین مرحله در کدنویسی گمز تعریف مجموعهها میباشد که به صورت زیر انجام میگیرد. برای این کار ابتدا نام مجموعه سپس توضیح مجموعه و در نهایت مقادیر آن نوشته میشود. به عنوان مثال BEV مجموعه خودروهای مبتنی بر باتری (BEV) میباشد که خودروهای 1 تا 20 را شامل میشود.
مراجع
[1] Soares, J., Canizes, B., Lobo, C., Vale, Z. and Morais, H., 2012. Electric vehicle scenario simulator tool for smart grid operators. Energies, 5(6), pp.1881-1899.
[2] Honarmand, M., Zakariazadeh, A. and Jadid, S., 2014. Integrated scheduling of renewable generation and electric vehicles parking lot in a smart microgrid. Energy Conversion and Management, 86, pp.745-755.
نکات قابل ذکر:
- پروژه شبیه سازی جايابي منابع انرژی تجديد پذير در پاركينگ خودروی برقی با گمز توسط کارشناسان گروه ۱.۲.۳ پروژه پیاده سازی گردیده و به تعداد محدودی قابل فروش می باشد.
- فایلهای پروژه به صورت کامل پس از خرید فایل بلافاصله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.