توضیحات
بازی توپ و آجر
این بازی در محیطی به شکل زیر اجرا میشود:
اولین خانه ی سمت چپ را توپخانه! مینامیم که در ابتدای بازی توپ در آن قرار دارد. در اولین خانه ی سمت راست هم یک آجر قرار دارد. با شروع بازی، توپ به سمت آجر حرکت کرده و در هر حرکت، یک خانه به جلو میرود. پس از برخورد به آجر، توپ تغییر جهت داده و به سمت توپخانه باز میگردد. بعد از رسیدن به توپخانه، مجدداً تغییر جهت داده و به سمت آجر میرود. این حرکت توپ بین توپخانه و آجر مرتباً تکرار میشود.
آجر انواع مختلفی دارد و بعد از هر حرکت توپ، آجر به صورت تصادفی با شانس یکسان نوع خود را تغییر میدهد )البته با همین شانس، ممکن است تغییر هم نکند(. انواع آجرها به شرح زیر هستند:
– آجر زودسوز: آجر زودسوز، پس از برخورد توپ )وقتی که توپ وارد خانهای میشود که آجر در آن قرار دارد( از بین میرود و به جای آن، آجر جدیدی )که نوع آن به صورت تصادفی انتخاب میشود( شکل میگیرد. امتیاز خراب شدن این نوع از آجرها 1 +است. انجام پروژه جاوا
– آجر دیرسوز: این دسته از آجرها، بعد از اینکه توپ n بار به آنها برخورد کرد )که n عددی تصادفی در بازهی 2 تا 4 ) است، از بین میروند. توپ باید حداقل n بار از توپخانه تا آجر برود و برگردد تا بتواند این آجرها را خراب کند. اگر توپ به یک آجر دیرسوز بخورد، آجر مزبور تا زمانی که کلا از بین برود تغییر شکل نداده و به آجر دیگری تبدیل نخواهد شد. امتیاز خراب شدن این نوع از آجرها 2 +است.
– آجر جادویی: با برخورد توپ به این نوع آجرها، به جای آنکه آجر خراب شود، خانهی سمت چپ آجر فعلی نیز حاوی یک آجر میشود. نوع آجر جدید، به صورت تصادفی انتخاب میشود. توپ در خانهای که آجر به تازگی در آن شکل گرفته منتقل میشود و حرکت برگشتی خود را به سمت توپخانه از آنجا آغاز میکند. بعد از هر حرکت توپ، تمامی آجرها به صورت تصادفی تغییر شکل میدهند )البته به جز آجرهای دیرسوزی که حداقل یکبار توپ به آنها برخورد کرده است(.
– آجر آهنربا: در برخورد توپ به این آجر، توپ برای n حرکت )n تصادفی و بین 2 تا 5 انتخاب میشود( متوقف شده و هیچ حرکتی نمیکند. پس از گذشت n حرکت، آجر خراب شده و توپ به سمت توپخانه باز میگردد. امتیاز خراب شدن این نوع از آجرها 1 +است.
– آجر شتابدهنده: سرعت حرکت توپ در برخورد با این آجر دو برابر میشود )در هر حرکت، توپ دو خانه به سمت راست یا چپ حرکت میکند(. دقت کنید که سرعت حرکت توپ بیش از دو برابر نمیشود. یعنی اگر دو بار به آجر شتابدهنده برخورد کند، در دفعهی دوم تغییری در سرعتش ایجاد نمیشود. آجر شتابدهنده هم پس از برخورد توپ از بین میرود. امتیاز خراب شدن این نوع از آجرها 5/0 +است.
– آجر کند کننده: بر عکس آجر شتابدهنده عمل میکند و با برخورد توپ هم از بین میرود. امتیاز خراب شدن این نوع از آجرها 5/0 +است.
بازی تا حداکثر n مرحله )که کاربر آن را تعیین میکند( ادامه مییابد. هر مرحله، شامل یکبار حرکت توپ از توپخانه تا آجرها و بازگشت مجدد به توپخانه است. اگر قبل از رسیدن به این تعداد مراحل، در خانهی سمت راست توپخانه آجر جدیدی ایجاد شود، بازی همین جا متوقف میگردد.
برنامه شما باید پس از دریافت طول محیط بازی از کاربر، تمامی مراحل بازی را از ابتدا تا انتها نمایش داده و امتیاز نهایی را در انتها اعلام نماید.
پروژه بازی توپ و آجر به زبان جاوا توسط کارشناسان گروه ۱.۲.۳ پروژه پیاده سازی گردیده و به تعداد محدودی قابل فروش می باشد.فایلهای پروژه به صورت کامل پس از خرید فایل بلافاصله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
سفارش پروژه مشابه
درصورتیکه این پروژه دقیقا مطابق خواسته شما نمی باشد، با کلیک بر روی کلید زیر پروژه دلخواه خود را سفارش دهید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.