توضیحات
پروژه آماده شبیه سازی تصمیم گیری شناختی در شرایط پیچیده با متلب
الگوریتم و مثالی که در این پروژه شبیه سازی شده است:
- یک موشک انداز داریم با برد 100 کیلیومتر که در یک نقطه ثابت است.
- راداری که در همان نقطه نصب شده است، قابلیت تشخیص اهداف در فاصله 115 کیلومتری را دارد.
- اهداف به صورت متوالی (مثلا هواپیماهای جنگی) از نقاط مختلف رندومی که در روبرو هستند، با فواصل زمانی رندوم(T) و با 3 متغیر شامل سرعت(V)، حجم(A) و نرخ خطر (DR)، وارد محدوده دید رادار می شوند و رادار می تواند هر یک از این سه پارامتر را قبل از اینکه وارد محدوده برد رادار بشوند، تعیین و ذخیره کند.
- به صورت شماتیکی به صورت زیر خواهد بود:
هدف این است که شلیک های موفقیت آمیزی به سمت این هواپیماها روانه کنیم و هیچ یک از اهداف از خط عمودی عبور نکنند.
- فاصله ی زمانی شبیه سازی 100 ثانیه در نظر گرفته می شود.
- اهداف به فواصل زمانی بین 4 تا 10 ثانیه ، به سمت محدوده شلیک ، روانه شوند.
- موشک انداز با فاصله زمانی یک ثانیه می تواند شلیک کند.
- پارامتری به نام (ToT time of try) تعریف می کنیم که عبارت است از تعداد شانس هایی که از زمان ورود به محدوده ی برد موشک انداز تا قبل از رسیدن به موشک انداز ، برای شلیک کردن به یک هواپیما داریم. این پارامتر وابسته به سرعت هواپیما و همچنین TL موشک انداز است
رادار به محض تشخیص یک هدف جدید، یک سطر تشکیل می دهد که درایه های آن عبارت است از P در هر TL؛ به عنوان مثال: که درایه اول به این دلیل صفر است که این هدف هنوز وارد محدوده برد نشده است. به محض اینکه مثلا 2 ثانیه بعد هدف دیگری تشخیص داده شود، سطر دیگری به این ماتریس اضافه می شود؛
در هر TL ، باید هر ستون چک شده و تصمیم گرفته شود که اولا آیا باید شلیک شود و ثانیا به کدام هدف باید شلیک شود؟ باتوجه به اینکه نمی خواهیم موشک هایمان هدر برود، ترجیح می دهیم حتی الامکان هواپیما نزدیک تر شود که احتمال شلیک موفق بالاتر برود. از طرف دیگر هرچقدر که هواپیما نزدیک تر شود، تعداد فرصت ها کمتر خواهد شد و ریسک بیشتر می شود. ضمنا در شرایطی که تعداد اهداف زیاد شود، باید انتخاب کنیم که کدام هدف از اولویت بیشتری برای شلیک برخودار است.
- در صورتی که P کمتر از %60 باشد، اجازه شلیک نداریم. در غیر اینصورت شلیک بشود.
- نکته برای شبیه سازی: برای تعیین موفقیت یا عدم موفقیت، یک عدد رندوم بین صفر تا یک تولید شود و اگر کمتر از میزان P باشد، شلیک ناموقق تلقی شود و اگر بیشتر از P باشد، شلیک موفقیت آمیز تلقی شود.
هدف این است که نشان بدهیم تمام اهداف در تمام طول مدت این 100 ثانیه، از بین خواهند رفت. خروجی ها شامل این موارد می باشند:
1- نمودار تراکم تعداد اهداف در محدوده نسبت به زمان
2- نمودار کمترین فاصله ی هدف به ما، در هر ثانیه
3- نمودار شلیک های موفق و ناموفق در طول زمان
پروژه آماده شبیه سازی تصمیم گیری شناختی در شرایط پیچیده با متلب توسط کارشناسان گروه ۱.۲.۳ پروژه پیاده سازی گردیده و به تعداد محدودی قابل فروش می باشد.فایلهای پروژه به صورت کامل پس از خرید فایل بلافاصله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
سفارش پروژه مشابه
درصورتیکه این پروژه دقیقا مطابق خواسته شما نمی باشد، با کلیک بر روی کلید زیر پروژه دلخواه خود را سفارش دهید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.