توضیحات
عنوان: کاربرد نظریه جریان در بازاریابی محیط
- مقدمه
- ورود تئوری جریان به محیط آنلاین
- منشاء تئوری جریان
- ورود تئوری جریان به دنیای محیط های اینترنتی
- تعریف جریان
- تعریف دیگری از جریان
- کاربرد جریان در محیط آنلاین
- مفاهیم مربوط به جریان: اوج تجربه و اوج عملکرد
- مدل جریان چهار بخشی
- مدل جریان در تعامل کامپیوتر انسان
- مدل جریان در محیطی با واسطه کامپیوتر
- مدلی جریان عامل اساسی، تجربه جریان و پیامدهای جریان
- نتایج جریان آنلاین در زمینه بازاریابی
- نتیجه گیری
مقدمه
اهمیت روز افزون فناوری در اقتصاد اطلاعاتی دنیای امروز توانسته توجه بسیاری از دانشگاه ها و صنایع سراسر جهان را به درک و ارائه ی تجارب قانع کننده به مصرف کنندگان آنلاین جلب کند. جریان برای بسیاری از شرکت ها ساختاری مهم تلقی می شود که برای درک و بهبود روابط مشتری در محیط آنلاین مورد توجه قرار می گیرد.
جریان به عنوان متغیری کاربردی جهت توضیح رفتار مصرف کننده آنلاین شناخته شد. در سال 2005 سایکپ نشان داد که ساختار جریان برای درک ماهیت تجربه مصرف کننده مهم است.
ورود تئوری جریان به محیط آنلاین
از سال 1996 ( نظریه ی هافمن و نواک ) کاربرد جهانی تئوری جریان به محیط آنلاین توسعه یافت و محققان اظهار داشتند که موفقیت بازاریابان آنلاین به توانایی آنها در به کار گیری صحیح از نظریه جریان در فعالیت هایشان می باشد. علی رغم علاقه ی شدید به تطبیق تئوری جریان با محیط های اینترنتی (آنلاین) , در این ادبیات نا هماهنگی های فراوانی وجود دارد. در مدل های مفهمومی و تجربی جریان , روابط بین ساختار و ابعادش باید به خوبی مشخص شود.
منشاء تئوری جریان
منشاء این تئوری به مقالات Csikszentmihalyi بر می گردد . هنگام مصاحبه با رقصنده های آماتور و حرفه ای ، بازیکنان شطرنج ، صخره نوردان ، جراحان و بسیاری دیگر که علاقه زیادی به نوع فعالیت خود دارند، Csikszentmihalyi حس خاصی را برای آن در نظر گرفت و آن را “تجربه ی مطلوب” نام نهاد. در طول جلسات مصاحبه او متوجه شد که افراد اظهار دارند که تجربه مطلوب در میان یک جریان وجود داد که این Csikszentmihalyi را “جریان تجربه ی جامع” نامید.
ورود تئوری جریان به دنیای محیط های اینترنتی
نظریه جریان اولین بار توسط هافمن و نواک (1996) در محیط های اینترنتی (آنلاین) به کار گرفته شد. این دو، کاربرد جهانی جریان را به محیط های با واسطه کامپیوتری توسعه دادند و اظهار داشتند که «تجربه ی مطلوب» میتواند با ایجاد تجربیات مهیج برای مصرف کنندگان در موفقیت بازاریابان آنلاین نقش داشته باشد. به دلیل اینکه اینترنت یک محیط تعاملی است، فرصت هایی برای تجربه ی جریان برای مصرف کنندگان فراهم می کند (چن و همکاران 1999) . بر اساس نتایج بازاریابی , تجربه ی جریان یک پیامد مطلوب در تعامل آنلاین بین مصرف کننده و شرکت ها می باشد.
توجه:
- برای دانلود فایل کامل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.