توضیحات
عنوان: مدیریت راهبردی.برنامه ریزی.اجرا.کنترل جان پیرس وریچاردبرادن رابینسون
- فصل اول كتاب مدیریت راهبردی پیرز و رابینسون
- فصل دوم كتاب مدیریت راهبردیپیرز و رابینسون
- فصل سوم کتاب مدیریت استراتژیک
- فصل چهارم مدیریت استراتژیك
- فصل پنجم: پیش بینی محیطی
- فصل ششم:تجزیه و تحلیل محیط داخلی
- فصل هفتم تدوین هدف های بلندمدت و راهبردهای اصلی
- فصل دهم:عملیاتی كردن راهبرد
- فصل دوازده:كنترل راهبردی و عملیاتی
- فصل اول
- كتاب مدیریت راهبردی
- پیرز و رابینسون
مدیریت راهبردی
- چالش های مدیریت
- فعالیت های پیچیده درون سازمان
- متغیرهای محیط وظیفه ای و عملیاتی (رقبا ، مصرف كنندگان ، منابع كمیاب و…)
- گروه های ذی نفوذ (مالكان ، كاركنان ، هیئت مدیره ، عرضه كنندگان و…)
- محیط دور (متغیرهای اقتصادی ، اوضاع سیاسی ، شرایط اجتماعی و …)
- مدیریت استراتژیك
- تعریف:
- مجموعه ای از تصمیمات و اقداماتی كه در نتیجه آن ها طرح هایی برای رسیدن به هدف شركت تنظیم و اجرا میشود .
تفاوت تصمیمات راهبردی با تصمیمات عملیاتی:
ویژگی تصمیمات راهبردی |
ویژگی تصمیمات عملیاتی |
مربوط به سطوح عالی |
مربوط به سطوح میانی و وظیفه ای |
به دنبال اثربخشی(انجام كار درست ) Effectiveness |
به دنبال كارامدی (انجام درست كارها) Efficiency |
در نظر گرفتن منابع آتی (آینده نگری ) |
در نظر گرفتن منابع فعلی |
محیط متلاطم و در حال تغییر |
محیط نسبتا پایدار و با ثبات |
تصمیمات عام و مفهومی و ارزشی |
تصمیمات خاص و جزئی تر |
اثر بلند مدت بر موقعیت سازمان |
تاثیر كوتاه مدت |
زیاد بودن نقش عوامل محیطی |
توجه به عواملی درونی سازمان |
ریسك و هزینه و سودآوری بالا |
ریسك و هزینه به نسبت پایین تر |
سطوح راهبرد:
سطوح راهبرد |
سطح شركت (فوقانی) Corporate level |
مجری |
اعضای هیئت مدیره ، مدیر عامل CEO |
وظیفه |
تعیین نوع كسب و كار ، حیطه فعالیت شركت و … |
||
سطح بازرگانی(میانی) Business level |
مجری |
كارشناسان و مدیران بازرگانی ، … |
|
وظیفه |
تبدیل مقاصد تعیین شده در سطح شركت به راهبردهای كسب و كار(انتخاب نوع بازار و محصولات شركت و…) |
||
سطح وظیفه ای یا عملیاتی Functional level |
مجری |
مدیران عملیاتی |
|
وظیفه |
تدوین و اجرای هدف های كوتاه مدت و سالانه |
- فصل دوم كتاب مدیریت راهبردی
- پیرز و رابینسون
تعریف |
هدفی که یک شرکت بازرگانی را از بقیه مشابهانش جدا می کند. |
||
ضرورت |
وحدت مقصد در سازمان، مبنایی برای تخصیص منابع- تسهیل شناخت وظایف- ارزیابی و کنترل عملکرد نسبت به هدف |
||
محتویات |
نوع محصول یا خدمت |
مشخص کردن این سه پارامتر، در بیانیه ماموریت یک شرکت بازرگانی ضروری است و بدون آنها فعالیتی شکل نخواهد گرفت. |
|
گروه های مصرف کننده (بازار) |
|||
فناوری مورد استفاده (تولید و تحویل) |
|||
استراتژی |
بقا |
اولین ویژگی حیات سازمان جهت ارضای ذی نفعان |
|
رشد |
حفظ موضع قدرت در بازار و حفظ و جذب افراد توانمند (توسعه بازار، توسعه محصول، توسعه فناوری تولید، توسعه فعالیت های شرکت در بازارهای جدید و…) |
||
سودآوری |
روشن ترین نشانه توانایی شرکت در ارضای خواسته های ذی نفعان |
||
فلسفه شرکت |
بازتاب باورها و ارزشهای اساسی و انتظارات و اولویت های شرکت بازاریابی: محصول یا کیفیت و قیمت رقابتی، گرایش به مصرف کننده و … منابع انسانی: شناسایی عملکرد خوب و تشویق، ارتقا از درون سازمان و …. |
||
تصویر عمومی جامعه |
نگاه مصرف کننده به شرکت و محصولاتش (کیفیت محصول، اطمینان به شرکت و … |
||
تصویر شرکت از خود |
انتظاراتی که شرکت از خود دارد و اینکه خود را در چه حد و اندازه ای می بیند بر تصمیماتش اثر می گذارد. این مورد در بیانیه ماموریت صریح نمی آید. |
- دو روند تدوین بیانیه ماموریت:
- بر مبنای خواسته های مصرف کنندگان
- مصرف کننده اولیت اصلی است.
- پاداش به کارکنان به خاطر رضایت مشتری و جریمه به خاطر نارضایتی مشتری
- ارائه خدمات رضایت بخش به مشتری قبل و بعد از خرید
- بر مبنای کیفیت محصول
- کار و حرف اول ما کیفیت است.
- اگر به دنبال رقابتی شدن و ماندن در کسب و کار هستید هدف ثابت خود را بهبود کیفیت قرار دهید.
- به جای مدیریت رهبری را برگزینید و اجازه بدهید کارکنان به انگیزه خود و نه از ترس کارفرما کار کنند.
- استفاده از مدل های مدیریت کیفیت جامعه TQM و …
- وظایف هیئت مدیره:
- تدوین بیانیه ماموریت شرکت
- انتخاب مدیران ارشد و نظارت بر کار آنان
- تعیین میزان و زمان پرداخت سود به سهامداران
- انتخاب سیاست های مهم و اصلی شرکت مانند فناوری تولید، تنوع محصول و….
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.