توضیحات
عنوان: حمل و نقل جاده ای با مسافر
- مقدمه
- انواع وسایل نقلیه جاده ای
- وسیله های حمل و نقل درون شهری
قطار سریع السیر شهری - وسیله های حمل و نقل درون شهری
قطار سریع السیر زیرزمینی (مترو) - وسیله های حمل و نقل درون شهری
قطار سبك روی زمینی (تراموا) - وسیله های حمل و نقل درون شهری
قطار سبك زیرزمینی (تراموای زیرزمینی) - وسیله های حمل و نقل درون شهری
اتوبوس و اتوبوس برقی - مزیت استفاده از اتوبوس
- وسیله های حمل و نقل درون شهری
تاکسی - وسیله های حمل و نقل برون شهری
اتوبوس - اتومبیل شخصی
- سهم وسایل نقلیه در جابجایی مسافر
- تاریخچه و سابقه حمل و نقل جاده ای بامسافر
- آغاز تحولات ساختاری حمل و نقل ایران
- مزایای حمل و نقل جاده ای بامسافر
- معایب حمل و نقل جاده ای بامسافر
- روش فعلی قیمتگذاری کرایه حمل و نقل جادهای
- برآورد هزینه عملکرد جابجایی مسافر
- برنامه ریزی حمل و نقل
- انواع برنامه ریزی حمل و نقل
- اقدامات موجود در برنامه ریزیهای کوتاه مدت
- اهداف برنامه ریزی حمل و نقل
- روشهای حمل و نقل جاده ای
- ارزیابی انواع روشهای قیمت گذاری جابجایی مسافر در حمل و نقل جادهای و ارائه روش بهینه
- ارزیابی سوانح و ایمنی حمل و نقل جاده ای با رویکرد مخاطرات اقلیمی درمحور کرج – چالوس
- بررسی اثرات تغییر قیمت سوخت بر تولید گازهای گلخانه ای در بخش حمل و نقل جاده ای ایران؛ رویکرد حداقل مربعات پایدار RLS))
- آثار تورمی افزایش قیمت سوخت وسایل حمل و نقل جاده ای
- بکارگیری شاخص ریسک بر اساس معیار دسترسی برای افزایش قابلیت اطمینان شبکه جاده ای استان کردستان
- طراحی ساختار سازمانی مناسب فرماندهی حادثه در شبکه حمل و نقل جاده ای
- مدل پیش بینی تصادفات در قوسهای واقع در راه های دو خطه برون شهری
- مدل پیش بینی تصادفات در قوسهای واقع در راه های دو خطه برون شهری
مقدمه
- حمل ونقل یکی از ارکان اصلی اقتصاد، تجارت، رفاه اجتماعی، امنیت، حاکمیت و سیاست است.
- انواع روش های حمل و نقل
- حمل ونقل زمینی
- حمل ونقل جاده ای
- ریلی
- حمل ونقل آبی
- حمل ونقل هوایی
- حمل از طریق خط لوله
حمل و نقل جاده ای با مسافر
- در حمل و نقل زمینی در راه های اصلی از راه آهن استفاده می شود ولی محدودیت هایی نیز دارد.
- شیوه حمل ونقل جاد های در اکثر مواقع به عنوان تكمیل كنندۀ دیگر شیوه های حمل ونقل از جمله دریایی، هوایی و ریلی استفاده می شود.
انواع وسایل نقلیه جاده ای
- نیمه سبک : سواری
- سبک : ون
- سنگین : کامیون
- فوق سنگین : اتوبوس
- ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای مسافر شامل کلیه وسایل نقلیه موتوری عمومی (پلاک زرد) که فعالیت آنها صرفا” حمل و نقل عمومی مسافر با انواع اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه از طریق جاده است.
وسیله های حمل و نقل درون شهری
قطار سریع السیر شهری
- برقراری ارتباط بین مركز شهر و شهرك های حومه آن (ارتباط منطقه ای) در مناطق پرتراكم و پر جمعیت.
- این سیستم می تواند گروه كثیری از جمعیت یك شهر بزرگ را در واحدهایی كه شامل چندین واگن می شود (واحدهای بزرگ) جابجا نماید.
- وظیفه دیگر این سیستم برقرری ارتباط در محدوده مركز شهر تحت پوشش قرار دادن ارتباط ساكنین این ناحیه از شهر می باشد.
- وظیفه ی ارتباط بین فرودگاه و شبكه راه آهن سراسری.
- فرم شبكه قطار سریع السیر شهری به صورت ستاره ای شكل است.
- مسیر قطار سریع السیر شهری را باید در چهارچوب امكانات اقتصادی تا آنجایی كه مقدور باشد به خارج از شهر و شهرك های حومه توسعه داد و بدین ترتیب ارتباط جمعیت حومه را با مركز شهر برقرار ساخت.
- سرعت متوسط حمل و نقل قطار سریع السیر شهری بین 50 تا کیلومتر در ساعت می باشد و ظرفیت واقعی حمل مسافر این سیستم در یك وضعیت مطلوب و بدون نقص، با زمان تواتر 5/2 دقیقه برای هر قطار و فرض آنكه هر سه نفر مسافر بطور ایستاده یك متر مربع فضای را اشغال نمایند، 30000 تا 40000 نفر مسافر در ساعت و در یك جهت است.
وسیله های حمل و نقل درون شهری
قطار سریع السیر زیرزمینی (مترو)
- قطار سریع السیر زیرزمینی و قطار سریع السیر شهری از نظر سرعت و ظرفیت كار آمدترین وسیله نقلیه عمومی محسوب می شوند. این دو سیستم قادرند در مدت زمان كوتاهی تعداد زیادی مسافر را به مقاصد نسبتا دوری انتقال دهند. به همین دلیل می توان آن ها به معنای واقعی كلمه وسیله نقلیه همگانی نامید.
- عملكردش برقراری ارتباط در داخل محدوده شهر است، فقط در طول محورهای اصلی شهر.
- فرم مثلثی شكل به عنوان اصلی و پایه برای شبكه فرم مناسب تر است.
- مسیرهای مترو مجزا و مستقل از سایر سیستم های حمل و نقل بین شهری قرار دارند.
- برای استفاده مطلوب از حداكثر سرعت و كوتاه كردن زمان جابه جایی، فاصله ایستگاه ها بین 750 تا 1000 متر است.
- شعاع دسترسی ایستگاه ها برای مسافران، معمولا 1000 متر است كه برابر با ده دقیقه پیاده روی است.
- در ضمن باید به این نكته توجه داشت كه سیستم مترو نمی تواند به تنهایی پاسخگوی كلیه نیازهای حمل و نقل یك شهر باشد. بلكه بایستی توسط سایر سیستم های مسافررسان مانند اتوبوس و غیره این سیستم را تقویت و تكمیل نمود.
وسیله های حمل و نقل درون شهری
قطار سبك روی زمینی (تراموا)
- قدمت حمل و نقلبه وسیله تراموا به زمان استفاده از واگن اسبی در پاره ای از شهرهای اروپایی می رسد. با پیشرفت های صنعتی استفاده از اسب به عنوان كشنده واگن ها منسوخ گردید و توربین بخار جانشین آن شد.
- این سیستم در واقع ستون فقرات شبكه حمل و نقلداخل شهر را تشكیل می دهد.
- مسیرهای آن كوتاه و می تواند به شاخه های متعددی تقسیم و سطوح بزرگی را پوشش می دهند.
- مسیر این شبكه با سایر وسائل نقلیه موتوری دارای حریم مشتركی است.
- گاهی اوقات برای مسیرهائی كه از مناطق پرترافیك مثلا مراكز شهر عبور كنند، استثنائا برای آن حریمی مجزا و اختصاصی در نظر گرفته است. به ویژه در مركز شهر كه سرعت آن به شدت كاهش پیدا می كند ( كمتر از 10 كیلومتر در ساعت).
- ظرفیت حمل مسافر این سیستم حتی با بكارگیری واگن های مدرن و دوبله از مترو و قطارهای سریع السیر شهری كمتر است.
- برای كاهش این معایب امروزه سعی می كنند، قسمت هایی از مسیر شبكه را كه از مراكز شهر می گذرد، از زیر خیابان ها عبور دهند و به مرور زمان آن را توسعه داده و به شبكه ای مجزا و مستقل زیرزمینی تبدیل كنند.
- كاربرد سیستم تراموا در جهان بسیار گسترده است و در حال حاضر در سی و پنج كشور جهان و 309 شهر مهم از این سیستم استفاده می شود. كشور رومانی با 1029 كیلومتر طول خطوط تراموا رتبه اول را در جهان داراست
توجه:
برای دانلود فایل پاورپوینت اینترنت اشیا لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.