توضیحات
عنوان: تحلیل مجموعه تبلیغات بانک ملت
- مقدمه
- طرح مسئله
- هدف و پرسش تحقیق
- آثار اجتماعی تبلیغات
- آثار فرهنگی تبلیغات
- نقدی بر تبلیغات بانک ملت
- بانک ملت و گشودن گرهها
- خلاصه داستان تیزر بانك ملت
- تقلید ناشیانه تبلیغ بانک ملت از ویدئو خواننده امریکایی!
- کارت خوان ها مشغول کارند
- امنیت باورنکردنی انتقال وجه با …
- کیف پول خود را (در فروشگاه ها) شارژ کنید
- همیشه شارژ بمانید.
- طرح پرداخت حقوق ملت
- امنیت در جام ملت
- همراه بانک ملت
- تجزیه و تحلیل
- پیشنهادها
- حاصل کلام
- منابع
مقدمه
پیامهای بازرگانی از جمله بخشهای مهم در رسانه ها – دیدار ی ، شنیداری و مكتوب است كه كاركردهای چندگانه ای را ایفا میکند این پیام ها از یک سو به معرفی محصولات و كالاهای مورد نیاز پرداخته و از سوی دیگر جنبة گسترش مصرف و مصرف گرایی را با خود به همراه دارد .تصویر و بازنمایی صورت گرفته در پیامهای بازرگانی از جمله موضوعات مورد توجه درمطالعات رسانهای استو نحوة انعكاس طبقات اجتماعی و سبك زندگی در پیامهای بازرگانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است تبلیغات در دوران معاصر از اهمیت زیادی برخوردار است و در این میان، تبلیغات تجاری به ویژه پس از رشد گسترده فن آوری و تولد رسانه های جدید، جایگاه ویژ ه ای را به خود اختصاص داده است .تبلیغات تجاری پیشینه ای به قدمت آغاز رقابت خرید و فروش دارد . در اروپا در قرن پانزدهم میلادی شكلهایی از تبلیغات تجاری وجود داشت و از قرن شانزدهم میلادی به تدریج نظام بازار جهانی به وجودآمد، در نتیجه، تبلیغات به ابزاری مهم در ارتباطات تجاری، تبدیل شد
فنون تبلیغات در جنگ جهانی اثر كلاسیك لاسول ( 1927 ) از نخستین مطالعات دقیق در باب تبلیغات و تعریف تبلیغات است . مطابق تعریف او، تبلیغات منحصراً به كنترل عقیده با نمادهای مهم، یااگر بخواهیم ملموس تر ولی با دقت كمتر سخن بگوییم، به گزارشها، شایعه ها، تصاویر و دیگر اشكال ارتباط اجتماعی، اشاره دارد . لاسول تعریف دیگری از تبلیغات در سال 1937 ارائه داد:« تبلیغات در كلی ترین معنی، فن اثرگذاری بر عمل انسانی از راه دستكاری نمودگارهاست . این نمودگارها ممكن است شكل گفتاری، نوشتاری، تصویری یا موسیقایی بگیرد»
در ایران نیز در دهة 20 به تدریج مؤسسات تبلیغاتی تأسیس و عرصة تبلیغات از مجلات وروزنامه ها آغاز گشت و به تدریج به سینما راه یافت . بعد از سینما تبلیغات به شكل تابلوهای نئون وپلاستیك در سطح شهر تهران و شهرهای مهم ایران به وجود آمد و بعد از این مراحل، تبلیغات به تلویزیون راه یافته و به یكی از مهم ترین منابع درآمدی برای تلویزیون تبدیل گردید.تبلیغات بازرگانی دارای وجوه مثبت و منفی بسیاری است؛ از یك سوی نیازهای غیرضروری وكاذب را پدید می آورد و از سوی دیگر باعث بالا رفتن سطح آگاهیها شده و دانستنیهای افراد را درارتباط با كالاها و خدمات جدید افزایش دهد . بنابراین به اقتضاء كاركردهای مثبت و منفی آگهی های بازرگانی تلویزیون ، می توان آنها را مثمر ثمر دانسته و از وسایل ارتقاء تولید و یا مخّرب و مروج مصرف گرایی كاذب تلقی كرد
طرح مسئله
بی شک در عصر حاضر، تبلیغات در تمامی اشکال و ابعادش، بخشی جدانشدنی در زندگی انسان هاست. انسان عصر حاضر اززمانی که صبحگاه برای فعالیت روزانه چشم باز می کند تا شامگاه که دوباره به خواب می رود، دستخوش صدها هزار تبلیغ و برند مختلف قرار می گیرد که گاه خود نیز از آن بی خبر است؛ زیرا تبلیغات او رااحاطه کرده است و حتی شاید زندگی بدون تبلیغات برای او ناممکن باشد .تبلیغات بازرگانی دارای جنبه های مثبت و منفی بی شماری هستند و این تأثیرات با مرز باریکی از یکدیگر جدا می شوند. آگهی تجاری همان گونه که موجب افزایش آگاهی و رفع نیاز مخاطبانش می شود و دید جدیدی نسبت به محیط و اجتماعشان به آنانارائه می دهد؛ مایه ی پدیدآمدن احساس نیاز کاذب و فریبنده نیز در آنان می شود. به همین دلیل، تبلیغات بازرگانی را می توان چاقوی دو لبه ای دانست که به همان میزان که اثربخش و مفید است، می تواند خطرناک و ویرانگر نیز باشد ازاین رو، مسئله ی اساسی در این تحقیق بررسی تبلیغات تجاری بانک ملت، با هدف شناسایی ارزش های مطرح شده درمحتوای متنی این پیام هاست
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.