توضیحات
عنوان: تأثیر تبلیغات در فروش
- تاریخچه مختصر تبلیغات
- تأثیر تبلیغات در فروش
- اهمیت و نقش تبلیغات در بازاریابی و فروش
- سه دیدگاه درباره تبلیغات
- تبلیغات بر اساس هدف به سه دسته تقسیم می شود
- روشهای موثر تبلیغات
- تاثیر روانی تبلیغات
- اسرار تبلیغات آینده چیست ؟
- انواع شیوه های تبلیغاتی
- اثر بخشی تبلیغات و ساخت تبلیغات اثر بخش
- روانشناسی تبلیغات و تاثیر گذاری روی مشتری
- روانشناسی رنگها در تبلیغات
- تاثیر رنگ ها در اثربخشی تبلیغات استفاده از رنگها در تبلیغات و بازاریابی
- نقش تبلیغات بر فروش
- نقش تبلیغات بر فروش
- اثر تبلیغات بر مخاطب
- نتیجه گیری
- منابع
تأثیر تبلیغات در فروش
یکی از روشهای شناساندن و معرفی کالا یا محصول به مصرف کننده نهایی، اطلاع رسانی از طریق تبلیغات می باشد. در صورتی که تبلیغات درست و بجا باشد می تواند موجب رونق تجارت و افزایش سطح کیفی کالا نیز باشد. امروزه تبلیغات یکی از پرقدرت ترین ابزارهای مدیریتی در بازاریابی است و هنوز هم هستند شرکتهایی که سرمایه گذاری قابل توجهی در این زمینه انجام میدهند. در واقع تبلیغات وسیله ایست جهت تسریع در حرکت کالا از نقطه تولید به مصرف. در این موضوع سعی شده کوتاه به انواع تبلیغات، هدف تبلیغات و روشهای موثر در تبلیغات پرداخته شود.
همچنان که جوامع اولیه با ایجاد علائم و نشانه هایی سعی در برقراری ارتباط با یکدیگر داشته اند، بدیهی است جوامع امروزی نیز نیازمند برقراری ارتباط با یکدیگر به شیوه نوین خود هستند.در این پاورپوینت آماده منظور از ارتباط، القا و ابراز عقاید و نظرات و به بیان دیگر جهت دهی به شیوه تفکر سایرین است. وقتی این ارتباط به صورت جمعی باشد تبلیغات شکل گرفته است. زمانی که این فعالیت شکل دهی و تأثیر بر افکار جمعی به وسیله سازمانهای اقتصادی و بازرگانی صورت پذیرد، تبلیغات مادی است که بر روند فروش و ارائه خدمات تأثیرگذار می باشد. و به واقع نوعی تشویق مردم یا مخاطب به مصرف.
متأسفانه در طول زمان، بسیاری از دست اندرکاران تبلیغات، گذشته را به کلی فراموش کرده اند. چند دلیل برای آن بر می شماریم. یکی این که در آن دوران تبلیغات، زمانی که تجار و کارآفرینان کوچک دریافتند که با تبلیغات میتوانند به فروش بیشتری برسند، بخش هایی برای بازاریابی نداشتند و واقعاً چیز زیادی درباره تبلیغات نمی دانستند. تنها می دانستند که اگر یک مغازه گل فروشی در نبش خیابان باز کنند، با گذاشتن یک تابلو در پیاده روی جلوی مغازه،فروش بیشتری می کنند،و یااگر اعلامیه های تبلیغاتی در این سو و آن سو پخش کنند که بگویند «آهای مردم ،من یک مغازه گل فروشی در نبش خیابان دارم، گل ها تازه اند و واقعاً زیبا با قیمت بسیار مناسب عرضه میشوند. » مشتریان بیشتری جمع خواهند کرد. اگر به مردم بگویند که محصولتان موجود است و توضیح دهید که چرا باید آن را بخرند، خواهند خرید ولی کار آفرینانی که مغازه های گل فروشی را اداره می کردند، به قدری مشغول دریافت سفارش گل های سرخ، بستن نوار به آنها و استخدام کسانی که باید گل ها را توزیع کنند، شدند که وقت چندانی برای یادگیری تبلیغات نداشتند، آنان نیازمند کمک از بیرون بودند.
تأثیر تبلیغات در فروش
به طور کلی تبلیغات دارای سه اثر متفاوت هستند:
ایجاد نیازمندی یا احتیاج
بالا بردن میزان فروش (در اثر ایجاد نیازمندی یا احتیاج)
کمک به بزرگتر شدن واحدهای تولیدی و خدماتی
تبلیغات در صورتی که به صورت مکرر و هدفمند باشد باعث ایجاد میل به خرید یا استفاده از خدمات قابل ارائه می شود. حتی گاهی افراد آنقدر در معرض تبلیغات خاصی قرار می گیرند که تلاش میکنند سطح زندگی و درآمدی خود را بالا ببرند.
اهمیت و نقش تبلیغات در بازاریابی و فروش
تبلیغات می تواند نقش بسزایی در سیاستهای و استراتژیها بازاریابی شرکتها از قبیل ارتباط با مشتریان هدف و اطلاع رسانی به آنها، تغییر در اذهان عمومی مشتریان نسبت به شرکت و نشان تجاری هدف ایجاد کند.
رقابت شدید در بازارها و تغییرات مستمر ذائقه مصرف کنندگان و تنوع در نیازهای مشتریان باعث شده که شرکتها با چالشهای جدی مواجه شوند. در این شرایط شرکتهایی که بتوانند از ابزار و امکانات خود همانند طراحی و توسعه کالاهای جدید، تجدید ساختار کانالهای توزیع، ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب و همچنین با تبلیغات موثر استفاده نمایند میتوانند بر این چالشها فائق آیند.
سه دیدگاه درباره تبلیغات
1) نقش تبلیغات به عنوان ابزار اطلاع رسانی صنایع برای ارتباط با مصرف كنندگان.2) نقش تبلیغات در تسریع رقابت آزاد بین تولیدكنندگان و كالاهای مختلف و درنتیجه، افزایش كیفیت تولیدات 3) نقش تبلیغات در كمك مالی به رسانه های آزاد ، مستقل و غیردولتی در جهت ایفای وظایف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خود 4) نقش در ازدیاد فروش كالا و در نتیجه، افزایش اشتغال 5) افزایش توان مالی تولیدكنندگان و شكوفایی اقتصاد6) نقش تبلیغات در افزایش فروش و درنتیجه، كاهش قیمت تمام شده و افزایش قدرت خرید مصرف كننده 7) افزایش قدرت انتخاب مصرف كنندگان به علت رقابت شدید تولیدكنندگان
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.