توضیحات
عنوان: بسته بندی میوه و سبزیجات
- مقدمه
- عوامل موثر در بسته بندی
- الزامات بسته بندی
- مواد بسته بندی
- روش های نوین بسته بندی میوه و سبزیجات تازه و برش خورده
- نتیجه گیری
- منابع
مقدمه
- بخش بسته بندی یکی از صنعت های مهم جهانی است، که تقریباً حدود 2 درصد از تولید ناخالص ملی کشورهای توسعه یافته را تشکیل میدهد.
- هزینه صنعت بسته بندی در سراسر جهان 345 میلیون یورو میباشد که اروپا یک سوم آن را به خود اختصاص میدهد.
- پنجاه درصد از این بازار برای بسته بندی مواد غذایی است. همچنین پیش بینی می گردد که بخش بسته بندی با توجه به اهمیت بالای آن رشد سریعی خواهد داشت.
- میوه ها و سبزیجات در تغذیه سالم نقش مهمی بازی میکنند و در بالای هرم غذایی مصرف کننده میباشند؛ اما عمر کوتاه محصولات کشاورزی منجر به تغییرات نامطلوب شده که باعث می گردد که خریدار تنها آن را به صورت تازه مصرف می کند.
- محصولات تازه به دلیل میزان تنفس بالا پس از برداشت، ماندگاری پایینی دارند. همچنین نرخ تنفس آنها نقش بسیار مهم و فعال در انتخاب روش نگهداری دارد. نرخ تنفس میوهها و سبزیجات تازه را میتوان با روش بسته بندی مناسب، کاهش داد.
- بسته بندی فقط برای نگهداری و محافظت از مواد غذایی نیست بلکه نقش چند منظوره ای به عنوان نمادی از ارزش افزوده، تضمین کیفیت و کمیت یا تعداد، اطمینان و راحتی و در نهایت یک ابزاری برای بازاریابی محصولات غذایی است.
عوامل موثر در بسته بندی
- برای ارائه یک بسته بندی مناسب برای محصولات باغبانی، درک بیولوژی تولیدات مهم است. از آنجا که محصول حتی پس از برداشت یک بافت زنده است، میزان تنفس بالا و سایر فرآیندهای متابولیک مرتبط با رسیدن این محصولات در سراسر دوره بازاریابی ادامه دارد.
- در ارائه یک سیستم بسته بندی، خصوصیات و مشخصه های زیر باید مورد توجه قرار گیرند:
- تنفس
- رطوبت
- میکرو ارگانیسم ها
- تغییر رنگ بافت، بو و طعم
- درجه حرارت
- بخار شدن یا تبخیر
- تهویه
- قبل از خنک کننده یا پیش خنک کننده
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.