توضیحات
عنوان: برنامه ریزی استراتژیک برای مدیران
- مفهوم مقصد استراتژیک
- بیان نگرش
- گروه های ذی نفع سازمان در تهیه مقصد استراتژیک
- اصول تهیه مقصد استراتژیک
- به هم نزدیک کردن دیدگاههای مخالف
- توجه به مشتری
- اعلام سیاست اجتماعی
- ویژگی های مقصد استراتژیک
- 15 عنصر به جز مقصد استراتژیک
- مقایسه ماموریت چشم اندازها و ارزش ها
- فرآیند تهیه بیانیه مقصد استراتژیک
- مراحل تهیه بیانیه مقصد استراتژیک سازمان
- کیفیت بیانیه مقصد استراتژیک
- مثال هایی از مقصد استراتژیک و ماموریت سازمانی
مفهوم مقصد استراتژیک
- هر برنامه ای از دو قسمت تشکیل شده است: هدف و روش رسیدن به هدف
- در برنامه ریزی استراتژیک هدف وضعیت مطلوب است .
- استراتژی روشی است برای رسیدن به سمت وضعیت مطلوب
- در هر سازمانی تهیه و تدوین مقصد استراتژیک سازمان از اهمیت زیادی برخورار است.
- سازمان تازه تاسیس در آغاز کار درصدد گردآوری عقیده و نظریه ها برمی آید.
- آغاز به کار یک سازمان جدید مجموعه ای از بارورهایی است که منجر به رسیدن به هدف استراتژیک می شود.
- باور مالک یک شرکت تازه تاسیس بر این است که فلسفه مدیریت بر تصور عموم تاثیر خواهد گذاشت .
- در واقع این نوع فلسفه مدیریت گروه های مهم ذی نفع را به خود جمع خواهد کرد.
- اگر سازمان مذبور این اصول و باورها را به صورت نوشته و سند دربیاورد در واقع آن سند بیانگر ماموریت سازمان خواهد بود.
- هر سازمانی بنا به عقاید و ارزش های صاحبان و مدیران آن سازمان یا شرکت ددارای مقصد استراتژیک است چه این مکتوب باشد چه نباشد.
- مقصد استراتژیک قید زمانی نداشته و ممکن است در عرض چند روز بازنگری شود یا حتی برای مدتی بدون تغیر بماند.
- معلوم است که بازنگری یا عدم بازنگری مقصد استراتژیک به ادره کنندگان سازمان و عوامل داخلی و خارجی گذرا بر آن بستگی دارد.
- تهیه و تدوین بیانیه مقصد استراتژیک که همان بیانگر ماموریت سازمان است باید دو جنبه از موضوع رعایت شود:
- ویژگیهای مقصد
- اجزای مقصد استراتژیک
اهمیت مقصد استراتژیک
- دلایل تهیه مقصد استراتژیک به صورت مکتوب از دیدگاه کینگ و کللند:
- تایید اهداف سازمان باتفاق آرا
- تعیین مبنا یا معیاری برای تخصیص منابع سازمانی
- حاکم کردن جوی مشخص و معین بر سازمان
- تعیین نقطه اتکایی برای افراد سازمان جهت اینکه افراد هدف و مسیر سازمان را معرف و رهنمود کارهای خود بدانند.
- در یک چارچوب و مسیر مشخص به هدف های سازمان جامه عمل بپوشانند.
- هدف های سازمانی را مشخص و زمان و معیارهای عملکرد و هزینه های رسیدن به این هدف ها را مورد ارزیابی و کنترل قرار دهند.
بیان نگرش
- مقصد استراتژیک سازمان در واقع یعنی بیان نگرش و دیدگاهها
- مقصد استراتژیک سازمان به دو دلیل اصلی دارای طیفی گسترده تر است:
- اگر مقصد به شیوه ای نیکو بیان شود برای نسل های آینده این امکان را پدید می آورد که با تکیه بر خلاقیت های مدیریت انواع هدف ها و استراتژی های امکان پذیر را مورد توجه قرار دهند.
- تامین نیازها و خواسته های گروههای ذی نفع سازمان به هنگام تهیه و تدوین این مقصد
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.