توضیحات
عنوان: بررسی مدل تخصیص سفر در برنامه ریزی حمل و نقل
- مقدمه
- تخصیص سفر در برنامه ریزی حمل و نقل شهری
- نکات
- شبکه راه ها
- جایگاه تخصیص در برنامه ریزی حمل و نقل
- تشریح مدل کلاسیک چهار مرحله ای حمل و نقل
- تخصیص سفر در برنامه ریزی حمل و نقل شهری
- چگونگی انتخاب مسیر
- عوامل تاثیرگذار در انتخاب یک مسیر از بین مسیرهای ممکن
- مدل های تخصیص سفر
- تئوری ها و نکات
- منابع
مقدمه
با توجه به افزايش روزافزون سفر، نياز به برنامه ريزي براي مديريت منابع موجود و تخصيص منابع جديد در همه بخش ها از جمله نزد متوليان بخش حمل و نقل جاده اي كه بيشترين سهم جابجايي مسافر را در ميان ساير بخش ها دارا مي باشند به چشم مي آيد.
تخصیص سفر یا تخصیص ترافیک، آخرین مرحله از فرآیند پیش بینی سفرها می باشد که در این مرحله؛ بارگذاری سفرها بر روی مسیرهای واقعی بین یک مبدا و مقصد انجام می گیرد. در این مرحله، علت انتخاب یک مسیر در مقابل مسیر یا مسیرهای دیگر توسط سفرکننده را بررسی می کنیم. در این قسمت تأکید بیشتر بر روی سفرهایی است که با اتومبیل شخصی انجام می گیرد زیرا سایر طرق سفر معمولاً دارای مسیرهای متعدد بین دو ناحیه نمی باشند.
بنابراین ما در این ارائه در مورد آخرین مرحله از فرآیند پیش بینی سفرها که مربوط به انتخاب مسیر بین یک مبدا و یک مقصد می باشد، می پردازیم.
تخصیص سفر در برنامه ریزی حمل و نقل شهری
فرآیندی جهت برآورد جریان در شبکه حمل و نقل، برای تقاضای داده شده.
در یک سیستم حمل و نقل شهری، همواره سعی برآن است تا تعادل بین سیستم عرضه (تسهیلات فیزیکی و زیرساختهای موجود حمل و نقلی) و تقاضای سفر برقرار باشد.
تخصیص سفر در برنامه ریزی حمل و نقل شهری
مسألۀ برنامه ریزی شهری به خصوص در کلان شهرها با توجه به ضرورت رفاه عمومی اهمیت زیادی دارد. در این بین حجم در کمان ها برای برنامه ریزی دقیق و کارا در زمینۀ حمل و نقل اهمیت دوچندان دارد که در ادبیات برنامه ریزی حمل و نقل به تخصیص ترافیک مشهور است. اکثر مدل ها و روش های مختلف پیش بینی جریان در کمان ها، فرض رفتاری تعادل کاربر را ملاک محاسبات قرار می دهند. بدین معنی که هر مسافر به نحوی رفتار می کند که زمان سفر خود را کمینه کند، در نتیجه زمان سفر در مسیرهای استفاده شده بین هر مبدأ ـ مقصد با هم مساوی بوده و کمتر از زمان سفر مسیرهای استفاده نشده بین این مبدأ ـ مقصد است. این فرض رفتاری، باعث تعادل در سیستم حمل و نقل و منجر به جریان تعادلی در کمان های شبکه می شود. بدین معنی که هیچ نیروی دیگری برای تغییر حالت سیستم وجود ندارد. در شرایط تعادل، ترافیک خودش را طوری تنظیم می کند که هیچ مسافری به صورت یکجانبه با تغییر مسیر خود قادر به بهبود زمان سفر خود نیست.
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.