توضیحات
عنوان: بازاریابی چابک
- مقدمه
- بازاریابی چابک
- بررسی بازاریابی چابک
- اهداف بازاریابی چابک
- تفاوت بازاریابی چابک با سایر روش های بازاریابی
- مزایای بازاریابی چابک
- بازاریابی چابک چه تغییراتی در کسب و کار شما ایجاد میکند؟
- بازاریابی چابک چه اصولی دارد؟
- سازماندهی اطلاعات بصورت سلسله مراتب
- نحوه پیشبرد کار بصورت آبشاری
- چگونه بازاریابی چابک را در کسب و کار خود پیاده کنیم؟
- مشاهده یک کلیپ
مقدمه
در ماه فوریه سال 2001، تعدادی برنامهنویس که دغدغه مشترکی داشتند، دور هم جمع شدند تا راهکاری برای بهینه کردن کارشان پیدا کنند. دغدغه مشترک این افراد، کمبود زمان و بازده پایین کارشان بود و هر چقدر که سعی میکردند، بازهم نمیتوانستند پروژههایشان را در زمان مقرر با بازده مطلوب تمام کنند. بعد از کلی بحث و گفت و گو، بالاخره به نتیجه رسیدند و روش جدیدی برای مدیریت فرایند برنامهنویسی پیشنهاد دادند که امروزه با اسم “مدیریت چابک” شناخته میشود. حالا تعریف مدیریت چابک چیست؟
از نظر این برنامهنویسان، مدیریت چابک نوعی از مدیریت است که شما به جای انجام یک پروژه بزرگ و سنگین از ابتدا تا انتها، آن را به بخشهای کوچکتری تجزیه و بین اعضا تقسیم میکنید تا هم سرعت کارتان بیشتر بشود و هم بازده بهتری داشته باشید. برای مثال، برنامهنویسان کمپانیهای بزرگی مانند تویوتا، هوندا و فوجی با استفاده از این روش مدیریت، بازده خودشان را در طولانی مدت چندین برابر افزایش دادند.
پس از اینکه مدیریت چابک باعث پیشرفت بیسابقهای در دنیای برنامهنویسی شد، بازاریابان نیز وسوسه شدند که رمز موفقیت آنها را به کار گیرند! و اینگونه بود که روش “بازاریابی چابک” وارد دنیای کسب و کار شد.
دقیقا مثل مدیریت چابک، بازاریابی چابک هم پروژهای که به نظر بزرگ و زمانبر است را به چند بخش جزئی و در عین حال شفاف تجزیه میکند تا سرعت و اثربخشی کار را افزایش دهد.
بازاریابی چابک مفهومی است که از سازمان های چابک در دنیای امروزی سرچشمه گرفته است. در دنیای امروز بیش از گذشته شاهد تغییرات عمده و اساسی در وضعیت بازار و اقتصاد دنیا هستیم و همواره با نوسانات زیادی در بازار کسب و کار مواجه میشویم. دیده میشود که یک روز بازار فروش ما خوب و ایده آل است اما در روز دیگر بسیار اندک و ناچیز و حتی زیان ده می شود. این نوع بازاریابی رویکردی جدید در بازاریابی است که توجه آن بر روی توسعه سریع معطوف است.
در اینجا چابک بودن به معنای توانایی در واکنش سریع و پاسخگویی موفقیت آمیز به تغییرات محیط بیرونی یک کسب و کار است. همانطور که پیداست تمام تولید کنندگان، شرکت ها و سازمان ها و کسب وکارها در دنیای تجارت امروز برای باقی ماندن در بازار نیاز به چابکی و واکنش های سریع دارند زیرا در دنیای امروز رقابت زیاد و تنگاتنگی وجود دارد و فشار این رقابت بسیار فزاینده است. سازمان ها باید سریعتر از همه رقبای خود، فرایند ها، قیمت ها، محصولات و یا خدمات خود را تغییر دهند.
استراتژی بازاریابی چابک
- قابلیت ایجاد تغییرات لازم در طول اجرای یک برنامه بازاریابی
- تکرار سریع عملکردهای صحیح در طی کمپین های بزرگ بازاریابی
- آزمایش سریع گزینه های پیش رو در برنامه بازاریابی
- کسب تجربه های کوچک اما متعدد در طی چالش بزرگ
- همکاری تنگاتنگ و نزدیک در بین سلسله مراتب سازمان
- و…
اهداف بازاریابی چابک
از اهداف بازاریابی چابک میتوان به بهبود سرعت، قابلیت پیش بینی، شفافیت و سازگاری به منظور تغییر در عملکرد بازاریابی در دنیای کسب و کار این روزها اشاره داشت. اصول بازاریابی چابک به شرح زیر است:
- راضی کردن و راضی نگهداشتن مشتری از طریق ارائه به موقع و پیوسته خدمات بازاریابی به نحوی که باعث حل مشکل آنها و راضی نگه داشتن آنها شود.
- استقبال از برنامه ریزی و تغییر و توانایی بالا در پاسخ سریع به یک تغییر که در فضای کسب و کار ایجاد میشود و میتواند عامل مزیت رقابتی و موفقیت آن ها شود.
- در بازاریابی چابک، بازاریاب ها برنامه های بازاریابی خود را اغلب هرچند هفته (تا دوماه) با اولویت بندی زمانی کوتاه ارائه مینمایند تا بدین ترتیب بتوانند به موفقیت دست یافته و برنامه های خود را اجرا نمایند.
- داشتن بازاریابی قوی در هرکسب و کاری نیاز به نزدیکی و هم ترازی با آن کسب و کار دارد و در این زمینه فروش و توسعه به افراد این انگیزه را میدهد تا برنامه های بازاریابی بزرگی برای صاحبانی که در آن حوزه فعالیت میکنند، داشته باشند. برای اینکار صاحبان کسب و کار نیاز به محیط و حمایتی دارند که بتوانند به درستی انجام کار اعتماد کنند و از حصول نتیجه اطمینان داشته باشند. یابید.
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.