توضیحات
عنوان: استراتژی های جدید برای دستیابی به مصرف کنندگان
- اهداف:
بعد از مطالعه ی این فصل، شما قادر خواهید بود… - هدف 1
- تبلیغات شفاهی: فشردن دکمه ی تبلیغات همهمه
- چرا تبلیغات شفاهی خیلی قدرتمند هستند؟
- هدف 2
- بازاریابی همهمه
- استراتژی و تکنیک هایی که برای ایجاد همهمه استفاده می شوند
- مزایای تبلیغات از طریق مصرف کننده
- بازاریابی در عمل
- چوی تاهو (Chevy Tahoe): اجازه دهید هر کسی حرفی برای گفتن داشته باشد
- هدف 4
- ستایش های افراد ورزشکار و مشهور
- هدف 5
- تبلیغات نامحسوس محصول
- تبلیغات نامحسوس محصول چیست؟
- چرا تبلیغات نامحسوس رشد می کند؟
- هدف 6
- انواع تبلیغات نامحسوس
- خلاصه ی فصل
- اصطلاحات کلیدی
- مرور و بحث
- تمرینات کاربردی کوتاه
- کاربردهای مدیریتی
اهداف:
بعد از مطالعه ی این فصل، شما قادر خواهید بود…
1 : ارتباطات شفاهی و اینکه چرا این چنین قدرتمند است را تعریف کنید.
2: در مورد راه هایی که بازاریابان از طریق بازاریابی همهمه ای خلق و ترویج می کنند بحث کنید.
3: توضیح دهید که چگونه مصرف کننده تبلیغاتی را تولید کرد که تبدیل به راهی منحصر به فرد برای فشردن “دکمه ی تبلیغات همهمه” شد.
4: در مورد اینکه چطور ستایش های (تاییدات) افراد ورزشکار و مشهور ارزش منحصر به فردی را برای برندها به ارمغان می آورند بحث کنید و درک کنید که چقدر برای یک بازاریاب مهم است ستایش درستی را برای یک برند برگزیند.
5: توضیح دهید که چرا امروزه تبلیغات نامحسوس یک ابزار اساسی برای بازاریابان است.
6: انواع مختلفی از تبلیغات نامحسوس را توصیف کنید.
یک گروه از 400 نفر افراد مشتاق در پارک مرکزی بوستون کامان (Boston Common) گرد هم آمده بودند تا در یک رویداد جستجوی گنج برای الماسی 25000 دلاری که در طول روز در سطح شهر توسط شرکت طلا و جواهر ای.بی. هورن (E.B. Hron) تدارک دیده شده بود، شرکت کنند. جویندگان گنج در تیم های دو نفره، روز را با دنبال کردن سرنخ های داستان-مانند هوشمندانه سپری کردند. در پایان روز، یک تیم خوش شانس خیلی راحت جواهر را به دست آورد. شکار الماس یک رویداد بازاریابی بود که برای ایجاد هیجان و افزایش تبلیغات شفاهی مثبت، بالا بردن آگاهی جواهر فروشان و افزایش فروش در طول فصل فروش تعطیلات کریسمس آینده طراحی شده بود. این کمپین چند هفته قبل که 500 جعبه حلقه ی مخملی سیاه در همه جای شهر پخش شده بود، آغاز شده بود. درون جعبه تکه های کوچکی از گزیده ی روزنامه بود، “نه، اینجا نیست.”، بعد یک بیلبورد چرخان می آمد که وب سایت “GreatDiamondHunt.com” را تبلیغ می کرد و بر روی یک کامیون طاق دار بزرگ نصب شده بود و در اطراف شهر گشت میزد. عجیب تر از همه این بود که چند مانکن طوری قرار گرفته بودند که به نظر برسد آن ها به دنبال چیزی در مناطق پر ترافیک در اطراف بوستون می گشتند، همراه با علائمی که خوانده میشد “یابندگان مسئولانند”. این کمپین همهمه همچنین توسط تبلیغات بیشتر کابلی رادیویی و آنلاین سنتی پشتیبانی می شد.
کمپین هایی مانند شکار الماس بزرگ (Great Diamond Hunt) برای جذب علاقه ی مردم و صحبت کردن در مورد یک برند طراحی شده اند، و یک نوع جایگزین برای کمپین هایی هستند که شرکت ها امیدوارند از طریق درهم ریختگی رسانه های سنتی امروزه کاهش یابند.
مصرف کنندگان با روش های سنتی که بازاریابان برای دستیابی به آن ها و ترغیب آن ها استفاده می کنند آشنا هستند: تبلیغات در تلویزیون، رادیو، تابلوهای تبلیغاتی و علائم، روزنامه ها، بازاریابی های تلفنی، ایمیل های ناخواسته و تبلیغات چهره به چهره ی فروشندگان. اما امروزه شرکت ها برای دستیابی به مصرف کنندگان به روش های غیر سنتی به راه های جایگزین متوسل می شوند.
در این فصل، ما برخی از راه های منحصر به فرد را که بازاریابان سعی می کنند از طریق آن ها با مصرف کنندگان رابطه برقرار کنند بررسی می کنیم از جمله: بازاریابی شفاهی، کمپین های تبلیغاتی که مصرف کننده تولید می کند، ستایش های افراد ورزشکار و معروف، و تبلیغات نامحسوس. چرا این روش های تبلیغاتی جایگزین و رسانه ای را مطالعه می کنیم؟ بسیاری از مفاهیم رفتار مصرف کننده را که ما مطالعه می کنیم، تحقیق و بررسی شده اند و از طریق لنز شیوه های بازاریابی مرسوم مانند تنها تبلیغات جمعی تدریس می شوند. درک تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی غیر سنتی، فهم ما را از تفاوت های جزئی نظریه ها و عملکردهای رفتار مصرف کننده افزایش می دهد.
هدف اول
تبلیغات شفاهی: فشردن دکمه ی تبلیغات همهمه
برخی می گویند که این عصر درهم ریختگی است. به نظر می رسد که آگهی های تبلیغاتی خیلی بیشتری در تلویزیون پخش می شود 12 دقیقه در هر ساعت در طول ساعات پر بیننده شبکه. و هزینه های آن آگهی های بازرگانی بالاست. میانگین هزینه ی یک آگهی بازرگانی 30 ثانیه ای شبکه ی تلویزیونی حدود 150000 دلار است، قیمت برای پربیننده ترین وبگاه ها به بیش از 700000 دلار در هر کابل می رسد. در این نوع از سرمایه گذاری، شرکت ها انتظار دارند به نتایجی برسند. اما سیستم به نظر می رسد که در نقطه ی شکست باشد. به نقل از محقق رسانه AC نیلسن، بینندگان تلویزیون شبکه ای حدود 2 درصد در هر سال کاهش می یابند، و کانال های کابلی در حال حاضر مخاطبان بیشتری را نسبت به تلویزیون شبکه ای جذب می کنند که منجر به تجزیه ی بیشتر می شود. علاوه بر این، نسبت زمانی را که مصرف کنندگان با رسانه های دیگر صرف می کنند، به ویژه اینترنت، در حال افزایش است و چنانکه نفوذ باند پهن به خوبی به نیمی از خانواده ها در ایالات متحده رسیده است. اکنون که به ضبط ویدئویی دیجیتال ((DVR، کانال های دریافت تصویر بر حسب تقاضا، و برنامه هایی مجهز شده اند که می توانند بر روی اینترنت پخش شوند، مصرف کنندگان آگهی های بازرگانی را رد می کنند یا به طور کامل جلو می زنند. بنابراین، به نظر می رسد که اثر تبلیعات تلویزیون سنتی متزلزل می شود. بنابراین، بازاریابان توجه بیشتری را به تاکتیک های غیر سنتی جلب می کنند. یکی از این تاکتیک ها بازاریابی همهمه است، یک تکنیک که برای تولید تبلیغات شفاهی طراحی شد.
چرا تبلیغات شفاهی خیلی قدرتمند هستند؟
برخی از بازاریابان ادعا می کنند که تبلیغات شفاهی (یا همهمه) قوی ترین شکل از دوره ی بازاریابی است. تبلیغات شفاهی عملکرد یک مصرف کننده است وقتی که با مصرف کننده ی دیگری در مورد یک برند صحبت می کند، و این می تواند به صورت رو در رو و به طور غیر مستقیم از طریق تلفن، ایمیل، و یا اینترنت اتفاق افتد. قدمت تبلیغات شفاهی حدودا به اندازه ی ارتباطات انسانی می باشد. در حالی که تبلیغات شفاهی به ذات مثبت یا منفی هستند، بازاریابان تلاش می کنند که تبلیغات شفاهی مثبت را تبلیغ کنند.
تبلیغات شفاهی معتبر و موثق هستند. و به دلیل اینکه مصرف کنندگان با هم حرف می زنند و به ندرت درگیر تبلیغات یا معرفی مختصر فروش می شوند، قابل باور فرض می شوند. می خواهند مزایای تجربه های شخصی شان به اشتراک بگذارند. مردم می خواهند تجربیاتشان را از استفاده ی محصول را با دوست مصرف کننده ی خود به اشتراک بگذارند چون که آن ها بهترین منافع افراد دیگر را در نظر دارند. دلیل دیگری بر تاثیرگذاری تبلیغ شفاهی این است که مصرف کنندگان از بحث در مورد محصولات و تجربیات خدماتشان لذت می برند؛ آنها شناختن چیزی که تنها برای تعداد کمی از مردم شناخته شده است را دوست دارند. اگر مصرف کننده ای نواختن یک گروه موسیقی جدید و فوق العاده را در یک باشگاه محلی ببیند، او فورا این را به نزدیک ترین دوستانش پیام می دهد یا ایمیل می کند. اگر گروه موسیقی بد باشد، مصرف کننده پیام را به دیگر افراد منتقل می کند و دوستانش را از خرج کردن پول بر روی چنین سرگرمی ضعیفی نجات می دهد.
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت ارتباط و ارسال فرمان به کامپیوتر از طریق اشاره دست لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.