توضیحات
عنوان فارسی: کنفرانس مدار و پردازش سیگنال (AASRI (CSP2014
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Experimental Study of Boundary Layer Effect on the Aeroacoustic Characteristics of the Incompressible Open Cavity
کنفرانس مدار و پردازش سیگنال (AASRI (CSP2014
مطالعه تجربی اثر لایه مرزی بر ویژگیهای هوا صوتی حفره باز تراکم ناپذیر
خلاصه
یک برنامه و طرح آزمایشگاهی مطالعه جریان حفره در تونل باد با تلاطم کم ایجادشده است. با استفاده از روش نصب بلوکها درون حفرات، پروفایلهای لایه مرزی که لایه برشی را به بیرون میکشند، تغییر میکنند. توزیع فشار استاتیک متوسط در امتداد خط مرکزی کف حفره، و مشخصات طیفی صوتی نقاط موردبررسی روی دیواره حفره از آزمایشات بهدستآمده است، و بدینوسیله اثر پروفایل لایه مرزی تحت شرایط جریان تراکم ناپذیر با سرعت کم در مشخصات آیرودینامیکی و صوتی حفره، تغییر میکند. ( نسبت عمق- طول به ترتیب 2 و 4 است). نتایج نشان میدهد که تحت سرعت 30 متر بر ثانیه، با افزایش ضخامت لایه مرزی، فشار متوسط افزایش و گرادیانهای فشار معکوس کاهش مییابد و برای حفره با نسبت ، SPL چند درجه پایین رفته درحالیکه نسبت تا عدد 4 افزایش مییابد و SPL بهشدت در محدوده فرکانس متوسط تا بالا، افزایش مییابد.
بررسی همسان تحت مسئولیت کمیته علمی مؤسسه تحقیقات علوم کاربردی آمریکا
کلمات کلیدی : لایه مرزی، SPL، حفره، لایه برشی، مشخصات، هواصوتی
معرفی
نوسان ناشی از جریان حفره میتواند کشش را به مقدار قابلتوجهی افزایش داده و حتی منجر به نوسان ارتعاشی و آسیب فرسودگی شود. برای شناسایی نوسان از مکانیسم تولید سروصدا[2] بهدقت ضروری و فوری است. برای مطالعه جریان در حفره، از سالهای 1950، بسیاری مطالعات آزمایشگاهی خارجی انجامشده است. از سالهای 1980، شبیهسازی عددی در مطالعات مربوط به مکانیسم جریان حفره و تحلیل سروصدا، بهمراتب بیشتر مورداستفاده قرار گرفت. در چین، مطالعه جریان حفره تنها در سالهای اخیر آغازشده است. مرکز آیرودینامیک، مطالعه مربوطه تجربی مشخصات جریان و مشخصات صوتی برای حفره مادون صوت و مافوق صوت انجام داده است. نتایج پژوهش معینی [1-7] نشان میدهد که پارامترهای جریان از قبیل عدد ماخ Ma یا سایر اثرات بیثباتی لایه برشی حفره، بر انواع جریان و مشخصات طیفی سروصدا تأثیر میگذارد.
زمانی که جریان آشفته با سرعت کم از حفره مستطیلی عبور میکند، جریان درون حفره بسیار پیچیده است و طیف فشار ایجادشده توسط حفره شامل هردوی سروصدای باند پهن و صدای خالص است. برنامه آزمایشگاهی حفره در یک تونل باد با آشفتگی کم ایجادشده است، آزمایشات انجامشده برای اندازهگیری سروصدای جریان حفره و ارائه اطلاعات معتبر برای شبیهسازی عددی، تعبیهشده است. این مقاله بر روی اثر تغییر پروفایلهای لایه مرزی در ورودی حفره روی مشخصات هواصوتی جریان حفره، متمرکز است. با روش اندازهگیری حسگرهای فشار دیواره، میکروفونها و سیم داغ[3] ، بر اساس حفره با نسبت طول به عمق 2 و 4 ، پروفایلهای لایه مرزی ورودی از طریق روشهای نصب بلوک متفاوت، تغییر میکند. خواص هواصوتی حفره در حالت جریان لایه مرزی ورودی متفاوت بهدستآمده است، و این امر یک پایه برای تحقیق پیرامون جلوگیری از سروصدای جریان حفره ارائه میکند.
مدل تجربی
مدل حفره باز از ساختار چوبی استفاده میکند. درجه انسداد مدل در قسمت آزمون تونل باد در حدود 80% است. بیشترین عمق حفره Dmax=116mm ، بیشترین طول Lmax=700mm و بیشترین عرض Wmax=1200mm است. مدل حفره در شکل 1 نشان دادهشده است. سطح تماس مدل با دیواره تونل باد با فوم ( کف) نرم، بهمنظور جلوگیری از عبور جریان موضعی به سمت بالا و پایین، لایه گذاری شده است درحالیکه اثرات ارتعاش تونل باد روی ساختار جریان مدلها را کاهش میدهد.
- b) مدل حفره نصب شده در تونل باد a) قسمت آزمون دوبعدی
با انسداد حفره در امتداد جهت جریان از لبه جلویی یا لبه پشتی، اثرات لایه مرزی متفاوت در ورودی حفره روی مشخصات هواصوتی جریان موردبحث قرار میگیرد. برنامههای مشخصی در جدول 1 نشان دادهشده است.
توجه
- برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.