توضیحات
عنوان فارسی: طراحی شبکه های توزیع لجستیک شهری کم کربن با استقرار منابع
عنوان انگلیسی:
Low-carbon city logistics distribution network design with resource deployment
چکیده
دولت چین امروزه در تلاش است تا هدف خود مبنا بر کاهش کربن دی اکسید را تا سال 2020 عملی سازد ، و در این راستا از هر گونه منبع صنعتی درخواست کرده است تا تولید مواد کربنی خود را کاهش دهد . برای سیستمی چون سیستم توزیع لجستیک شهر که یکی از مصرف کننده های مهم انرژی و نیز آلاینده محسوب میشود ، ذخیره انرژی و کاهش میزان ضایعات از اهداف مهم کلانشهر هایی چون بیژینگ به حساب می آید . با در نظر گرفتن گسترش منابع کم کربن و نظریه های منطقی و نیز پارامترهای مطرح شده ، در این مقاله مدلی برای برنامه ریزی طراحی شبکه های توزیع لجستیک شهر با کربن سطح پایین با استقرار منابع ارائه شده است . مدل ارائه شده ، مدلی دوخطی و غیر محدب برنامه ریزی عدد صحیح است و به یک عدد صحیح مختلط خطی خالص کاهش می یابد . به جهت تشخیص میزان اثر این مدل ، بر روی اپراتورهای لجستیک شهر در بیژینگ مطالعات دقیق تجربی انجام گرفته است و نیز تبلیغات عمومی در جهت بهینه سازی متناسب با IBMILOG CPLEX انجام گرفته است . پس از بررسی نتایج بهینه سازی و مقایسه ی آن با مدل های بهینه ی قدیمی ، دریافتیم که مدل به کار گرفته شده در این پژوهش می تواند به توزیع تدارکات شهر به گونه ای کمک رسانی کند که بتواند 9.2 درصد هزینه های عملیاتی را در طول یه چرخه ی کامل ذخیره کند و به دنبال آن تخلیه ی کربن دی اکسید را حدااکثر تا 54 % یا 2135 تن کاهش دهد .
مقدمه
براساس پژوهش هایی که در گذشته انجام گرفته است می دانیم که گاز های گلخانه ای اثرات مخربی بر سیستم آب و هوایی زمین دارند . دولت چین از کاهش میزان تخلیه ی کربن دی اکسید تا سال 2020 خبر داد به طوری که عدد آن در مقایسه با سال 2005 به 40 الی 50 درصد تولید ناخالص داخلی کاهش خواهد یافت . افزایش جمعیت در شهر ها نیز دولت را بر آن کرده است تا در جهت کنترل آلودگی های به وجود آمده دست به اقداماتی بزنند . مالیات مربوط به مصرف کربی نیز یکی از سیاست گذاری های دولت است .
چین در حال گسترش میزان شهرنشینی و افزایش جریان جمعیت و مصرف انرژی می باشد . زیست محیط های شهری در بسیاری از مناطق در حال نابودیست و با این توسعه ی ناپایدار پیش رو با چالش های خطرناکی مواجه شده است . به علت افزایش مصرف کننده های انرژی و نیز آلاینده ها ، شهر ها باید نقش کلیدی و مهمی را در کنترل گازهای گل خانه ای ایفا کنند . در سال های اخیر ، بخش توزیع لجستیک در شهر به سرعت در شهرهای بزرگ چین پیشرفت کرده است و یکی از مهم ترین علت های این پیشرفت حمایتیست که ازسمت دولت ارائه میشود . دولت علی رغم نقش مهمی که در گسترش اقتصاد محلی ، افزایش شغل یابی ، و توسعه ی رقابت جامع شهرستان ایفا کرده است اما ، ثبات اقتصاد خارجی اش را در دستان گروه های مدیریتی مختلف از جمله بخش های کنترل آلودگی کربن دی اکسید و منابع مصرف انرژی قرار داده است .
دراین مقاله خواهیم دید که چگونه می توان آلودگی های کربی دی اکسید را از زاویه ی جدیدی در تحقیقات پژوهش گران ، کنترل کرد . یک شبکه ی توزیع تدارکات دوسطحی با همراه چندین امکانات مربوط به کارآمد کربن در مراکز توزیعی مختلف ساخته شد . ما نیز مساله را با حدااقل هزینه های عملیاتی مربوط به ماالیات کربن مطرح کردیم چرا که میبایست به سیاست مالیات بر کربن که در آینده ی نزدیک در چین اجرا خواهد شد ، عمل میکردیم . با توجه به مقیاس متوسط مساله ، از IBM CPLEX به عنوان حل کننده ی هسته ی ابزار بهره وری استفاده کردیم . براساس آنچه نتایج پژوهش نشان می دهد ، باید گفت که مدل به کار گرفته شده دراین پژوهش در کاهش آلاینده های کربنی و نیز کاهش هزینه های مربوطه در مقایسه با سایر راهکارهای مدیریت کربن ، بسیار موثر تر بروز داده است . پیشنهادات و نتایجی مبنا بر سیاست گذاری هایی دراین مینه نیز ارائه شده است .
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.