توضیحات
چکیده
در این مقاله من به سراغ شالوده اخلاقی اقدام بشردوستانه در قانون بین المللی و همتای اسلامی آن می روم. هدف من این است که ویژگی های مشترک قوانین هر دو را شناسایی کنم و ببینم که آیا می تواند توجیه مشابه یا یکسانی در میان فرهنگ ها مورد استفاده قرار بگیرد تا به اهداف یکسانی دست پیدا کنم. به عبارت دیگر، یک هدف این است که این ادعا را بسنجیم که اساس هر اقدام بشر دوستانه ای که توجیه می شود، یک درخواست جهانی است.
هر دو قانون اسلامی و بین المللی، اقدام بشردوستانه را به عنوان اصول اخلاقی توجیه می کنند. توجیه اساس قانون بین المللی بر پایه سخن گفتن از حقوق بشریت است. قانون اسلامی مبنای کافی برای مشروعیت بخشیدن به اقدام بشردوستانه فراهم می کند، و آیه های قرآنی ما، عقاید دانشمندان و اصول اسلامی یک پیش زمینه برای آن به وجود می آورد. برترین مقام در این تکلیف، مفهوم شأن بشریت است(کراما الانسان). ما هیچ مخالفتی بر روی این موضوع بنیادی، بین بیانیه جهانی حقوق بشر(UDHR) و قانون اسلامی پیدا نکردیم. شأن بشریت همان طور که در حقوق بشر بین المللی و همتای اسلامی آن پذیرفته شده است، می تواند اصول و ضوابط لازم الرعایه حقوق بین الملل[1] را تشکیل دهند، که یک میراث مشترک برای بشر است که هرکسی می تواند با آن موافقت کند.
کلمات کلیدی: مداخله بشر دوستانه، حقوق بین الملل، حقوق اسلامی، حقوق بشر دوستانه
معرفی
این مساله مد شده است که از کاربرد اقدام بشردوستانه به وسیله به کارگرفتن مطالعات مختلف اطلاعات برجسته در قانون بین المللی دفاع کنیم یا علیه آن اظهار نظر کنیم. این گونه مباحثه غالبا هدف اصلی که اقدام بشردوستانه با آن سر و کار دارد را مبهم می سازد: حقوق بشر و شأن افرادی که علیه آنان خشونت های پرسر و صدای این قوانین اعمال شده است.
بنابراین ویژگی اصلی مطالعه قوانین بین المللی به این روش،غیبت هر منبعی از اخلاقیات است. به این دلیل است که می گوییم، اگر ما بتوانیم سرهایمان را برگردانیم و جرایم و شکنجه هایی که علیه عده معینی از مردم اعمال می شود را فراموش کنیم و از قانون بهره ببریم- هر نوع قانونی- تا این حالت خود را توجیه کنیم، ما موجودیت اساسی قانون که اخلاق است را انکار می کنیم. با مطالعه این مقدمه مربوط به منشور UN یا اظهارنامه جهانی حقوق بشر[1]، هرکسی نقش آشکار قوانین اساسی این اطلاعات پذیرفته شده بین المللی را درک می کند. من با این مساله که قانون و اخلاق دست به دست می گردند مخالفت می کنم، به این دلیل که در هر دوره زمانی، قانون مجموعه ای از قوانینی که به عنوان مفهوم اخلاق در آن دوره زمانی مشخص شناخته می شود را برگرفته است. همین مساله در مورد قانون بین المللی هم صادق است. همان طور که تسون[2] می گوید، ” شکی نیست که اصول قوانینی که درگیر اقدام بشردوستانه است یک بعد اساسی اخلاقی دارد.”
[1] Universal Declaration of Human Rights [2] Tesonتوجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه تخصصی
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.