توضیحات
شبیه سازی و کدنویسی پردازش چندین تصویر با نرم افزار متلب
صورت مساله (ترجمه ماشینی):
- انتخاب آستانه K-means
ورودی: rice.png از متلب
الف – انتخاب معنی آستانه
تمام گوشه های تصویر را به عنوان پس زمینه اولیه و مابقی را به عنوان جسم اولیه با اندازه گوشه 10 قرار دهید
میانگین مقادیر هر دو منطقه را محاسبه کنید
آستانه دو خوشه را با میانگین دو مقدار میانگین پیکسل ها را طبق آستانه تخمین زده شده تخمین بزنید
تکرار میانگین مقادیر را محاسبه کنید ، پیکسل ها را خوشه بندی کرده و تخمین بزنید آستانه 1 وقتی آستانه جدید بیش از 1 تغییر نمی کند ، حلقه را متوقف کنید.
ب) نمایش
نمایش 2 محور در یک شکل ، از جمله تصویر اصلی و تصویر آستانه دار آستانه نهایی و تعداد حلقه ها در عنوان محورها را نشان می دهد
2.livewire
input: pout.tif از متلب
الف) تقریب شیب
اندازه گرادیان G را با فیلتر Sobel تقریب کنید
ب) لایو
دو محل پیکسل را به عنوان ورودی بگیرید ، یکی به عنوان نقطه شروع و دیگری به عنوان نقطه انتهایی ، وزن لبه محلی را بین پیکسل های همسایه (p، q) محاسبه می کند: f (p، q) = (حداکثر (G) –
G (q)) / (حداکثر (G) – دقیقه (G)). فاصله (p ، q) / √2
مسیر را در محله 8 متصل در هر پیکسل جستجو کنید
با استفاده از الگوریتم Dijkstra ، مسیر بین دو مکان پیکسلی انتخاب شده با حداقل مقدار وزن لبه را پیدا کنید.
ج) نمایش
نمایش نتایج در 2 شکل مختلف
نمایش 4 محور در شکل اول ، از جمله تصویر اصلی ، تصویر شیب ، تصویر نشانگر نقاط شروع و پایان ، و تصویری که مسیر نتیجه را نشان می دهد
در شکل دوم 4 محور نمایش داده شود ، از جمله تصویر نشان دهنده مسیر نتیجه ، نقشه فاصله مربوط به نقطه شروع ، تصویر باینری با پیکسلهای بازدید شده به عنوان 1 و تصویر نشانگر نقشه فهرست پیکسلهای بازدید شده قبلی.
d) یادداشت هایی برای الگوریتم Dijkstra
پیاده سازی: http://en.wikipedia.org/wiki/Dijkstra٪27s_ الگوریتم # Pseudocode
برای ذخیره متغیرهای راهنما از الگوریتم از تصاویر استفاده کنید: از جمله dist ، بازدید شده ، قبلی ، Q
پروژه پردازش تصاویر دارای دو شاخه عمدهٔ بهبود تصاویر و بینایی ماشین است. بهبود تصاویر دربرگیرندهٔ روشهایی چون استفاده از فیلتر محوکننده و افزایش تضاد برای بهتر کردن کیفیت دیداری تصاویر و اطمینان از نمایش درست آنها در محیط مقصد (مانند چاپگر یا نمایشگر رایانه) است، در حالی که بینایی ماشین به روشهایی میپردازد که به کمک آنها میتوان معنی و محتوای تصاویر را درک کرد تا از آنها در کارهایی چون رباتیک و محور تصاویر استفاده شود.
در معنای خاص آن پردازش تصویر عبارتست از هر نوع پردازش سیگنال که ورودی یک تصویر است مثل عکس یا صحنهای از یک فیلم. خروجی پردازشگر تصویر میتواند یک تصویر یا یک مجموعه از نشانهای ویژه یا متغیر (ریاضی)های مربوط به تصویر باشد. اغلب تکنیکهای پردازش تصویر شامل برخورد با تصویر به عنوان یک سیگنال دو بعدی و بهکار گرفتن تکنیکهای استاندارد پردازش سیگنال روی آنها میشود. پردازش تصویر اغلب به پردازش دیجیتالی تصویر اشاره میکند ولی پردازش نوری و عکاسی آنالوگ تصویر هم وجود دارند. این مقاله در مورد تکنیکهای کلی است که برای همه آنها به کار میرود.
- فایلهای پروژه به صورت کامل پس از خرید فایل بلافاصله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.