توضیحات
عنوان فارسی: رویکردی به آموزش حسابداری مدیریت بینالمللی و کنترل : یکپارچهسازی استراتژی شرکت، ساختار سازمانی و فرهنگ
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
AN APPROACH TO TEACHING INTERNATIONAL MANAGEMENT ACCOUNTING AND CONTROL INTEGRATING CORPORATE STRATEGY, ORGANIZATIONAL STRUCTURE AND CULTURE
خلاصه
روند آموزش حسابداری مدیریتی به این صورت است که بهصراحت تغییرات در تولید و تنظیمات سازمانی برای نشان دادن ارتباط تکنیکهای خاص و پردازش آن به محققان، را تصدیق میکند. تمرکز همواره بهشدت روی محیط داخلی پایدار است. زمانی که یکچشم انداز بینالمللی اتخاذ میشود، با ابعاد جدید و متفاوت مواجه میشویم که نیازمند مسائلی مانند ارزیابی عملکرد، قیمتگذاری انتقال، تصمیمات سرمایهگذاری و غیره برای بررسی توسط یک رویکرد جامع است. این مقاله به بررسی اهداف آموزشی یک دوره که تلاش برای استقرار مسائل حسابداری مدیریتی سنتی درزمینهٔ های استراتژیک، سازمانی و فرهنگی دارد، میپردازد. با ادغام این ابعاد نشان داده میشود که تحلیل و بررسی مسائل حسابداری مدیریتی از یک دیدگاه بینالمللی میتواند در راهی که محققان را با یک تجربه آموزشی غنیتر آشنا کند، صورت بگیرد.
معرفی
هدف از این مقاله به اشتراک گذاشتن ایدهها به این منظور است که چگونه یک دوره حسابداری مدیریتی بینالمللی طراحی و آموزش دهیم. اساساً برای این رویکرد، باور این است که چنین دورهای باید نیاز به دانستن موضوع درزمینهٔ ابعاد استراتژیک، سازمانی و فرهنگی را که بر حسابداری مدیریتی و سیستمهای کنترل در شرکتهای چندملیتی (MNCs) تأثیر میگذارند، را شناسایی کند. ایدههای ما بر اساس تجربه بهدستآمده در توسعه و آموزش چنین دورهای در حسابداری مدیریت بینالمللی در دانشگاه گلاسکو اسکاتلند است. این دوره بهعنوان یک انتخاب دانشجویان ارشد حسابداری و مدیریت بازرگانی از سال 1988، پیشنهاد میشود. با بازخوردی که از دانشجویان داریم و مشاوره از همکاران، ازجمله استادان مدعو که در این دوره حضور داشتند، بهبودهایی درزمینهٔ هردوی طراحی و محتوا در طول سالیان انجامگرفته است. این دوره در حال حاضر بهخوبی تثبیتشده و انتخاب محبوبی است که پس از دورههای اصلی در محیط تجارت بینالمللی، حسابداری مدیریتی، نظریه حسابداری و امور مالی شرکت، تدریس میشود. در این مقاله، ما ابتدا اهداف آموزشی و تربیتی این دوره را بیان میکنیم. سپس به بحث راجع به ابعاد بینالمللی حسابداری مدیریتی و کنترل میپردازیم که پایهای برای طراحی و توسعه دوره و ساختار این مقاله ارائه میکنند. بر این اساس، یک بررسی ازآنچه ما بهعنوان عوامل مهم در نظر گرفتیم، شامل : استراتژی، ساختار سازمانی و فرهنگ، میباشد. به دنبال این امر، یک تحلیل از موضوعات مختلف ارزیابی عملکرد و کنترل در پرتو این عوامل تربیتی انجام و نگاهی به تحولات احتمالی آینده داریم.
اهداف آموزشی و تربیتی
هدف از دوره حسابداری مدیریتی بینالمللی و کنترل، تزریق آگاهی به دانشجویان و درک سختیها و پیچیدگیهای استفاده از تکنیکهای حسابداری مدیریتی سنتی در یک زمینه بینالمللی است. آنچه بهسرعت واضح میشود این است که هیچیک از سیستمهای ارزیابی عملکرد، قیمتگذاری انتقال، بودجهبندی سرمایه و یا تخصیص هزینه نمیتواند از فراگیری در طراحی حسابداری مدیریتی و سیستمهای کنترل در شرکتهای چندملیتی استفاده نماید. تأثیرات قابلتوجه و فراگیر ابعاد تربیتی که ما بهعنوان استراتژی، ساختار سازمانی و فرهنگ میشناسیم، در طول این دوره موردبحث قرار میگیرد. دستیابی موفقیتآمیز به اهداف آموزشی، دو سؤال فوری را مطرح میکند. اول اینکه، تا چه حد ابزار باکیفیت خوب برای نشان دادن غنای متغیرهای تربیتی بالا موجود است؟ ما مراجعی را بهعنوان نمونههای ابزار و حالاتی که تجربه نشان میدهد که مؤثر هستند، ارائه کردیم. سؤال دوم مربوط به دیدگاهی است که اتخاذ میشود. آیا باید مطالعه حسابداری مدیریتی بینالمللی متمرکز بر شرکتهای چندملیتی فردی باشد یا متمرکز روی تلاش برای شناسایی گرایشهای ملی و ارائه یک چارچوب تطبیقی بینالمللی باشد؟
برای هرکسی که تحقیقات میدانی شامل شرکتهای بزرگ انجام داده است، دو دیدگاه به هم گرهخورده به رسمیت شناخته میشود. حضور شرکتهای چندملیتی در همهجا همواره به تمام موارد سرایت کرده است. بهجز دقیقترین نمونههای ساختهشده عملیاتهای شرکتهای ملی.
توجه
- برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.