توضیحات
عنوان فارسی: ادغام تصمیمات مکان یابی، مسیریابی و دارائی ها جهت رفع مشکل طراحی زنجیره تأمین دو هدفه با در نظر گرفتن ریسک
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Incorporating location, routing, and inventory decisions in a bi-objective supply chain design problem with risk-pooling
چکیده
این مقاله یک مسئلهی طراحی شبکهی تک منبعی برای یک زنجیره تأمین سه سطحی در نظر میگیرد. برای اولین بار، یک مدل ریاضی جدید که ریسک، وجود موجودی در مراکز توزیع با تقاضای غیرقطعی، وجود چندین گزینه برای حمل و نقل محصول بین تسهیلات و مسیر پای وسایل نقلیه از مراکز توزیع به مشتریها در سیستم احتمالی زنجیره تأمین در نظر گرفته شده است، به طور همزمان این مسئله به صورت یک مدل برنامهریزی عدد صحیح مختلف غیرخطی احتمالی دو هدفه فرمولیه شده است. هدف این مدل تعیین تعداد مراکز توزیع استقرار یافته، مکان مراکز توزیع و سطوح ظرفیت و تخصیص مشتری ها به مراکز توزیع و مراکز توزیع به تأمین کنندهها میباشد.
علاوه بر اینها همچنین تصمیمات کنترل موجودی مثل مقدار سفارش محصول و مقدار ذخیره اطمینان در هر مرکز توزیع باز (استقرار یافته) گرفته میشود و نوع وسیله نقلیه برای حمل و نقل انتخاب میشود. علاوه براین، تصمیمات مسیریابی مانند تعیین مسیرهای وسایل نقلیه که از مرکز توزیع مشخصی شورع میشود تا تقاضای مشتریهای تخصیص یافته را تأمین کند و به آن مرکز توزیع بازگردد. همهی اینها طوری انجام میشود که کل هزینهی سیستم و زمان حمل و نقل کمینه گردد. نرم افزار ling برای حل مدل پیشنهادی استفاده شده است. نتایج محاسباتی در این مقاله توضیح داده شده است.
پیش زمینه:
این روزها، تغییرات سریع اقتصادی و فشار رقابتی در بازار جهانی شرکتها را مجبور میکند تا به موضوعات زنجیره تأمین توجه بیشتری نمایند. شرکتی که ساختار شبکهی زنجیره تأمین آن مناسبتر است دارای مزیتهای رقابتی بیشتری است. این ساختار به غلبه بر اختلالات محیطی کمک میکند.
(Dutlier eld 2007). تجزیه و تحلیل مسائل مکانیابی و تصمیمگیری. در مورد مکان تسهیلات به عنوان یکی از موضوعات مهم تصمیمگیری در شرکتها در نظر گرفته شده است. مسلماً، مکانیابی مناسب تسهیلات تأثیرات زیادی بر سودهای اقتصادی، خدمت مناسب و رضایت مشتری دارد. با رواج پیدا کردن زنجیره تأمین به دلیل تأثیرش بر فاکتورهای اثربخشی عملیاتی مانند موجودی، سطح پاسخگویی، مدت تحویل، توجه زیادی معطوف به ایجاد شبکههای توزیع شده مکانیابی تسهیلات و نحوهی ارتباط آنها با مشتریها فاکتور مهمی در طراحی شبکهی توزیع است. (Francis etd. 1992, Gong etd 1997).
امروزه، همانطور که شرایط زندگی به دلیل تغییرات رو به افزایش دنیا تغییر کرده است. متقابلاً شرایط مهم تغییر کرده است بهطوریکه زنجیرههای تأمین با آنها مواجه و تحت تأثیر آنها قرار گرفتهاند. مدیر با شرایط ناشناختهی بیشتری و ریسکهای جدید مواجه شده است. تقاضای مشتریان غیرقطعیتر و متنوعتر شده است و مدت زمان تحویل خدمات بسیار مؤثر است. تنوع تقاضا میتواند به عنوان یکی از منابع مهم عدم قطعیت در یک زنجیره تأمین شناسایی شود (Guptu.etd.2000) از اینرو، موجودی و نگهداری محصول در یک مرکز توزیع موضع مهمی در زنجیره تأمین است (Liao etd.2010). وجود موجودی در این مراکز میتواند موجب کسب موقعیت در دستیابی به مزیت در نظرگیری ریسک برای غلبه بر تنوع تقاضای مشتریان شود. استراتژی در نظرگیری ریسک و متمرکز کردن موجودی درمزاکز توزیع به عنوان راههای مؤثر برای مدیریت عدم قطعیت تقاضا برای دستیابی مشتریان به سطح خدمت مناسب در نظر گرفته شده است. مدت تحویل یکی از عوامل مؤر در سطوح ذخیره اطمینان به علت عدم قطعیت تقاضای مشتری میباشد. (Parke ted.2010). مدت زمان تحویل به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند روش حمل و نقل. روشهای متفاوت حمل و نقل ارتباط معکوس بین هزینه و زمان را شامل میشود. این روشها مسیرهای متفاوتی را برای هر نوع وسیله نقلیه در برمیگیرد (Cardora, Valdes etd.2011).
فرضیهی ضمنی به این صورت است که حالت یا روش حمل و نقل سریعتر گرانتر است که این فرضیه توازنی بین هزینه و زمان که بر ساختار شبکهی توزیع. تأثیر میگذارد را ایجاد میکند. در دهههای اخیر، عنوان مسئلهی مسیریابی ناهمگن در حالت وجود چند انبار برای افزایش بهرهوری و کارایی سیستمهای حمل و نقل ارائه شده است که هدف آن کمینه کردن هزینه و تعداد وسایل حمل و نقل بوده است (Bettirelli etd,2011).
مرور ادبیات
یکی از عوامل مهم بهرهوری و سودآوری فراگیر یک زنجیره تأمین در نظرگیری شبکهی توزیع آن است که میتواند برای دستیابی اهداف گوناگون زنجیره تأمین استفاده شود. طراحی یک شبکهی توزیع شامل 3 زیر مسئله است که عبارتند از: مکانیابی، تخصیص، مسیریابی وسیلهی نقلیه و کنترل موجودی. در ادبیات، عدهای از نویسندگان دو مورد از زیر مسئلههای بالا را در نظر گرفتند مثل مسائل مکانیابی- مسیریابی، مسائل موجودی، مسیریابی و مسائل مکانیابی- موجودی مسائل مکانیابی- مسیریابی بررسی و طبقهبندی شدند توسط (Min etd.1998) (Nagy and Salhi 2007) مسائل موجودی- مسیریابی نیز مطالعه شدند توس.2008) (Zhao etal,etal (yue teal 2008,Day etal 2008, Oppen and Loketangen, 2008).
علاوه بر اینها عدهای مسائل موجودی- مکانیابی را در نظر گرفته مانند (Sheu 2005, Daskin etal 2002) نهایتاً (Ahmadi javid and Azad (2010)) مدلی برای مسئلهی مکانیابی- مسیریابی- موجودی ارائه دادند. آنها یک هدف برای مدلشان در نظر گرفتند و زمان حمل و نقل و ریسک را در نظر نگرفتند.
در این مقاله، ما برای اولین بار یک مدل چند هدفه که به صورت همزمان مکان، تخصیصی، ظرفیت، موجودی، انتخاب وسیلهی حمل و نقل و تصمیمات مسیریابی با در نظرگیری ریسک در یک سیستم زنجیره تأمین احتمالی را در نظر میگیرد، ارائه میدهیم. هزینه سیستم کمینه و زمان کل حمل و نقل کمینه میشود.
توجه
- برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.