توضیحات
عنوان فارسی: کنترل سریع و مستقیم گشتاور گرداننده موتور القایی باز با استفاده از بردارهای فضای ولتاژ12وجهی
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Fast Direct Torque Control of an Open-End Induction Motor Drive Using 12-Sided Polygonal Voltage Space Vectors
چکیده:
طرح کنترل گشتاوری بر اساس الگوریتم کنترل گشتاور مستقیم (DTC)با استفاده از بردار ولتاژ12سطحی برای کنترل درسرعت های مختلف در موتورهای القایی باز پیشنهاد شده است.برنامه DTC مرسوم از بردار شار استاتور برای تشخیص قطاع (بخش )و سپس از بردارکلیدزنی برای کنترل شار استاتور و گشتاوراستفاده می کند.بنابراین طرح DTC پیشنهادی بردار های کلیدزنی را بر اساس اطلاعات قطاع بردار ولتاژمحاسبه شده استاتور و مکان مرتبط به آن نسبت به بردار شار استاتور انتخاب می کند.محاسبه ولتاژ پایه استاتور بر پایه مدل حالت IMو فرکانس همزمان عملکرد با استفاده از شار استاتور محاسبه شده وتکنیک حالت صافی پایین گذرانجام می شود .طرح DTCپیشنهادی مکان های دقیق بردار پایه ولتاژ استاتور و بردار شار استاتور رابرای انتخاب بهترین بردارکلیدزنی برای کنترل سریع گشتاور با تنوع کم شار استاتور در باند کنونی هیسترزیس به کار می برد .طرح DTCکنونی اجازه کنترل بار کامل گشتاور را با پاسخ کوتاه درسرعت بسیار پایین با کاهش تنوع فرکانس کلیدزنی می دهد.نتایج دقیق تجربی برای کنترل سریع گشتاور از سرعت صفر تامقادیر مجاز سرعت در این مقاله ارائه می شود.
1.مقدمه
برنامه های وسیله الکتریکی نیاز به کنترل مداوم گشتاور دارند تا سرعت وسیله را تنظیم کنند.این نیاز باعث شده است که به یک برنامه کنترل با دقت بالا ،سریع و با قدرت کنترل دقیق گشتاور موتور گرداننده نیاز داشته باشیم.رایج ترین برنامه ها در این زمینه برنامه های کنترل بردار و کنترل گشتاور مستقیم(DTC)[[1]و[2]هستند.طرح DTCبه وسیله [3]و[4](به عنوان خود کنترل کننده مستقیم)طراحی شده است که با ساختار اصلی خود اختلافات اندکی دارد،مثل رفع خطاهای اصلی در هر کنترلگر بر پایه پسماند مغناطیسی با تغییر فرکانس ،الزامات نمونه برداری بالا برای اجرای دیجیتالی،اخیرا موج گشتاور بالا[5]-[11]،روش پیش بینی کنترل[12]،[14]،تکنیک لرزش [15]،روش کنترل متغیر[16]،کنترل منطقی فازی[17]و ماشین بردار محافظ (SVM) [10]،[18]-[20] برنامه های کاربردی را در گرداننده موتور یافته اند.علاوه براین استفاده از این طرح های کنترل در طی یک مرحله تغییر بزرگ در فرمان گشتاور سریعترین واکنش گشتاور راتضمین نمی کند.
در زمان فرمان گشتاور بزرگ ،حتما منبع ولتاژ استاتور از محدوده بردار ولتاژ وبه دنبال آن حدودشش گوشه بالاتر می رود.
در این موقعیت SVM باید به گونه مانند دینامیک مدل مدولاسیون عمل کند.این مدلها طراحی شده است تا خطای بردار ولتاژ را به پایین ترین حد خود برساند تا نتیجه خوبی مثل رسیدن به واکنش سریع گشتاور محقق شود.بنابراین بیشتر آنها بیشترین واکنش گشتاور را تضمین نمی کنند.
در همهDTC های هیسترزیس،بردار ولتاژ شش وجهی برای کنترل گشتاور انتخاب شده است.این مقاله برنامهDTC را پیشنهاد می کند که درگردانندهIM با استفاده ازاینورتر بر پایه بردار فضای IM12 وجهی ازبردارولتاژ استاتورمحاسبه شده برای مشخص کردن اطلاعات قطاع مورد نظر استفاده می کند.در این مقاله اطلاعات قطاع برای خروجی اینورتربا محاسبه ولتاژ پایه استاتور انتخاب می شود .در سرعت پایین کاهش مقاومت استاتور بسیار مهم می شود و ولتاژپایه استاتور در هر بخش بین 0 تا 90 درجه به نسبت بردار شار استاتور می تواند باشد. در برنامه پیشنهادی کنترل شاروگشتاور بر اساس تکنیک جدید انتخاب قطاع (در سرعت بسیار پایین عملکرد)در یک جدول دقیق کلیدزنی ارائه شده است.برنامه DTCحاضر دارای محدوده مدولاسیون افزایش یافته با تنوع فرکانس کلیدزنی کمتر باعث کنترل گشتاور با بار کامل وپاسخ سریع به سرعتهای بسیار کم کمتر از 5 هرتزمی شود.این برنامه برای وسیله الکتریکی به واسطه کنترل سریع گشتاور در تمام محدوده سرعت از صفرتا مقدار ممکن برای چرخش در دو جهت کارکردی آسان را فراهم می کند.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.