توضیحات
عنوان فارسی: کاربرد آموزش انتقال در سیستم توصیه تکلیف
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Application of Transfer Learning in Task Recommendation System
کاربرد آموزش انتقال در سیستم توصیه تکلیف
چکیده:
به منظور مواجه شدن با نیاز آموزش فردی، پلتفورم آموزش شبکه کنونی همه را در سیستم توصیه دارد از جمله توصیه از منابع آموزش، توصیه از تکلیف(وظیفه) و تمرین و غیره. مسائلی مانند داده قدیمی و داده پراکنده همچنان در توصیه پلتفورم آموزش وجود دارند. سیستم توصیه تکلیف از دورههای آموزشی کامپیوتر را به عنوان مثال در نظر بگیرید، دانش کامپیوتر خیلی سریع به روز میشود. دانش قدیمی طی دو یا سه سال قدیمی و منسوخ میشود. مورد دیگر این است که وقتی وبسایت برای استفاده قرار داده میشود، چنانکه ترافیک وبسایت خیلی کم است، دادهی تکلیف تمام شده توسط دانشآموزان خیلی کم است. هر دو مورد میتوانند منجر به داده پراکنده از سیستم تکلیف در پلتفورم آموزش شبکه شوند. به منظور حل این مشکل، این مقاله تلاش میکند تا آموزش انتقال را در سیستم توصیه آموزش شبکه اعمال کند و امکانپذیری آن را از طریق تجربه و آزمایش بررسی کند.
واژگان کلیدی: آموزش انتقال، سیستم توصیه، میانگین خطای مطلق، ریشه میانگین مربع خطا.
1- مقدمه:
آموزش یادگیری، همانطور که از اسمش مشخص میشود، به معنی انتقال پارامترهای مدل آموزش دیده به مدلهای جدید و به منظور کمک به مدلهای جدید برای آموزش مجموعه داده است. ترویج تحقیق آموزش انتقال بر اساس چنین حقیقتی است که مردم آگاهانه از دانشی که قبلاً یاد گرفتهاند برای حل مسائل جدید سریعتر و بهتر استفاده خواهند کرد. مفهوم آموزش انتقال برای اولین بار به صورت رسمی در فیلد(رشته) آموزش ماشین و دادهکاوی در جلسه مخصوص NIPS-95 در مورد “یاد بگیر یاد بگیری” معرفی شد. “یاد بگیر یاد بگیری” امیدوار است که مطالعه مادامالعمر دست یابد؛ امیدوار است که دانش فراگیر شده بتواند در یادگیری شناختی مورد استفاده قرار گیرد. پس از برگزاری جلسهی NIPS-95، مفهوم آموزش انتقال توجه تعداد بیشتری از محققان را به خود جلب کرد. دانشگاه انواع مختلفی از تحقیقات در مورد آموزش انتقال را پدیدار میکند. آن تحقیقات شامل آموزش چندوظیفهای، آموزش مادامالعمر، انتقال دانش، آموزش متنی و غیره میباشند.
آموزش انتقال میتواند به صورت گسترده اعمال شود، میتواند در پردازش زبان طبیعی، در ادبیات(جون، B و همکارانش، 2006) اعمال گردد، آموزش انتقال به منظور حل مسئلهای که در آن دادهی آموزش طبقهبندی شدهی معلوم پردازش شده توسط زبان خیلی پراکنده بودف مورد استفاده قرار گرفت، همچنین آموزش انتقال در طبقهبندی متن اعمال شده است، در ]راجات و همکارانش، 2006[ آموزش انتقال برای ایجاد احتمال پیشین اعمال شد و دانش میدانی در این پارامتر محصور شده بود. بر اساس تجربهی بالا، به منظور حل مشکل دادهی قدیمی یا دادهی پراکنده در پلتفورم آموزشی، این مقاله آموزش انتقال را در سیستم توصیه اعمال میکند تا مسئلهی پراکندگی داده در سیستم توصیهی پلتفورم آموزشی برطرف شود. جلسههای آموزشی پایهای کامپیوتر را به عنوان مثال در نظر بگیرید، دانش کامپیوتر به سرعت به روز میشود و اساساً هر دو یا سه سال به روز میگردد. وقتی پلتفورم آموزش شبکه برای زمان طولانی مورداستفاده قرار گرفته باشد، دادهی اولیه قدیمی میشود، به عنوان مثال، سیستم عامل آموزش دیده در چند سال قبل ویندوز XP بود اما امروزه سیستم ویندوز 7 است. دادهی تمرین وظیفهی اولیه برطبق ویندوز XP در دادهکاوی سیستم توصیه قابل ملاحظه نبود. مورد دیگر این است که وقتی وبسایت برای اولین بار برای استفاده قرار میگیرد، چنانکه ترافیک وبسایت خیلی کم است، دادهی وظیفهی تمام شده توسط دانشآموزان نیز خیلی کم میباشد. کاربرد آموزش انتقال به یکی از روشهای حل این مسائل تبدیل شده است.
2- الگوریتم آموزش انتقال:
یک پدیدهی نامتناسب منابع در پلتفوررم آموزش شبکه وجود دارد. برخی از برنامههای درسی برای مدت طولانی ارائه شدند و پلتفورم تمرین خیلی شلوغی بود و ترافیک زیاد و حجم زیادی از دادهی کاربران و تمرین را به همراه داشت. درحالیکه برخی از برنامههای درسی به تازگی ارائه شدهاند و ین وبسایتهای تکلیف برنامههای درسی به نظر خلوت و ساکت میآیند. دادهی کاربران و تمرین نسبتاً کم هستند که منجر به اثر نامعلوم و غیرمحسوس سیستم توصیه از این وبسایتها میشود. به منظور حل مسالهی دادهی پراکنده، ما یک راهحل را ارائه میدهیم که آموزش انتقال و سیستم توصیهی تمرین شبکه را ترکیب میکند. چنانکه سیستم توصیه تمرین شبکه از بستهی کامل کاربران و تمرین برای توصیه استفاده میکند، از این رو، محتوای انتقالی آموزش انتقال، رکود تکمیلی از کاربران و تمرین میباشد اما داده در یک مجموعه دادهی فشرده و مجموعه دادهی پراکنده دارای توزیع متفاوتی هستند و رکورد تکمیلی تمرین را نمیتوان مستقیماً انتقال داد. این مقاله فرض میکند که کلاس کاربران و کاس تمرین در پلتفورم آموزش شبکه تمایل خاصی به تمرین تکمیلی دارند و رابطهی کلاس کاربران و کلاس تمرین را میتوان تا حدودی در پلتفورم آموزش شبکه به شتراک گذاشت. ما از این رابطه که بیانگر کلاس است برای انتقال برنامههای درسی مشابه اما متفاوت در پلتفورم آموزش شبکه استفاده میکنیم.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.