توضیحات
عنوان فارسی: چرا کاربران موبایل به سرویس های شبکه های اجتماعی گوشی های هوشمند اعتماد میکنند؟ یک راهکار PLS-SEM
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Why mobile users trust smartphone social networking services? A PLS-SEM approach
چرا کاربران موبایل به سرویس های شبکه های اجتماعی گوشی های هوشمند اعتماد میکنند؟ یک راهکار PLS-SEM
چکیده- کاربران موبایل از طریق تکنولوژیهای پیشرفته موبایل میتوانند به اطلاعات آپدیت دسترسی داشته و نقشه هایشان را طی سفر متناظر با آن اطلاعات، تنظیم کنند. چنین سرویسهای موبایلی میتوانند با سرویسهای شبکه اجتماعی (SNS) ترکیب شده تا اطلاعات درحال حرکت را اشتراک گذاری کرده و دسترسی یابند. تحقیق زیادی بر روی تجارت اجتماعی موبایل وجود ندارد، مخصوصا در مورد اعتماد در اطلاعات مسافرتی و نصیحت از SNS گوشی هوشمند. این مطالعه، یک بررسی کمّی را ارائه میکند تا دریابد که چه چیزی بر اعتماد کاربران در نصیحت مسافرتی بدست آمده از SNS گوشی همراه (TTASS)، اثر میگذارد. یافته ها نشان میدهند که1. اعتماد کاربران موبایل در نصیحت مسافرتی بدست آمده از SNS گوشی هوشمند، بطور قابل توجهی با ارزش درک شده آنها ازSNS گوشی هوشمند (PVSS) و لذت از فعالیت SNS (ESA) مرتبط است. 2.ESA بطور قابل توجهی با نگرانی های حریم خصوصی (PC) و ریسک درک شده (PR) کاربران موبایل در ارتباط است و چنین PRای بطور قابل توجهی با PC در ارتباط است. و 3.PVSS بطور قابل توجهی با ESA و PR در ارتباط است. این یافته ها میتوانند به مدیران و تصمیم گیرندگان در صنعت توریسم، کمک کنند تا با تحقیقات روی نگرش مشتری و خلاقیتها در SNSگوشی همراه همگام بمانند و تاکتیک های مناسبی را بسازند تا از تجارت اجتماعی موبایل در محیط تجاری موجود در همه جا، بهره برند.
کلمات کلیدی: سرویسهای شبکه اجتماعی، نگرانی های حریم خصوصی، ریسک ادراکی، اعتماد، اپلیکیشنهای گوشی هوشمند، سرویسهای توریسم موبایل
1.مقدمه
گوشی های هوشمند نه تنها فقط ارتباطات صوتی را برای مردم فراهم میکنند، بلکه اپلیکیشنهای گوشی هوشمند هیجان انگیز و خلاقانه ای را نیز فراهم میکنند تا نیازهای مهم سرویسهای اطلاعات شخصی را انجام دهند. علاوه بر محتوای بیشتر زمانی و پاسخ سریع، اتصال به اینترنت از طریق گوشی های هوشمند به کاربران اجازه میدهد تا فعالیتهای موبایل خود را به سرویسهای شبکه اجتماعی (SNS، مانند فیسبوک) گسترش دهند تا به اطلاعات درحال حرکت دسترسی داشته و اشتراک گذاری کنند. بیشتر کاربران موبایل میخواهند SNS گوشی هوشمندی را استفاده کنند که بطور خاص دسترسی به سایتهای مسافرتی را ارائه دهند که اطلاعات آپدیت مبتنی بر مکان و توصیه هایی در مورد نقاط دیدنی، حمل و نقل، محل اقامت، رخدادها و فعالیتها، غذاخوری را بدهند. سرویسهای اجتماعی آنلاین نیاز دارند که کاربران اطلاعات شخصی شن از قبیل نام، تصاویر، علایق شخصی و جزئیات تماس شخصی را فراهم آورند. کاربر ممکن است مشتاقانه اطلاعات خصوصی را به اشتراک گذارد تا روابط اجتماعی اش را حفظ کند، کاربرانی با علایق مشابه را بیابد، و دانشی را از طریق SNS بدست آورد. این شرایط ممکن است موضوعات امنیتی راجع به نگرانی های حریم خصوصی و اعتماد را نتیجه دهد. تحقیقات قبلی، رفتار کاربر را در قبال تکنولوژی جدید مطالعه میکند تا قصد و پذیرش کاربران از رسانه اجتماعی را درک کند. از نظر موضوعات مبتنی بر اعتماد و نگرانی های حریم خصوص پذیرندگان،، فاکتورهای موثر بالقوه در رفتار کاربر، هنوز نیازمند بررسی بیشتر هستند. بنابراین، بررسی فاکتورهای حیاتی که در ادراک کاربران موبایل در مورد SNS گوشی هوشمند، از نقطه نظر نگرانیهای حریم خصوصی، ریسک درک شده و اعتماد اثر میگذارد، امری بسیار ارزشمند است. در ادامه این مقدمه، بخش 2 شامل چارچوب تئوریکی است. بخش 3 متدولوژی را شرح میدهد. بخش 4 یافته ها را ارائه میکند. بخش 5، بحث را به همراه محدودیتها و پیشنهادات برای تحقیق آینده، ارائه میکند.
2.بررسی ادبیات
2.1.اعتماد و ریسک
اعتماد ، به اعتقاد یک فرد و یا انتظار از رفتارهای اخلاقی دیگران تحت عوامل مختلف تاثیر گذار مانند هنجارهای ذهنی ، ریسک، اطمینان و امنیت، اشاره دارد. محققان از این فاکتورهای تاثیرگذار استفاده میکنند تا گرایش اعتماد را تعیین کرده و اعتماد را بعنوان جنبه مرکزی در تمام انواع روابط بسازند. تحقیقات قبلی نشان میدهد که ریسک با اعتماد رابطه دارد. روابط انسان شامل ریسکهای مختلفی است که ممکن است فعالیتها را از کار بیندازد یا به احساس وحشت، یا اضطراب منجر شود. اعتماد بعنوان چیزی که در کاهش عدم قطعیت اجتماعی و ریسک کمک میکند و چیزی که میتواند به افراد کمک کند تا از تعامل اجتماعی یاد بگیرند، یک عنصر حیاتی در محتواهای مجازی است. همچنین اعتماد، یک پیش بینی کننده مثبت برای رفتار و تعامل دیگر افراد است. اعتماد همچنین، به اعتقاد فرد در امنیت، قابلیت اعتماد، و صلاحیت سیستمی که کاربر با آن کار میکند، مخصوصا تحت شرایط ریسک، اشاره دارد. وقتی که اعتماد نباشد، کاربران تمایل دارند تا تعامل کمتری با سرویس و قسمتهای مربوطه داشته باشد.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.