توضیحات
عنوان فارسی: پویایی بهترین پاسخ در بازی محدود با تجمع افزودنی
عنوان انگلیسی:
Best response dynamics in finite games with additive aggregation
چکیده
اگر در یک بازی استراتژیک محدود تمام استراتژی ها عددی باشند، هر بازیکن تنها با مجموع انتخاب شرکا و یکی از سه ” محل تقاطع تکی ” تحت تاثیر قرار گرفته باشد شرایط متقاعد کننده است، پس همه ی مسیرهای بهبود بهترین پاسخ ها منجر به تعادل نش (Nash) می شود .
مقدمه
سازگاری نزدیک بینی فردی در بازی های استراتژیک از زمان A. کورنو(A.Cournot) مورد مطالعه قرار گرفته است . به تازگی یک گام مهم توسط مندرر و شپلی (1996a)، ایجاد شده است ، کسانی که ارتباط بین پویایی بهبود یک جانبه و “توابع پتانسیل” دربازی محدود برقرار و محرز کرده اند و یک لیست قابل توجه از بازی ها داشتن ویژگی مسیر بهبود محدود (FIP) تولید شده ، به عبارت دیگر، که هر مسیر بهبود یک جانبه در نهایت منجربه تعادل نش می شود . مک تک (سال 1996) ویژگی مسیر بهبود بهترین پاسخ محدود ضعیف تر(FBRP) را معرفی کرده است و نشان داد که در حال حاضر در بعضی از بازی ها بدون FIP است . کوکوشکین (سال 1999) استفاده از زبان رابطه دوتایی را پیشنهاد داده است : هر دو FIP و FBRP به راحتی به عنوان غیر مدور از روابط بهبود فردی مناسب بیان شده است . همچنین پتانسیل به عنوان یک ترتیب دقیق به جای یک تابع عددی قابل درک است .
این مقاله روش مندرر- شپلی- مک تک ( Monderer – Shapley – Milchtaich ) رابرای یک کلاس ازبازی های استراتژیک با خواص جبری طبیعی بکار برده اند . نخست، فرض کنیم که تمام استراتژی ها عددی هستند وهر بازیکن تنها تحت تاثیر مجموع انتخاب شرکا است . این کلاس از بازی ها به رسمیت شناخته شده و بدیهی است که توسط سلتن (سال 1970 ، فصل 8 و 9) مشخص شده است ، و شامل مدل های اقتصادی مانند ارائه خصوصی یک کالای عمومی (بد) وانحصار چند جانبه کورنو است .
دوم ، ما تنها بازی محدود را در نظر می گیریم . چون که هیچ بازاری در معاملات جهانی دربی نهایت کوچک نیست ( یا به طور نامحدود بزرگ ، از آن باب) مقادیری از هر نوع کالا، این ویژگی نمی تواند غیر واقعی نامیده شود . استدلال معمول این است که یک مدل پیوسته یک تقریب مناسب برای یک گسسته است زمانی که نقاط قابل قبول به اندازه کافی در خط واقعی متراکم هستند . این مقاله نشان می دهد که گاهی اوقات یک مدل گسسته ممکن است مناسب تر باشد . یک طرز عمل مشابه از بازی مداوم عملا امکان پذیر است (کوکوشکین، 2000A)، اما از لحاظ فنی خیلی مشکل تر است .
در نهایت، وضعیت و شرایط یکنواختی در هر قضیه تحمیل شده است . دو شرایط در ماهیت خود کاملا کلی هستند و همانطور که بولو و همکاران به رسمیت شناخته شده اند (سال 1985)، که به ترتیب مکمل های استراتژیک و جایگزین های استراتژیک آنها نامیده می شود. هر دو شرایط در مدل های اقتصادی اغلب مناسب بوده اند ، و، به عنوان مثال ، فودنبرگ و تیرول (سال 1991، بخش 12.3) ومنابع آن مشاهده شده است . سوم تنها در بازی با تجمع افزودنی احساس می شود . این اولین مدل فرمول بندی شده در مدل محدود چند جانبه کورنو و اغلب برای ثبات تعادل ضروری در نظر گرفته شده است . مناسب به نظر می رسد ، بنابراین، به منظور تاکید که در اینجا شرایط تنها در قضیه 3 اعمال شده ، که علاوه بر تقارن همانند مقالات اصلی توسط مک مانوس است (1962، 1964).
سازگاری فردی در بازی هایی با مکمل استراتژیک مورد مطالعه قرار گرفت . تاپ کیس (سال 1979، الگوریتم I) همگرایی مسیرهای بهبود بهترین پاسخ با شروع از خیلی پایین (یا خیلی بالا) از فضای مشخصات استراتژی ثابت شده است . ویوس (سال 1990) نتیجه را به مسیر شروع “بسیار بالا” یا “بسیار پایین” گسترش یافته است . میلگروم و رابرتز (سال 1990) فرآیندهای یادگیری انطباقی نسبتا به طور کلی درنظرگرفته شده ، اما همگرایی آنها را مطالعه و بررسی نشده است . فریدمن و مزتی (سال 2001) ثابت کردند که اگر مجموعه استراتژی زنجیره محدود باشند ، بنابراین هرمشخصه استراتژی به تعادل نش با مسیر بهبود یک جانبه متصل شده است ؛ آنها ویژگی ” FIP ضعیف ” نامیده می شود . در اینجا ما بر حسب همگرایی به منظور یک تعادل از تمام مسیرهای بهبود بهترین پاسخ علاقه مند هستیم ، و ما باید علاوه بر آن فرض جمع پذیری داشته باشیم .
همانند بهبود پویایی در بازی ها با جایگزین های استراتژیک ، اخیرا مقاله توسط دوبی و همکاران (سال 2002)، که مکمل های استراتژیک و جایگزین های یکنواخت مورد عمل قرار گرفته اند ، به نظر می رسد تنها مرجع مربوطه است . یک مقایسه با این مقاله را می توان در بخش 7.9 پیدا کرد .
از نقطه نظر کاملا فنی، دو روش اصلی برای اثبات غیر مدور و غیر چرخشی وجود دارد . گاهی اوقات، می توان بلافاصله یک تناقض از وجود مفروض را از یک چرخه بهبود گرفت ، همانطور که در زیر قضیه 1 ؛ متناوبا ، یک تعریف صریح ازپتانسیل است ، به عبارت دیگر، یک ترتیب دقیق در مجموعه ای از مشخصات استراتژی به طوری است که هر بهترین پاسخ بهبود مشخصات فعلی به سمت بالا هل داده می شود ، را می توان بدست آورد، همانند قضیه 2 است . درقضیه 3، مسیر میانی ومتوسط گرفته شده است: یک “شبه پتانسیل” صریح تعریف شده است، به عبارت دیگر ، یک پیش ترتیب است به طوری که هر بهبود بهترین پاسخ هم مشخصات را به سمت بالا هل می دهد یا برگ های آن را در همان سطح است ، و، زمانی که هر بازیکن بهبود را ایجاد می کند ، مشخصات به ناچار به سمت بالا می رود .
بخش بعدی شامل تعاریف اولیه و نماد سازی است . در بخش 3، سه قضیه اصلی فرمول بندی شده اند و یکی از آنها به اثبات رسیده است . اثبات پیچیده تر به ترتیب به قضایای 2 و 3 در بخش 4 و 5 به تعویق افتاده اند . بخش 6، یک پیشنهاد ویرایشگر پیوسته ، توصیف روابط بین مفاهیم پتانسیل ترتیب قرار داده شده ، در این مقاله ، از پتانسیل عددی استفاده شده است ، همانطور که مندرر و شپلی (1996a) معرفی شده اند . بحث در مورد بسط ممکن و مشکلات باز در بخش 7 مقاله نتیجه گیری شده است .
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.