توضیحات
عنوان فارسی: همکاری فرایند مهندسی مجدد با فرایند برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت کالاهای سرمایه ای
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Synergizing Business Process Reengineering with Enterprise Resource Planning System in Capital Goods Industry
همکاری فرایند مهندسی مجدد با فرایند برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت کالاهای سرمایه ای
- مقدمه
مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار [1](BPR)، به عنوان یک مفهوم برای استراتژی کسب و کار، تاثیر آن در بخش های صنعتی با ظهور لیبرالیزاسیون، خصوصی سازی و جهانی شدن اقتصاد هند آشکار شد. اما BPR تنها نمی تواند منافع مورد نظر را از لحاظ سودآوری و پایداری یک سازمان را بدون این که به مسائل و مشکلات سهامداران خارجی در سراسر زنجیره تامین پاسخ دهد، بدست آورد. معرفی مفاهیم عملکرد متقابل فناوری ارتباطی (ICT) مانند برنامه ریزی منابع سازمانی [2](ERP) یکپارچه تمام زمینه های عملکردی و بهبود قابل ملاحظه ای در فرآیند کسب و کار و همچنین بهره وری شرکت ها به ارمغان آورده است. با گسترش سریع سرویس، ERP دامنه وسیعی را برای همکاری با سیستم اتوماسیون اداری با عملکردهای اداری فراتر فراهم کرده است.
محیط کسب و کار مانند کالاهای سرمایه ای در بخش تولید، همیشه اهمیت فوق العاده ای برای تحلیل انتقادی از جریان فرآیند کسب و کار با تغییر سناریو در بازار را داشته است. کارکردی مانند برنامه ریزی یک سیستم ERP، شرکت های تجاری را به دنبال ابزارهایی برای مدیریت ظرفیت تولید، دسترسی به مواد و برنامه های حمل و نقل راهنمایی می کند. شرکت پیشرو به دنبال نگاه جدی به راه اندازي استراتژی کسب و کار خود برای تقویت پایه بازار خود و در عین حال پیشروی در مناطق کسب و کار جدید است.
از بسیاری از ابتکاراتی که تاکنون صورت گرفته شده است، پیگیری موفقیت آمیز BPR یکی از مهمترین اهداف پایدار درازمدت آن بوده است. یکپارچه سازی تمام جنبه های فعالیت های تجاری با استفاده از شیوه های مقرون به صرفه در اتوماسیون اداری “جلو” و “عقب” امروز یک چالش واقعی است. با این حال، همکاری این دو، چالش برای ذینفعان مهم است.
- مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار (BPR)
مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار به عنوان یک فرایند جدید در طراحی فرایندها به منظور ایجاد بهبودی قابل توجهی در هزینه، کیفیت و خدمات تعریف شده است.
شرکت ها در طول سال های مختلف کارهای مختلف کسب و کار را انجام داده اند. از جمله منابع استراتژیک به منظور تحویل سفارش برای مدیریت ارتباط با مشتری است. پروژه های BPR طبیعتا تغییرات عمده در فرایندهای کسب و کار را به دنبال دارد که ممکن است منجر به بی ثباتی سازمانی و شکست شود. منطقی است که انتظار داشته باشیم پروژه های مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار تاثیر قابل توجه و قابل اندازه گیری بر عملکرد شرکت داشته باشند.
شواهد بی نظیر نشان می دهد که بسیاری از شرکت ها از پروژه های BPR در سراسر جهان بهره مند شده اند. در دهه هشتاد، شرکت CIGNA با موفقیت تعداد زیادی از پروژه های BPR را به اتمام رسانده و با بهبود پایه خدمات مشتری و کاهش هزینه های عملیاتی، صرفه جویی قابل توجهی بیش از 100 میلیون دلار انجام داد. به همین ترتیب، مهندسی مجدد فرآیند حسابداری قابل پرداخت در شرکت فورد موتور، سرعت عملیات پرداخت را افزایش داد و روابط شرکت با تامین کنندگان را از طریق همکاری در استراتژی BPR افزایش داد. مسلما، برخی از پروژه های BPR قادر به برآورده کردن انتظارات نیستند. یک نظرسنجی که توسط کمپانی Arthur D. Little Consulting انجام شد، دریافت که بیش از 80 درصد از مدیران ارزیابی شده از نتایج پروژه های BPR خود راضی نیستند. چنین نتایجی ضعیف به چندین عامل در حمایت از ادبیات مربوط می شود. از جمله انتظارات زیادی در حداقل زمان، پروژه های تعهد / شروع به کار بدون تجزیه و تحلیل جامع هزینه-سود، عدم تخصص در طراحی مجدد ساختار شکست، کمبود هماهنگی / ادغام در تمامی بخش ها و در نهایت نقص در ارتباطات فناوری اطلاعات است.
- نیاز به تغییر – چرا شرکت ها باید تغییر کنند؟
آرچر و بوکر، 1995 بیان داشتند که بازار به شدت در حال تغییر است و این تغییرات در تولید، رویکرد سنتی به سوی نوآوری، سازگاری با آخرین تکنولوژی برای تولید محصولات و خدمات بهتر و تغییر مدل کسب و کار به عنوان بازار و نیازهای جهانی مورد نیاز است.
Zinser، Baumgärtner and Walliser، 1998 با داشتن یک بحث متمرکز، استدلال می کنند که علت اصلی تغییر در این شرکت بیشتر مشتری متمرکز است و این تغییر به دنبال جذب و حفظ مشتریان است. Marjanovic ، 2000 یک مطالعه انجام داد که حاکی از آن است که محیط کسب و کار به سرعت در حال تغییر است و شرکت ها نیاز به تغییر شیوه کسب و کار خود برای برآوردن انتظارات مشتریان دارند.
- عوامل موفقیت مهم برای پیاده سازی BPR
پیاده سازی موفق BPR شامل تعریف و استقرار چندین عامل موفقیت حیاتی است. محققان و تکنوکرات های مختلف عوامل مختلفی را برای موفقیت در صنعت BPR تعیین کرده اند. عوامل موفقیت در اجرای BPR به شرح زیر مشخص شده است:
- محیط کار
محیط کار همکاری یکی از مهمترین عوامل در ادبیات است. در سازمان ها، کارکنان انواع مختلف با هم کار می کنند. تعامل همگانی یکی از ویژگی های اصلی هر محیط کاری پویا است. وضعیت همکاری کاهش مقاومت در برابر تغییرات و پیاده سازی BPR را ساده می کند.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.