توضیحات
عنوان فارسی: نقشه های یکپارچه برای مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Integrated roadmaps for strategic management and planning
پیش بینی فنی و تغییر اجتماعی
نقشه های یکپارچه برای مدیریت استراتژیک و برنامه ریزی
Roadmapping یک ابزار برنامه ریزی پیچیده دراز مدت است که اجازه می دهد تا برای تعیین اهداف استراتژیک و برآورد پتانسیل فن آوری ها، محصولات و خدمات جدید. تا همین اواخر، نقشه راه به طور عمده برای برنامه ریزی استراتژیک، یا از یک دیدگاه تکنولوژیک یا تحقیق بازار استفاده شد. نقشه های راهبردی تاکید بر توسعه فن آوری یا رضایت از خواسته های بازار، اما به ندرت هر دو استفاده شده است. به همين دليل، رويه هاي كاري بيش از حد به سمت فناوري تاكيد مي كنند، كه ممكن است به راه حل هايي كه از لحاظ فناوري پيچيده است و كارآمدي ندارند يا نيازهاي مشتريان را ناديده مي گيرد، ناديده انگاشته شود. بنابراین، این مقاله یک رویکرد نقشه برداری یکپارچه جدید ایجاد می کند که این دو دیدگاه را ترکیب می کند: بر روی برنامه ریزی استراتژیک توسط شرکت ها و مقامات دولتی برای اهداف بلندمدت توسعه اجتماعی و اقتصادی تمرکز می کند و رویکرد “فشار” . این تکنیک دوبعدی، امکان انتخاب روش موثرتری برای انتخاب منابع موثرتر را فراهم می آورد. نقشه های یکپارچه شامل مراحل مختلف توسعه نوآوری های آینده، مانند مراحل زنجیره ارزش نوآوری موجود، از جمله تحقیق و توسعه، تولید، ورود به بازار، خدمات، گسترش بازار و همچنین مراحل آینده، از جمله فن آوری های جدید، محصولات و خدمات است. ارزش نقشه راه جامع در پاسخ به چالش های طرح های برنامه ریزی نوآوری برای شرکت ها و بخش ها است؛ آن را در نظر می گیرد هر دو نیاز بازار آینده و منبع منابع آینده برای رضایت نیاز بازار، یک رویکرد که در حال حاضر توسط تکنیک های سنتی ارائه نمی شود. این مقاله روش شناسی نقشه راه را توسعه می دهد که می تواند برای برنامه ریزی استراتژی های بلند مدت نوآوری شرکت ها و مقامات دولتی مورد استفاده قرار گیرد.
1 _معرفی
یک رویکرد به طور گسترده ای مورد استفاده و قدرتمند برای برنامه ریزی استراتژیک، یکپارچه سازی راهبردهای بازار و تکنولوژی، نقشه راه است که به ظاهر مناسب برای برآورده ساختن چالش های قرن بیست و یکم مانند شرایط سریع و تغییرات اجتماعی و اقتصادی در حال ظهور است. این تغییرات به ویژه بر صنایع دانش انحصاری تأثیر می گذارد، در حالیکه نیازهای تکنولوژیکی و محدودیت منابع محدود فشار بر شرکت ها را برای استفاده از ابزار قابل اطمینان برای تعیین اولویت ها فشار می دهد. موتورولا اولین کسی بود که در اواخر دهه 1970 این رویکرد را توسعه و معرفی کرد (Willyard and McClees، 1987). این روش پس از آن به سایر شرکت های بزرگ پیشرفته مانند فیلیپس، کورنینگ، جنرال موتورز، لاکهید مارتین و اینتل در ایالات متحده آمریکا، Erickson در سوئد و British Telecom در انگلستان گسترش یافت (لی و همکاران، 2009a). علاوه بر این، آن را به طور گسترده ای برای برنامه ریزی فناوری محصول یکپارچه و نقشه های تکنولوژی برای شرکت ها، صنایع و کشورها (هولمز و فریل، 2005) استفاده می شود. درنتیجه، شرکت های کوچک و متوسط (SME) همچنین برای دستیابی به منافع از رویکرد نوآورانه شروع به کار نمودند (Caetano and Amaral، 2011؛ Spithoven et al.، 2011).
علاوه بر برنامه کاربردی خود توسط شرکت ها، نقشه های راه دور اخیرا ابزار مورد استفاده در بخش عمومی بوده اند، به عنوان مثال دولت ها و نهاد های دولتی درگیر در سیاست های علم، فناوری و نوآوری (STI). در اینجا نقشه های مسیریابی به منظور شناسایی زمینه های امیدوارکننده STI و ارزیابی تاثیر تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ می شود، می باشد. فناوری و ابعاد بازار باید به یک نقشه راه در نظر گرفته شود تمرکز را از توسعه فن آوری خالص به کاربرد فناوری تغییر دهید. بر این اساس، نیاز به روش های پیشرفته و پیچیده ای برای ایجاد استراتژی های نوین بنیادی مبتنی بر نقشه راه است که شامل انعکاس جامع از چشم اندازهای تکنولوژیکی و بازار، با توجه به دانش متخصص از زمینه های مختلف، باقی می ماند (Vishnevskiy et al.، 2015a؛ Khripunova و همکاران، 2014).
مطالعه موردی اخیر از موسسات روسیه شواهد معقول برای استفاده و استفاده از چنین نقشه های یکپارچه را فراهم می کند (Karasev and Vishnevskiy، 2013). به عنوان مثال، استراتژی شرکت روسی فناوری نانو (روسنانو) تا سال 2020، اشاره به ضرورت استفاده از نقشه راه برای ایجاد دیدگاه نوآوری ها در زمینه فناوری نانو: شرکت ها در توسعه پیش بینی های کوتاه و کوتاه مدت و برنامه های توسعه علمی، تکنولوژیکی و بازار نانو، یعنی نقشه های راهبردی شرکت می کنند. نقشه های جاده ای توسط شرکت به عنوان ابزاری جهت جهت گیری و پشتیبانی سایر شرکت کنندگان در فرایند نوآوری و توسعه استفاده می شود از پروژه های سرمایه گذاری “(Vishnevskiy et al.، 2015a؛ Karasvو Vishnevskiy، 2013؛ Karasev et al.، 2014)
مقاله زیر روشی روش شناختی را پیشنهاد می کند
نقشه راه که نزدیک به برنامه ریزی کسب و کار است و به سازمان های دولتی و شرکت ها اجازه می دهد تا استراتژی های STI را طراحی کنند. مقاله بصورت زیر مرتب شده است. بر اساس بررسی ادبیات، ما پرسش های اصلی پژوهش خود را برای کار ما آماده می کنیم، سپس متدولوژی خود را از نقشه های یکپارچه شامل دو عنصر – نقشه راه فناوری و نقشه راه کسب و کار ارائه دهیم. بعد، ما نتایج اعمال را توصیف می کنیم این مفهوم برای تجزیه و تحلیل طیف وسیعی از نمونه های عملی که در آن توسط مقامات شرکتی و دولتی استفاده شد. در نهایت، ما در مورد برنامه های کاربردی نقشه راه یکپارچه و آینده برای تحقیق در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.